prehrana
domov jedilnik odjave_prehrane pohvale_in_kritike nasi_domavitelji kuharski_pomocnik
ucenci_kuhajo
zdarva_prehrana
galerija



google
najdi.si
matkura

POZDRAVLJANJE

  

Pozdravljanje predstavlja pomembno področje verbalne komunikacije, saj se prvemu vtisu vedno priključi tudi bonton. Staro pravilo bontona pa je, da je pozdravljanje lepo in vljudno.
  

 

1.   VLOGA POZDRAVLJANJA

 z          POZDRAV ODPIRA STIK

z          S POZDRAVOM LAHKO PRIČNEMO POGOVOR

z          SPOZNAVAMO NOVE LJUDI

z          POZDRAV JE POMEMBNO SPOROČILO, S KATERIM SE PREDSTAVLJAMO IN PRIPOVEDUJEMO O SEBI

z          PO SVETU POZDRAVLJAJO Z NAMENOM, DA IZKAŽEJO DOBRODOŠLICO, POZORNOST, ZAŽELENOST, GOSTOLJUBJE…

 
 

2.   KDAJ IN KAKO POZDRAVLJAMO                                                                              NA VRH

 Pozdravljamo se ves dan. Vsak stik se prične in konča s pozdravom. Čas dneva nas usmerja k primernemu izboru pozdravov in odzdravov. Pozdrave izgovarjamo razločno, s primernim tonom. V poslovnem svetu se uporabljajo naslednji pozdravi:

 

z          OD 1 URE PONOČI DO 8 URE ZJUTRAJ POZDRAVLJAMO Z »DOBRO JUTRO«.

z          OD 8 URE ZJUTRAJ DO 18 URE V ZIMSKEM ČASU OZIROMA DO 20 URE V POLETNEM ČASU – KO JE DAN DALJŠI, POZDRAVLJAMO Z »DOBER DAN«

z          OD TEH POPOLDANSKIH UR, PA DO 1 URE PONOČI POZDRAVLJAMO Z »DOBER VEČER«

 

 
Neprimerno je pozdravljati:   

 
z          Z ROKAMI V ŽEPIH

z          S POLNIMI USTI

z          BREZ OČESNEGA STIKA

z          ČE KADIMO

z          ČE PREŽVEKUJEMO ŽVEČILNI GUMI

 

3.   ODZDRAVLJANJE                                                                                                             NA VRH

 

Pozdrav ima tako rekoč dva dela: pozdrav in odzdrav.

Vedeti moramo:

 
z          DA JE ODZDRAVLJANJE DOLŽNOST              

z          ZGODI SE, DA PRI POZDRAVU NE DOBIMO NOBENEGA ODGOVORA

z          ČE POZDRAVLJENI NE ODZDRAVI SICER NE SPREGOVORI, SPOROČI PA, DA JE SKRAJNO NEOLIKAN

z          POSKUSIMO ŠE DVA DO TRIKRAT, ČE ŠE VEDNO NI ODZIVA, PREKINEMO S POZDRAVLJANJEM IN SE NE OBREMENJUJEMO

z          KO ZAKLJUČIMO DELOVNI DAN, SE POSLOVIMO IN S TEM HKRATI SPOROČIMO, DA ODHAJAMO

 

 
 

4.   SKLEPNA MISEL                                                                              NA VRH

 

z          NAVADE POZDRAVLJANJA IN NASPLOH LEPEGA VEDENJA PRIDOBIVAMO OD RANE MLADOSTI

z          STAREJŠI MORAMO UČITI MLAJŠE S SVOJIM VZORCEM OLIKANOSTI

z          BOLJE JE POZDRAVITI DESETKRAT, KOT ENKRAT OZIROMA NOBENKRAT

Predstavitev želim zaključiti z mislijo gospoda Richarda Greena, ki pravi takole:

 
Sprejmi, da se pomen tvojih besed izraža v odgovoru sogovornika in ne v tem, kar si ti mislil, ko si jih izrekel. (Richard Green)

 

Hvala za pozornost.                                               NA VRH