Motnje hranjenja
Zdrava prehrana osnovnošolcev
Razvoj letalstva v 20. stoletju
Teroristični napad na ZDA
Vreme
Vse naše raziskovalne naloge smo predstavili na 15. srečanju mladih raziskovalcev in njihovih mentorjev Ljubljane "Zaupajmo v lastno ustvarjalnost" v Ljubljani
MOTNJE HRANJENJA
Raziskovalno nalogo sta izdelala Maja Grbič in Slaviša Simič pod vodstvom mentorice Renate Perpar. Maja in Slaviša predstavljata svojo nalogo tudi na državnem srečanju mladih raziskovalcev v Murski Soboti.
Motnje hranjenja so kompleksen problem, ki se kaže kot izguba nadzora ali pretiran nadzor nad lastnim hranjenjem.
Pojavlja se pri vseh slojih prebivalstva, pogosteje pri mlajših ženskah.
Na zunaj izgleda, kot da gre le za težave okrog hrane, se pa za tem skriva neka globlja stiska. Nekateri ljudje skušajo preko hrane obvladati nezadovoljstvo, strah in druge težave.
Za motnje hranjenja nikoli ni samo en vzrok, temveč gre za prepletanje:
Hujšanje, hranjenje, anoreksija, bulimija, kompulzivno prenajedanje.
ZDRAVA PREHRANA OSNOVNOŠOLCEV
Grabljić Tanja, Trubić Miljana in Vučkovečki Kristina so pod vodstvom mentorice Marije Velkovrh raziskale našo prehrano.
Za človeka je zelo pomembno, kaj in koliko je, saj to vpliva na njegov razvoj in zdravje. Na prehrano moramo paziti že pri majhnih otrocih, to se nadaljuje pri šolarjih in mladostnikih ter tudi pri odraslih.
Hrana potuje skozi prebavni trakt, kjer se razgrajuje, da lahko telo uporabi potrebne sestavine, odvečne snovi pa se večji del izločijo, delček pa se jih kopiči v telesu. S hrano dobi človek energijo, od katere so odvisne vse funkcije, tako telesne kot psihične. Koliko energije (tudi hrane) potrebuje, je odvisno od njegovega spola, starosti, aktivnosti in zdravstvenega stanja.
Ni vseeno, kakšno hrano jemo. Pomembno je, da zaužijemo zadostne količine ogljikovih hidratov (kot najpomembnejših), beljakovin in maščob, ki zagotavljajo energijo, ter vitaminov, mineralov in vode, ki imajo pomembno vlogo pri preprečevanju bolezni.
Z anketo smo ugotovile, da ima večina učencev vsaj tri obroke dnevno. Iz odgovorov lahko sklepamo, da imajo malico v šoli kot zajtrk, redki pa jedo doma, pred odhodom v šolo. Najraje imajo bel kruh. Prav tako pa ne morejo brez sladkarij, čipsov. Večina učencev si zajtrk pripravi samostojno, kosilo in večerjo pa jim pripravijo starši.
Pri načrtovanju obrokov in sestavljanju jedilnikov za otroke moramo upoštevati energijske in hranilne vrednosti posameznih živil. Količina hrane je odvisna od njihove starosti in aktivnosti. Izgled hrane vpliva na tek, postrežena pa naj bo v primernem okolju.
KLJUČNE BESEDE
zdrava hrana, energija, sestavine hrane
RAZVOJ LETALSTVA V 20.STOLETJU
Razvoj letalstva v 20.stoletju je bila tema, ki je pritegnila Uroša Šuštarja in Borčeta Malijanskega. Pomoč sta si poiskala pri mentorici Maji Kaučič.
Kadarkoli se je v zgodovini človek zazrl v nebo in videl ptice, jim je zavidal njihovo zmožnost letenja. V prejšnjih stoletjih so se ljudje trudili ustvariti najrazličnejše pripomočke, da bi jih lahko posnemali. Po ogromnem številu neuspelih poskusov jim je to dejansko uspelo šele na začetku 20. stoletja, ko so prvič poleteli z jadralnimi letali.
Po obdobju začetnega pionirstva se je razvoj letalstva strmo dvigal. Letala so postajala vedno večja in hitrejša, začeli so jih uporabljati v vojaške in potniške namene. Danes z njimi prevažajo celo dele vesoljskih ladij in velike limuzine ter v primerjavi s prvimi enosedežnimi letali tudi do 500 potnikov. Brez njih si življenja sploh ne znamo več predstavljati.
KLJUČNE BESEDE: letalci, jadralna letala, motorna letala, helikopterji, potniška letala, vojaška letala, nesreče
Kapić, A., Vasilić, S. sta izdelali zanimivo seminarsko nalogo, z aktualno temo
TERORISTIČNI NAPAD NA ZDA.
V novembru leta 2001 se je zgodil teroristični napad na ZDA. Napadli so stolpnici WTC in Pentagon. V stavbah je umrlo na tisoče ljudi.
Napad se je zgodil pred približno pol leta.
Za napad krivijo Osamo bin Ladna. Osama trdi, da ni kriv. Na videotrakovih
je priznal krivdo, le-ti pa so prišli v roke Američanov. Kasneje so Američani
vrnili napad. Zato so talibani spet napadli. Napadli so Pentagon. Če se
bodo še druge države pridružile Američanom ali talibanom, lahko pride do
3. svetovne vojne
Projektna naloga VREME
Nalogo so delale Dijana Jokič, Tamara Vučkovečki in Dalila Durakovič iz 4. b razreda. Pomagala jim je razredničarka Nataša Holy-Šinkovec. Učenke so se najprej naučile urejevalnik besedil Word, tehnike dela s Slikarjem in programom Corel Print House, spoznale osnove Excela, nazadnje še računalniški program PowerPoint. Nato so se odločile, da bodo predstavile temo "Vreme". Da bi temo laže predstavile so brskale po razredni knjižnici, po šolski knjižnici, po internetu in doma. Informacije, ki so jih dobile, so zapisale na osnutek predstavitve in nato gradile dalje. Delo so si razdelile in opravljeno skupaj pregledovale. Da bi bila predstavitev zanimivejša, so uporabile tudi različne pesmice in uganke, rebuse pa so si izmislile same. Projektno nalogo so predstavile svojim sošolcem, staršem in ocenjevalni komisiji. Nalogo predstavljajo tudi na festivalu računalništva v okviru projekta Timko.