DEVETLETKA

Ker se slovenska šola prenavlja, smo tudi mi po zakonu o OŠ  v  š.l. 2003/2004 organizirali prehod iz osemletne osnovne šole na devetletno.

Podrobnejše informacije o devetletki dobite na roditeljskih sestankih ali si jih lahko preberete na internetnih straneh Ministrstva za znanost, šolo in šport: http://www.mszs.si /devetletka


Otroci začnejo  obiskovati devetletno osnovno šolo v tistem letu, v katerem dopolnijo šest let.

Devetletno šolanje je razdeljeno na tri triletna obdobja - triade. Vsaka triada ima svoje značilnosti in tvori zaključeno celoto po vsebini, organizaciji in vrsti pedagoških delavcev. Učni programi, metode in pristopi pri poučevanju in učenju razredov so prilagojeni razvojnim značilnostim in specifičnostim učenja otrok Pri izvajanju vsebin so predvidene močne povezave med predmeti.
Pod posebnimi pogoji se  učenci lahko vključijo tudi v 10. leto izobraževanja.
Preverjanje in ocenjevanje znanja se prilagaja razvojni stopnji učencev. Delna novost so nacionalni preizkusi znanja.
Izbirni predmeti so nov način prilagajanja individualnim razlikam in interesom učencev.

Značilnosti triletnih obdobij

PRVO TRILETNO OBDOBJE
1.,2.,3.razred

Učence v celi prvi triadi poučuje ista učiteljica. V začetnem razredu sta pri polovici ur prisotni učiteljica in vzgojiteljica, saj se s tem olajša prehod iz vrtca (doma) v šolo.

Pridobljeno znanje se v celotnem prvem triletnem obdobju ocenjuje opisno. Tudi spričevala vsebujejo opisne ocene.
Za prvošolce je organizirano jutranje varstvo, podaljšano bivanje, prehrana in po potrebi počitniško varstvo.

DRUGO TRILETNO OBDOBJE
4.,5., 6.razred

Zgodnejše učenje angleškega jezika se uvaja v 4. razred.

Pri matematiki, slovenskem in tujem jeziku se predvideva diferenciacija, to je razdelitev učencev v skupine z namenom, da bi lažje izvajali individualiziran pouk. Delitev učencev je lahko glede na njihove zmožnosti, interese in znanja.

Ocenjevanje je med letom ustno in številčno, ob koncu šolskega leta dobijo učenci spričevalo s številčnimi ocenami ter oceno splošnega uspeha.

TRETJE TRILETNO OBDOBJE
7.,8.,9. razred

Obvezni program sestavljajo skupni predmeti in trije izbirni ter dnevi dejavnosti (kulturni, naravoslovni, tehniški in športni dnevi). Izbirni predmeti predstavljajo novost v našem osnovnošolskem izobraževanju.

Izbirni predmeti v tretji triadi

Učenci izberejo tri izbirne predmete iz dveh sklopov: družboslovno-humanističnega in naravoslovno-tehničnega in sicer največ dva predmeta iz enega sklopa. Izbirnim predmetom predmetnik namenja po eno uro tedensko, razen tujemu jeziku, ki mu namenja dve uri.

Tudi v tretji triadi se izvaja učna diferenciacija.

Preverjanje in ocenjevanje znanja

Vsi predmeti se ocenjujejo številčno od 1-5. Ob koncu 7., 8. ali 9. razreda so predvideni popravni izpiti, in ponavljanje razreda, odvisno od učenčevega uspeha in razreda.

Za ocenjevanje znanja pri slovenščini, matematiki in tujem jeziku imajo učenci možnost preverjanja in ocenjevanja znanja na vseh treh ravneh, ne glede na to, na kateri ravni bodo pri pouku.

Ob koncu prvega in drugega ocenjevalnega obdobja (med šolskim letom) šola obvešča starše o učnem uspehu učenca. Ob zaključku pouka pa izda spričevalo s številčnimi ocenami in oceno splošnega uspeha.
 

Nacionalni preizkusi znanja

Preizkusi bodo preverjali predvsem minimalne ali temeljne standarde znanja.

V prvem in drugem obdobju so preizkusi

neobvezni, in ne vplivajo na oblikovanje zaključne ocene

V devetem razredu so nacionalni preizkusi pri treh predmetih

Ob zaključku pouka v 9. razredu šola izda učencu zaključno spričevalo in je končna ocena učenca sestavljena iz učiteljeve ocene in rezultatov nacionalnega preizkusa.

Prehod iz programa 5. Razreda 8-letne osnovne šole v program 7. Razreda 9-letne osnovne šole

Aktivnosti za prehod iz 5. v 7. razred so programsko usklajene.
Predmetnik 6.razred 
8-letke
7.razred 
9-letke
slovenščina 4 4
matematika 4 4
angleščina 3 4
likovna vzgoja 2 1
glasbena vzgoja 1 1
geografija 2 2
zgodovina 2 2
državljanska vzg. in etika 0 1
biologija / naravoslovje 2 3
tehnika in tehnologija 2 1
gospodinjstvo 1 0
športna vzgoja 3 2
izbirni predmet 1 0 1 ali 2
izbirni predmet 2 0 1
izbirni predmet 3 0 1
oddelčna skupnost 0,5 0,5

Vsi predmeti se v tretjem triletju (torej tudi v 7. razredu) ocenjujejo številčno (1 – 5). Številčne ocene so: nezadostno (1), zadostno (2), dobro (3), prav dobro (4), odlično (5).

Če ima učenec ob koncu 7. razreda eno ali dve nezadostni oceni, lahko opravlja popravne izpite, če pa ima več nezadostnih ocen, razred ponavlja.

V 7. razredu se delo pri pouku organizira kot temeljni in nivojski pouk.

Temeljni pouk poteka na eni ravni, nivojski pa na treh ravneh – fleksibilna diferenciacija. Diferenciacija pouka pomeni, da so učenci razdeljeni v skupine z namenom, da bi lažje izvajali čimbolj individualiziran pouk. Delitev učencev je lahko glede na njihove zmožnosti, sposobnosti, interese in znanja.

Nivojski pouk se lahko organizira pri matematiki, slovenščini in tujem jeziku, in to v obsegu največ do ene četrtine vseh ur teh predmetov. Namenjen je utrjevanju in ponavljanju oz. poglabljanju in razširjanju učne snovi.

Učenci se za raven zahtevnosti pouka odločijo ob pomoči učiteljev, staršev in svetovalne službe.

Obvezen program (tabela) je sestavljen iz skupnih predmetov in izbirnih predmetov.

Izbirni predmeti so nov način prilagajanja osnovne šole individualnim razlikam in interesom učencev.

Razdeljeni so v dva sklopa:

Učenci si v 7. razredu izberejo skupaj tri izbirne predmete, vendar največ dva iz enega sklopa. Vsakemu izbirnemu predmetu je namenjena ena ura tedensko, le tujemu jeziku sta namenjeni dve uri.

Izbirni predmeti so lahko enoletni, dveletni in triletni predmeti.



IZBIRNI PREDMETI na OŠ LIVADA

Na naši šoli izvajamo naslednje izbirne predmete:


.ŠOLSKO NOVINARSTVO

Učenci spoznajo temeljne pojme v povezavi s časopisi, revijalnim tiskom, šolskim in razrednim časopisom, uredništvom, itd. Prebirajo in razčlenjujejo tisk, tvorijo publicistična besedila, pripravljajo oddaje na šolskem radiu.

TUJI JEZIK – FRANCOŠČINA

Spoznavajo osnove francoskega jezika, značilnosti in kulturo francoskega naroda.

  

RAZISKOVANJE DOMAČE OKOLICE

" Te zanima, kako se vedejo živali z domačega vrta? Bi rad pogledal v skrivnostni svet življenja rastlin, ki jih srečuješ v svojem okolju? Želiš ugotoviti, od kod je voda, ki jo piješ ? "

Učenje  poteka z neposrednim opazovanjem ter laboratorijskim in terenskim delom.


MATEMATIČNA DELAVNICA

Pri predmetu matematična delavnica se učenci ukvarjajo z dejavnostmi, povezanimi z matematiko: logiko, štetjem, nenavadno aritmetiko in tlakovanjem.

 

RAČUNALNIŠTVO

Urejanje besedil

Urejanje besedil: učenci pridobijo osnovna znanja, ki so potrebna za razumevanje in temeljno uporabo računalnika. 


ŠPORT ZA SPROSTITEV


Pohodništvo – izvedli bomo 4 pohode, ob sobotah, z minimalnim denarnim prispevkom.


Na vrh strani

Na naslednjo stran
Na prvo stran