Uporaba računalnika v procesu
vzgoje in izobraževanja otrok z zmerno motnjo v duševnem razvoju
The use of computers in the teaching
process of the moderately mentally handicapped children
Ljudmila Mihelin
Povzetek
V procesu vzgoje in izobraževanja uporabljamo računalnike že od leta 1993.
Izkazali so se kot zelo uspešen pripomoček za motiviranje otrok pri osvajanju znanja
vseh vzgojno-izobraževalnih področij. Do leta 2000 nam je uspelo pridobiti za vsako
skupino preprost računalnik, ki ne deluje v okenskem okolju in je opremljen z razmeroma
preprostimi računalniškimi programi, primernimi za naše otroke. V računalniški
učilnici imamo zmogljivejši računalnik, ki deluje v okenskem okolju in je zato primeren
tudi za novejše didaktične programe, kot je COMBO. Opremljen je z risalno desko, barvnim
skenerjem in barvnim tiskalnikom, s čimer je omogočeno grafično obsežnejše in bolj
zanimivo delo pa tudi barvno tiskanje izdelkov.
Abstract
In our educational process we have been using personal computers since 1993. Until
2000 we succeeded to provide as many machines as there are individual groups of pupils in
our school. Though obsolete – not running under Windows – the computers and software,
installed appropriately with the specific capabilities and needs of their users, proved
valuable in motivating our pupils to more eagerly gain new knowledge at every subject. In
the computer room, however, we have a modern computer functioning in the Windows operating
system and with a novel educational software, e.g. COMBO, installed. Among its peripheral
units there are a graphic board, a scanner and a colour printer enabling more creative and
interesting work finishing with producing colour out-prints as the final proof of the
pupils’ endeavours.
Ključne besede
didaktični računalniški programi, informatika, otroci z zmerno razvojno motnjo,
usposabljanje, vzgoja
Key words
didactic software, education, informatics, mentally moderately handicapped children,
training