|
EKO ŠOLA KOT NAČIN ŽIVLJENJA (državni projekt)
|
|
Že dvanajsto leto sodelujemo v projektu »Ekošola kot način življenja«. V projekt smo se vključili z željo, da tudi mi ohranjamo naravo in poskrbimo za čimbolj kvalitetno življenje vseh nas.
|
|
V šolskem letu 2007/ 2008 smo si zadali naslednje cilje:
Vodja projekta: Sergeja Lončar |
AKTIVNOSTI:
- Eko dan.
V okviru projekta EKOŠOLA smo v šolskem letu 2006/07 pričeli z izvajanjem projekta EKOLOGIJA ODNOSOV. Cilj projekta je, da se preko učenja socialnih veščin izboljša medsebojne odnose in s tem zmanjša vrstniško nasilje v šoli.
S pomočjo anketnih vprašalnikov sem ugotovila razširjenost in značilnosti nasilja na šoli, v oddelkih in v posameznih triadah. Podatki, pridobljeni z anketo, bodo v pomoč pri načrtovanju strategije za izboljšanje medsebojnih odnosov in zmanjšanje nasilja.
Učenci so izpolnjevali anketne vprašalnike pri uri oddelčne skupnosti 6. marca 2007. Sodelovalo je 256 učencev. Oblikovali so tudi oddelčna pravila proti nasilju in razredni moto oziroma geslo.
KRATKA ANALIZA
Z anketnim vprašalnikom sem pridobila naslednje informacije o razširjenosti in značilnostih nasilja na šoli:
Nasilje je prisotno med učenci v vseh triadah.
Najpogostejše oblike nasilja so vzdevki, poniževanje in fizični napad.
Nasilje se najpogosteje dogaja v razredu, na hodniku in na avtobusni postaji.
Najpogosteje se dogaja med vrstniki, saj so učenci posameznih triad navedli največ nasilnih učencev svoje starostne skupine. Med nasilnimi učenci je navedenih 78 % fantov.
Nasilnih je bilo že 59 % vseh učencev (po samooceni).
Večina učencev se v šoli počuti varno (82 %).
Nasilje je poskušalo preprečiti oziroma ustaviti že 62 % učencev. Med njimi je več deklet.
![]() |
![]() |
![]() |
V šolskem letu 2006/07 smo na naši šoli izvedli že 11. EKO DAN. Tokrat je bil organiziran na temo VODA. Učitelji smo na ta dan pripravili učne delavnice iz različnih predmetnih področij, v katerih so učenci aktivno sodelovali in tako spoznavali tematsko področje voda glede na lastne interese.
Temeljni cilj naravoslovnega dne je pridobivanje vseživljenjskega znanja in ozaveščanje pomena ohranjanja planeta Zemlje.
Vsebinski cilji:
Procesni cilji:
Naslovi nekaterih delavnic:
![]()
Eksperiment z vodo |
![]() Likovno ustvarjanje |
Učenci zbirajo in prinašajo papir v šolo vse šolsko leto, tehtanje pa poteka vsak petek. Polovica zbranega papirja je namenjena oddelčnim skupnostim, polovica pa šolskemu skladu (s tem denarjem omogočimo učencem iz socialno šibkejših družin sodelovanje pri dejavnostih, ki jih je potrebno plačati). V letošnjem šolskem letu smo izvedli že dve zbiralni akciji papirja, tretja pa bo namenjena fundaciji PISMO SRCA, katere celoten izkupiček je namenjen štipendiranju mladih iz šol, ki sodelujejo v akciji.
V 1. zbiralni akciji smo zbrali skupaj 5800 kg odpadnega papirja. Oddelčne skupnosti, ki so ga zbrale največ:
3.a – 1089 kg
8.a – 905 kg
2.a – 744 kg
5.a/9 – 681 kg
4.b – 380 kg
V 2. zbiralni akciji smo zbrali 3560 kg.
V učilnice in šolske hodnike smo namestili koše za ločeno zbiranje odpadkov, ki smo jih dobili s sodelovanjem v akciji »Ločujmo, varujmo!« V vsak prostor smo namestili tri koše. Prvi je namenjen zbiranju odpadne embalaže, drugi papirju in papirni ter kartonski embalaži, tretji pa ostalim odpadkom. Koše smo opremili z nalepkami z navodili, oblikovali pa smo tudi nalepke s slikovnim prikazom navodil. Vsaka oddelčna skupnost se je pri uri OS pogovorila o navodilih za ločeno zbiranje odpadkov, saj bomo le z doslednim upoštevanjem navodil pripomogli k varovanju okolja in trajnostnem razvoju.
|
Koši za ločeno zbiranje odpadkov |
V okviru projekta EKOŠOLA kot način življenja smo se na OŠ Frana Kranjca Celje v letošnjem šolskem letu vključili v projekt EKOBRALNA ZNAČKA. Knjige, ki so jih brali učenci, so leposlovno in ekološko naravnane. Namen projekta je ohranjanje odnosa do knjige, krepiti ekološko zavest ter oplemenititi odnos učencev do drugih ljudi, narave in živali.
Letos so v projektu sodelovali le učenci 1. triade, v naslednjih letih pa se bodo postopno vključili tudi ostali učenci.
Od obveznih knjig smo izbrali Pikapolonico na prašni cesti, saj je knjiga že na pogled privlačna, izrazito ekološko naravnana, v njej je možno najti primerne zgodbe za vse razvojne stopnje otrok, posamezne zgodbe pa ponujajo različne možnosti ustvarjanja in nadgradnje.
Seznam knjig:
1. RAZRED
- ŠTEFAN, Anja: Kdo bo z nami šel v gozdiček
- IMOTO, Yoko: Igraj se z mano
- NEŽA MAURER: Zvesti jazbec
2. RAZRED
- VINCENT, Gabrielle: Lovro in Matej
- M. PFISTER: Mavrična ribica
- BINA ŠTAMPE ŽMAVC: Vejak
3. RAZRED
- ELSCHNER, Geraldine: Mali Indijanček Padajoči sneg
- HASLER, Eveline: Mesto cvetja
- MAJDA KOREN: Podstrešna zgodba
Pridobljeno znanje so učenci predstavili na različne načine:
Ø pogovori,
Ø ilustracije,
Ø ustvarjalni izdelki,
Ø dramski, glasbeni, recitacijski dogodek.
S sodelovanjem v projektu so učenci pridobili nova spoznanja in spretnosti, od katerih še posebej izstopajo:
Ø kvalitetnejši odnos učencev do drugih ljudi, narave in živali,
Ø kvalitetno preživljanje prostega časa ob branju knjige,
Ø aktivno vključevanje v okolje.
![]() |
Bina Štampe Žmavc: Vejak
(Izdelali učenci 2.a razreda.)
V četrtek, 14. februarja 2008, smo na OŠ Frana Kranjca praznovali Valentinovo. Učenci in učitelji so s pismi napolnili nabiralnika z Valentinovo pošto. Poštarice so nabiralnika nato izpraznile, pošto razdelile v škatle za posamezne oddelke in jo dostavile naslovnikom. Pošta je marsikoga razveselila in mu polepšala ta poseben dan.
|
|
Pošte se je nabralo cel kup |
|
|
|