Povezava transkontinentalne železnice ZDA
10.5.1869 sta se v Utahu združila Central Pacific in Union Pacific. S tem je bila sklenjena železniška povezava vzhodne in zahodne ameriške obale. 4. 6. 1876 je Transcontinental Express iz New Yorka prispel v San Francisko v 83 urah in 39 minutah. Še deset let prej je isto potovanje po kopnem ali po morju trajalo več mesecev.
Lokomotive GTEL (1948-1969) Union Pacifica so 610 tonske velikanke na kurilno olje, ki so razvile 8500 KM, in dosegle hitrost 105 km/h. So kultne ameriške lokomotive, proizvajalca General Electric, ki so jih zaradi velike porabe goriva in težkega kurilnega olja, ki je povzročal korozijo in mašenje dovodov, ukinili. V obdobju obratovanja so vlekle 10 % ameriškega železniškega tovora.
UNION PACIFIC
Union Pacific Railroad
je največje železniško podjetje v Severni Ameriki. Podjetje je bilo ustanovljeno leta 1862 v Utahu Danes ima sedež v Nebraski. Leta 2000 je upravljalo s 87.091 km glavnih in stranskih železniških prog (29%) v 23 ameriških zveznih državah.
Lokomotiva Big Boy
Big Boy je vzdevek za največjo in najmočnejšo parno lokomotivo, kar so jih kdajkoli izdelali. Lokomotiva je izdelek tovarne ALCO (1941), vozile pa so do leta 1959 za železniško družbo Union Pacific. Izdelali so jih 25. To so bile ogromne lokomotive s kolesno razporeditvijo 4-8-8-4. Dolge so bile več kot 40 metrov, visoke 5 metrov, tehtale pa so kar 534 ton. Big Boy je imel 7000 konjskih moči ter je dosegel hitrost 129 km/h. V eni uri je porabil 10 t premoga in 2500 l vode. Lokomotive so med drugo svetovno vojno vozile vojake in vojaški material. Kompozicije, ki so jih vlekle, so bile težke tudi do 3000 ton.