Irena Horvat in Cvetka Jošar Matić
Cvetka Jošar Matić, prof. slovenščine in angleščine, svetovalka, je diplomirala na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Svoje prve izkušnje s poučevanjem je pridobivala v Srednji ekonomski šoli Murska Sobota, na Delavski univerzi v Murski Soboti, zdaj poučuje angleščino na Gimnaziji Murska Sobota. Sodeluje z Državnim izpitnim centrom, in sicer do leta 2010 je bila glavna ocenjevalka iz angleščine na maturi, je članica združenja IATEFL. Svoje strokovno delo pa je objavila v številnih člankih in publikacijah: Student Error in Writing, 9. Mednarodna konferenca združenja IATEFL, leta 2001; Zbirka nalog za pripravo na maturo, 1998, Zavod RS za šolstvo; Poročilo o projektu Ob meji; Zgodovina v šoli XIX, 2010.Irena Horvat, prof. zgodovine in sociologije, svetovalka, je diplomirala na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Svoje prve izkušnje s poučevanjem je pridobivala v SCTPU Murska Sobota, zdaj poučuje zgodovino in sociologijo ter vodi projekt EKO ŠOLA v Gimnaziji Murska Sobota. Sodeluje z Državnim izpitnim centrom kot ocenjevalka na maturi. Je članica Društva zgodovinarjev in Društva generala Rudolfa Maistra.
V svojem prispevku predstavljata uro medpredmetnega povezovanja sociologije in angleščine, ki je nastala ob dnevu človekovih pravic. Dijaki so najprej spoznali osnovne človekove pravice, ob tem pa so lahko pri vsaki pravici s fotografij ugotavljali, kako pogosto jih kršimo. Predstavitev je potekala v angleščini, prof. Irena Horvat pa jo je dopolnjevala z razlago v slovenščini.
Najpomembnejše sredstvo motivacije so bile fotografije, ki so prikazovale dejanske razmere na svetu (lakota, ubijanje, mučenje). Učenci so se velikokrat odzivali čustveno, slike so jih presunile. Tisti, ki so dobro obvladali angleščino, so se pogovarjali v angleščini, če pa so imeli težave, so svoje misli izražali v maternem jeziku, tako so bile odpravljene zavore pri tistih dijakih, ki so morda dobri misleci, vendar je njihovo znanje angleščine slabše, da bi lahko oblikovali zapletenejše povedi.
Učenci so v anketi, ki so jo izpolnili po končani uri, izrazili željo, da bi bilo takšnih ur še več. Predvsem jim je bila všeč vizualna predstavitev pravic, dobro pa se jim je zdelo tudi to, da so lahko svoje misli delili z dvema profesoricama, od katerih je sociologinja lahko podala bolj poglobljeno razlago pravic, anglistka pa jim je lahko pomagala pri širitvi besednega zaklada s področja človekovih pravic v angleščini.
Prispevek
Človekove pravice (timski pouk)