ANALIZA ANKETNEGA VPRAŠALNIKA

 

 
1. Ali živiš v Dečkovem naselju?


Anketirani učenci 4. a  in 4. b  razreda prihajamo v šolo iz različnih koncev šolskega okoliša.  Deset (10) učencev zaradi selitve  ali bližine starih staršev sicer ne spada   v šolski okoliš IV. osnovne šole,  so  pa  zaradi navezanosti na okolico, predvsem pa vrstnike, ostali naši sošolci.
 
 
2. Približno koliko metrov je oddaljena šola od tvojega doma?

Več kot polovica učencev ima do šole okoli 500 metrov. Učenci, ki ne spadajo v šolski okoliš IV. osnovne šole, so od nje oddaljeni 1km ali več. Zelo kratko pot ima 7 vrstnikov
 
3.  Koliko časa porabiš od šole do doma, če hodiš z normalno hitrostjo?

Ugotovili smo:
  • 7 učencev živi v neposredni bližini šole, zato do nje porabijo največ 5 (pet) minut hoje. Na svoji kratki poti se ponavadi ne srečujejo z velikimi nevarnostmi. Teh učencev v šolo ne vozijo.
  • 17 učencev hodi v šolo ali iz nje  5 – 10 minut. Njihova pot je sorazmerno kratka, vendar pa jih mora večina   prečkati   prometno zelo obremenjeno križišče Drapšinove in Ribarjeve ulice.
  • 11 učencev porabi do šole 10 – 20 minut. Ti so od šole oddaljeni več kot 500 metrov (ulici Pod hrasti in Pod kostanji) ali pa ne živijo v našem šolskem okolišu. Občasno jih v šolo pripeljejo starši.
  • Štirje učenci hodijo do šole več kot 20 minut. Ne živijo v našem šolskem okolišu, zato jih v šolo in iz nje vozijo starši.

4.  Ali te vozijo v šolo (iz šole)?



 

Po seštevku obkroženih odgovorov smo ugotovili, da večina učencev  prihaja v šolo peš, kar pomeni, da stanujejo v njeni bližini.
Ker nekateri ne živijo v šolskem okolišu, je njihova pot v šolo in iz nje predolga, zato jih v šolo pripeljejo starši.
Nekatere učence starši spotoma odložijo pred šolo, sami pa nadaljujejo pot v službo.

 
 
5. Koliko nevarnih cest moraš prečkati? (označi jih na skici)



b)  Zakaj meniš, da so ta mesta nevarna?

Ugotovili smo, da le približno četrtina učencev meni, da njihova pot v šolo ni nevarna.
Predvidevamo, da je pot v šolo nevarna za tiste učence, ki prihajajo iz smeri Pod lipami, Pod kostanji, Pod hrasti, nekaj pa jih celo prihaja izven šolskega okoliša iz Okrogarjeve in Kraigherjeve ulice,  Ostrožnega ter Dobrove. Ti učenci  se vsakodnevno srečujejo z nevarnostmi na poti, zato je možnost za prometne nesreče večja.

Med največjo nevarnost uvrščajo prehiter in gost promet, ogrožene pa se čutijo tudi  šolarji, ki na svoji šolski poti nimajo pločnika ali pa manjkajo ustrezni prometni znaki.
 

 

6. Ali za pot v šolo in iz nje uporabljaš pot, ki so jo svetovali tvoji starši 
    ali učitelji?

Od  39 anketiranih učencev jih slaba polovica ne hodi po tisti poti, ki so jim jo svetovali ali priporočili starši doma ali učitelji v šoli.
Mislimo, da je razlog v tem, da mi, učenci, ki vsakodnevno  hodimo po teh poteh, lažje presodimo, katere poti oziroma mesta na njih so varnejše. 
Prepričani pa smo tudi, da vsak med nami na te poti gleda drugače kot  naši starši ali učitelji.

7. Ali hodiš po bližnjicah?

Ugotovili smo, da v 4. razredu 
  • hodi po bližnjicah zaradi različnih razlogov 23 učencev  (15 učencev si krajša pot, 12 učencev meni, da je bližnjica varnejša, 1 učenec uporablja bližnjico zaradi bližine trgovine),
  • le približno tretjina (16)  učencev uporablja pot, ki so jo svetovali odrasli.
Menimo, da vsi, ki uporabljajo bližnjice, to počnejo zaradi krajše poti (15 učencev), ker hitreje pridejo do šole oziroma doma.
Bližnjic ne uporabljajo tisti, za katere je bližnjica nevarna, ali pa je tam samotno območje in jih je strah.
Nekaj otrok po bližnjicah ne hodi tudi zato, ker jim starši tega ne dovolijo.

 

Vsebina    Cilji      Metode      Ugotovitve     Zaključki    Načrti    Na začetek