|
|
Varno po mestu
"Slike Saša Vrabiča združujejo t.i. mediatizirano slikarstvo
s t.i. ročno izdelanimi fotografijami, ki jih preveva specifični
hiperrealizem, podkrepljen z zvoki in aromatičnimi vonjavami. Poleg
slik ustvarja Vrabič še risbe, izdeluje foto-grafike in zvočne zapise,
snema videe in piše pesmi. Pri poseganju po raznih izraznih medijih
ne raziskuje njihovih tehničnih specifik in možnosti. Tehnike so
pravzaprav podrejene primarnemu umetnikovem hotenju, to je čim bolj
nazornemu pripovedovanju zgodb. Tudi Varno po mestu je naslikana
zgodba. Je večplastni kolaž več zgodb, kar je značilno tudi za postmoderni
roman. Naslikano obuja že skoraj pozabljeni ikonografski motiv slike
na sliki. Prikazuje interier sodobne restavracije višjega razreda,
kjer visi na steni sonyjev najnovejši ploskoviti ekran, ki predvaja
pomešana prizora iz računalniške igrice Grand Theft Auto in ene
od emtivijevskih reklam. Slika pripoveduje o prepletu več realnosti
in več svetov, saj se realizem interiera restavracije meša z virtualno
realnostjo televizije in računalniške igrice. Umetnik ni avtor posameznik
podob temveč njihovih razporeditev v celoto. Torej je to nekakšna
"kraja" že obstoječih podob, princip ustvarjanja, ki je
podoben tudi pravilom igrice Grand Theft Auto, v kateri igralec
krade avtomobile, da bi z njimi opravil določene naloge. Sašo Vrabič
ne pripoveduje zgodb kar tako. Varno po mestu, vsebuje kritično
refleksijo na obstoječe socialne razlike, s tem ko govori o uporabnikih
različnih realnosti. Užitke v restavracijah višjega razreda si lahko
privoščijo le tisti, ki imajo kaj pod palcem, medtem ko si zabavo
na televiziji ali z računalniško igrico skoraj vsakdo. Problem nastane,
ko to drugo postane za večino edino dostopna zabava."
Lilijana
Stepančič
|
|

Safe
through the city
computer photo montage, c-print, 20x30 cm, 2001
|
|