| |
V naši ustanovi že petindvajset let deluje tudi enota vrtca. Zelo veliko malčkov se je pri nas že »prekalilo« in doraslo do prvih šolskih klopi.

Vec slik si lahko ogledate TUKAJ.
V vrtcu je glavna dejavnost igra, preko katere se otroci na najbolj naraven nacin ucijo in se imajo lepo. V igri se v otrokovih dejavnostih prepletajo razlicna podrocja dejavnosti, ki so predpisana v kurikulu, kar je za predšolskega otroka in njegov nacin ucenja smiselno in strokovno utemeljeno. Prav tako so pomembne tudi druge dejavnosti kot so hranjenje, pocitek in nega. Preko vsega delovnega dne se trudimo ustrezno dopolnjevati in povezovati razlicne vrste dejavnosti in pri tem upoštevati individualne znacilnosti posameznega otroka.
Obcasno organiziramo izlete, lutkovne predstave, »tehniške dneve« in tako popestrimo dogajanje.
Za malčke skrbita vzgojiteljica Tatjana Zupan in pomocnica Mateja Ručman.
S starši sodelujemo na roditeljskih sestankih, na govorilnih urah, preko vsakdanjih srecanj, na delavnicah, ob skupnih prireditvah… Dobro sodelovanje med starši in vzgojiteljico je pogoj za dobro pocutje in napredek otrok. Starši imajo pravico sodelovati pri nacrtovanju življenja in dela v vrtcu. Predstavnik staršev vrtca je vkljucen tudi v svet staršev šole.
Poslovni cas vrtca prilagajamo potrebam staršev naših varovancev. (Okvirno med 6.00 in 16.00 uro).
Placilo vrtca staršem doloci lokalna skupnost kot ustanovitelj, na podlagi lestvice, ki starše razvršca v placilne razrede, upoštevaje bruto mesecni dohodek na družinskega clana,v primerjavi s povprecno placo na zaposlenega v RS. Starši placajo najvec 80% cene programa, v katerega je otrok vkljucen, lahko pa uveljavljajo tudi znižano placilo na sedežu obcine.
Dolžnosti staršev:
otrok mora imeti pred vstopom v vrtec opravljen zdravniški pregled
seznaniti osebje vrtca z morebitnimi posebnostmi otroka
nadzorovati primernost predmetov, ki jih otroci prinašajo v vrtec
redno poravnavati placilo vrtca
pravocasno prihajati po otroka
TELESNA VZGOJA:
Cilji:
- razvijanje koordinacije
- razvijanje moci, hitrosti, natancnosti, vztrajnosti
- sprošceno izvajanje naravnih oblik gibanja
- uvajanje osnovnih nacinov gibanja z žogo
- spoznavanje zimskih dejavnosti
- uvajanje otrok v igre s preprostimi pravili
- športno obnašanje
- spoznavanje športnih orodij in pripomockov
Dejavnosti otrok:
- izvaja naravne oblike gibanja(tek, hoja plezanje, plazenje, skoki, meti, potiskanje…)
- se igra oziroma upravlja z razlicnimi predmeti, ki omogocajo gibanje prstov, dlani, rok, nog, stopal
- se vkljucuje v dejavnosti, s katerimi razvijamo ravnotežje
- premaguje ovire
- ponazarja predmete in živali
- izvaja razlicne dejavnosti v ritmu z rokami in nogami
- izvaja razlicne igre, ki vsebujejo osnovne nacine gibanj z žogo, se igra in giba na snegu
- hodi v naravi (sprehodi, izleti)
INTELEKTUALNA VZGOJA RAZVIJANJE GOVORA:
Cilji:
- Otrok v vsakdanji komunikaciji posluša jezik in je vkljucen v komunikacijske procese z otroki in odraslimi
- Otrok razvija sposobnost locevati med knjižnim in pogovornim jezikom ter narecjem
- Otrok se izraža s kretnjami in gibi telesa, razvija zmožnost neverbalnega izražanja
- Ob poslušanju pravljic ter drugih literarnih del razvija zmožnost domišljijske rabe jezika
- Otrok doživlja komunikacijo kot vir ugodja, zabave in reševanja problemov
- Otrok uživa ob zgodbah, rimah, besednih igrah, šalah ter pri tem doživlja zvocnost in ritem
- Otrok posluša razlicne literarne zvrsti
- Otrok spoznava knjigo kot vir informacij
- Ob knjigi doživlja ugodje, veselje, zabavo in pridobiva pozitiven odnos do literature
- Otrok razvija sposobnost domišljijskega doživljanja literarnega sveta
- Otrok se ustvarjalno izraža
Dejavnost otrok:
- posluša pravljice, zgodbe, uganke, pesmice. Vsebine doživlja prek razlicnih medijev,
- obišce gledališko predstavo, gleda risanke, obišce knjižnico.
- razlikuje med govornimi zvrstmi, spoznava razliko med knjižnim in narecnim jezikom
- sodeluje v komunikaciji v skupini paru, z odraslimi,se samostojno izraža
- posluša odraslega in otroka, posluša radio, gleda tv
- samostojno pripoveduje
- igra se z glasovi in crkami
- bogati besedni zaklad spoznava pisni jezik in njegovo vlogo
SPOZNAVANJE MATEMATICNIH PREDSTAV IN POJMOV:
Cilji :
- Otrok rabi imena za števila.
- Otrok razvija miselne operacije, ki so osnova za seštevanje in odštevanje.
- Spoznava odnos med vzrokom in posledico.
- Otrok preverja smiselnost rešitve
- Otrok utrjuje izraze za opisovanje položaja predmeta in se uci orientacije
- Otrok klasificira in razvršca
- Otrok meri in šteje
Dejavnosti otrok:
- razvršca stvari v vrsto, druga za drugo, v parih,trojicah…
- igra se z igracami kjer je možno sestavljanje in razstavljanje
- šteje stvari po odvzemanju in dodajanju
- se igra družabne igre,ki vsebujejo štetje
- si izbere simbol zase in za svoje stvari
- se pogovarja in pojasnjuje, kaj se je zgodilo najprej kot vzrok in kaj je nastalo kot posledica
- pridobiva izkušnje o tem, kaj je v dani situaciji res in kaj ne
- iz posameznih delov sestav celoto
- utrjuje barve in oblike
- igra se s snovmi kot so plastelin, mivka, sneg, voda, polni modele, posode
- rabi izraze za geometrijske pojme
- se uci pojma levo, desno
- se igra igre z navodili
- shranjuje igrace v tocno dolocene zabojcke
- predmete klasificira po barvi, velikosti, obliki in ostalih lastnostih
- meri s prirocnimi sredstvi
- se igra trgovino
- beleži meritve
SPOZNAVANJE OKOLJA:
Cilji:
- Otroci si pridobivajo osnovne življenjske izkušnje,da se v okolju znajdejo,se vanj
- vkljucijo in se osamosvajajo.
- Pridobivajo osnovne predstave o predmetih, pojavih dogajanjih v okolju in s tem osnovo za kasnejše globlje pojmovanje sveta in življenja
- Otroci razvijajo zanimanje za spoznavanje in razumevanje pojavov in dogajanja v okolju.
- Otrok se seznanja s pravili v skupini.
- Otrok spoznava ,da si moramo vsi med seboj pomagati in sodelovati, da se bolje pocutimo in nam je udobneje
- Otrok se seznanja z varnim vedenjem v vrtcu, doma, na cesti, na sprehodu.
- Otrok spoznava,odkriva in primerja živo in neživo naravo.
- Otrok spoznava odvisnost cloveka od narave.
Dejavnosti otrok:
- spoznava domaci kraj
- spoznava pomembne ustanove
- seznanja se z razlicnimi poklici
- sodeluje pri pripravi praznovanj
- opazuje primerja in raziskuje
- išce informacije o živih bitjih
- opazuje spremembe v daljšem casovnem obdobju
- spoznava razlicne materiale
- se igra s tehnicnimi predmeti
- opazuje vreme in vremenske pojave
UMETNOST:
Cilji:
- Otrokom vzbujam pozitivna custva do umetniških dejavnosti.
- Otroci razvijajo ustvarjalnost na vseh umetniških podrocjih.
- Otroci se telesno in custveno sprostijo.
- V estetsko urejenem okolju razvijajo ustvarjalnost.
Dejavnosti:
Glasba:
- poslušajo glasbene pravljice in v njih sodelujejo
- pojejo otroške, ljudske in umetne pesmi
- pozorno poslušajo
- spoznavajo male ritmicne in melodicne instrumente in nanje igrajo
- izdelujejo male instrumente
- spoznavajo in se igrajo glasbene didakticne igre
Likovna vzgoja:
- spoznava razlicne likovne tehnike:-risanje
- slikanje
- trganka
- rezanka
- lepljenka
- izdelki iz naravnih materialov
- izdelki iz odpadnih materialov
- spoznava osnove estetskega vrednotenja
- razvija kriticnost in samokriticnost
Plesna vzgoja:
- spoznavanje in izvajanje rajalnih iger
- bogatijo gibalno izražanje
- otroci se custveno in telesno sprostijo
- se giblje in pleše s celim telesom
|
|