.: KURIKULUM :.
Strokovno podlago za delo v vrtcu predstavlja javno veljavni program, Kurikulum za vrtce (1999), ki temelji na:
-
upoštevanju individualnih razlik v razvoju in učenju,
-
načelih celostnega in uravnoteženega razvoja otrok,
-
poznavanju in razumevanju otrokovega načina spoznavanja in doživljanja okolja,
-
zagotavljanju pestre ponudbe vsebin, metod, oblik dela z otroki,
-
strokovni avtonomiji in odgovornosti vseh strokovnih delavcev.
Osnova za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje vzgojnega dela je spoznavanje, da otrok dojema in razume svet celostno, se razvija v aktivni povezavi s svojim okoljem.
NAČELA
KURIKULUMA PREDSTAVLJAJO OKVIR,
V KATEREGA VPENJAMO CILJE PROGRAMO
-
Bolj odprt in fleksibilen kurikulum v različnih programih za predšolske otroke;
-
pestrejša ponudba na vseh področjih dejavnosti predšolske vzgoje v vrtcih;
-
bolj uravnotežena ponudba različnih področij in dejavnosti predšolske vzgojev vrtcih, ki hkrati ne onemogoča poglobljenosti na določenih področjih;
-
večje omogočanje individualnosti, drugačnosti in izbire v nasprotju s skupinsko rutino;
-
oblikovanje pogojev za večje izražanje in ozaveščanje skupinskih razlik(nediskriminiranost glede na spol, socialno in kulturno poreklo, svetovni nazor, narodno pripadnost, telesno in duševno zgradbo);
-
večje upoštevanje in spoštovanje zasebnosti ter intimnosti otrok;
-
dvig kakovosti medosebnih interakcij med otroki ter med otroki in odraslimi v vrtcu;
-
rekonceptualizacija in reorganizacija časa, prostora in opreme v vrtcu;
-
večja avtonomnost in strokovna odgovornost vrtcev in njihovih strokovnih delavcev;
-
povečanje vloge evalvacije (kritičnega vrednotenja) pri načrtovanju življenja in dela v vrtcu;
-
izboljšanje informiranja in sodelovanja s starši.
