|
|
Boris Gorupič
Slika kot trenutek časa
Med tistimi posebnostmi, ki daje značaj likovnim delom akademskega slikarja mlajše generacije Saša Vrabiča je tudi njihova tehnična raznolikost. Znano je, da se ukvarja s tehnologijami, ki imajo svoje mesto v skupini klasičnih avtorjev dvajsetega stoletja, pa naj gre za slikarstvo, grafiko ali fotografijo, kakor tudi videom, oziroma novejšimi digitalnimi sistemi. Njegova nova razstava, ali pa vsaj njen večinski dela pa je sestavljen z deli na papirju, kjer je uporabil flomastre. Torej barvice, ki jih starejša likovna zgodovina ne pozna in so z obzirom na čas svojega nastanka značilna tehnika postmodernizma. Čeprav gre ob tem še dodati, da poznamo izjemno malo "resnih" likovnih del, ki bi bila narejena s temi barvicami - običajno gre predvsem za razne predloge, osnutke, oziroma skice. Te avtorji uporabljajo kot študije s katerimi pozneje oblikujejo nova, celovitejša in praviloma tudi večja dela v kakšni od pogosteje uporabljnih tehnik. Vrabič pa nas z uporabo flomastrov prepričuje, in treba je reči, da precej uspešno, da je tehnologija vendar le sredstvo, medtem, ko je predvsem pomembna njena uporaba.
Prav zato tudi v teh delih prepoznamo značilen slog, ki nam v realističnih formah predstavlja njegovo dojemanje časa in trenutkov, ki ga sestavljajo. In ti drobni, nikoli povsem dojeti in tolikokrat prezrti trenutki imajo svoje stalno mesto v njegovem slikarstvu. Ob prvem srečanju s temi deli lahko dobimo občutek, da gre za dajanje pretirane pozornosti banalnostim, ki neupravičeno vstopajo v slike in seveda galerije, ki prezentirajo umetnine. Vendar pa gre pravzaprav za značilno likovno produkcijo, ki nastaja v novejšem času in katera se hote distancira od modernističnih idej, ki bi naj, tudi z likovnim delom spreminjale značaj civilizacije. Odmik od takšnega koncepta seveda nujno ne pomeni, da slikarstvo ni več udeleženo pri oblikovanju kakovosti naše družbe. Na nek način lahko prav skozi Vrabičeva dela prepoznamo, da lahko slika prav svojo navidezno nezainteresiranost za velike družbene tokove uveljavlja svoj avtonomen status, za kar so si tako prizadevali modernisti. Seveda je vprašanje, koliko to novejšemu slikarstvu tudi celovito uspeva, vsekakor pa neposredno izraža stanje tega časa.
Besedilo je nastalo ob razstavi v Galeriji Contra, 2005 back to writings | more works from "Little Things " exhibiton
|
|

Little Things
Gallery Contra, Koper
20. 10. - 15. 11. 2005
|