Nazaj na program                                                                            Nazaj na glavno stran

Poročilo  

Naslov aktivnosti: Po sledeh Franceta Prešerna

Skupaj število udeležencev: 5
Število dijakov iz šole:
Število mladih iz okolja:
Število staršev:
Število ostalih udeležencev:
Datum: 13. 03. 2001
Ura (od -do): 12. 30 - 13. 15
Povzetek vsebine:
Udeleženci so predstavili svoje izkušnje, ki so jih pridobili med anketiranjem. Nato so izpolnili zbirnik anketnih odgovorov po posameznih vprašanjih in pripravili statistično poročilo o rezultatih ankete.
REZULTATI ANKETE
Anketirali smo 95 srednješolcev, izmed teh je bilo 44% dijakov in 56% dijakinj iz različnih krajev Slovenije.
Zanimalo nas je, koliko so mladi informirani o kulturnem dogajanju. Ugotovili smo, da sta dve tretjini vprašanih vedeli, zakaj je bilo leto 2000 posvečeno Prešernu, več kot polovica anketiranih pa je bila seznanjena z vsaj eno kulturno prireditvijo, ki je bila v preteklem letu posvečena Prešernu.
Na kak način mladi spoznavajo Prešernovo življenje in delo? Šolska obravnava je za večino edini vir znanja, 10 % pa jih samostojno spremlja kulturna dogodke in objave v medijih. Poezije večinoma poznajo in prebirajo v okviru šolske obveznosti, 19% anketiranih pa bere Prešernove pesmi tudi na lastno pobudo in posluša uglasbene priredbe. TV-nadaljevanko o Francetu Prešernu si je v celoti ogledalo zelo malo (6%) vprašanih, približno tretjina vseh si je ogledala samo nekatere epizode, skoraj enak delež jih ni spremljalo nadaljevanke, ker jih to ne zanima, 18% pa jih sploh ni bilo seznanjenih s predvajanjem.
Kako vrednotijo pesnikov pomen mladi? Prešernove pesmi so všeč dobri polovici anketiranim. Približno polovica jih tudi meni, da so Prešernove pesmi zanimive za sodobnega mladega človeka (ker so njegove pesmi romantične, tudi danes imajo mladi podobne probleme, v nekaterih pesmih razmišlja tako, kot razmišljajo današnji mladi ljudje). S šolsko obravnavo Prešerna in njegovih del je zadovoljna polovica vprašanih, ostalim pa sedanji način ne ustreza. Nadalje smo ugotovili, da dobra polovica vprašanih meni, da razumejo Prešernove pesmi (tiste, ki jih obravnavajo v šoli), medtem ko jih 10% odgovarja, da pesmi sploh ne razumejo, ostali pa jih razumejo le delno.
Ali se je potrebno učiti o Francetu Prešernu in zakaj je pomemben? 80% anketiranih meni, da je to potrebno, kar utemeljujejo s trditvami: napisal je Poezije, uvedel nove pesniške oblike, razvil leposlovje kot visoko umetnost, bil pomemben za slovensko književnost, dober romantični pesnik, najpomembnejši slovenski pesnik, napisal slovensko himno itd.
Kako navadno preživljajo slovenski kulturni praznik? Dve tretjini vprašanih ta dan preživi tako, kot običajen prosti dan, 5% jih obišče kakšno kulturno ustanovo ali se udeleži kulturne prireditve, ostali pa se zabavajo s prijatelji ali se posvetijo športu in hobijem.
Kakšne vsebine predlagajo mladi za praznovanje kulturnega praznika v šoli? Dobra tretjina jih ni odgovorila, med predlogi pa se pojavljajo: branje Prešernove poezije, ogled gledališke ali filmske predstave o Prešernovem času in njegovem življenju, proslava oz. kulturna prireditev, šolski ples oz. zabava, projektno delo, izdelovanje plakatov, izlet v Vrbo itd.




Nazaj na program                                                                                                        Nazaj na glavno stran