Uporaba inovativnih pristopov pri vsakodnevnih pedagoških dejavnostih (NTC učenje)
V Vrtcu Zarja se strokovni delavci konstantno udeležujemo inovativnih pedagoških izobraževanj in delavnic. Tako ohranjamo ter dvigujemo kakovost svojega dela ter ga prilagajamo spremembam današnjega časa, z implementiranjem teorije v prakso pri vsakodnevnem delu z otroki. Eno izmed takšnih je tudi NTC učenje (NTC = Network – Teaching – Children), katerega avtor je dr. Ranko Rajović in temelji na prenosu znanj iz nevrofiziologije v pedagogiko.
Skozi igre otroci razvijajo hitro razmišljanje, povezovanje znanja s pomočjo asociacij, pravilnega sklepanja, koordinacijo, motoriko, koncentracijo ...
Otroci s pomočjo konkretno ciljno usmerjenih gibalnih in miselnih iger ter drugih dejavnosti, pridobivajo nova znanja, ki vključujejo razvoj funkcionalnega razmišljanja na vseh pedagoških področjih.
Podajam le nekaj, od mnogih primerov dejavnosti. Otrokom zastavljamo funkcionalna vprašanja npr. kaj krokodili vsak dan počnejo a astronavti v vesolju ne morejo?
(Točijo solze. Astronavti v vesolju ne morejo jokati, ker ni gravitacije in solze ne morejo teči.) Skozi igre rim spoznavamo angleški jezik (učenje tujih jezikov je najboljši trening za sinapse!), npr. nad ribnikom bila je gosta megla fog, ob njem skakljala je žaba frog.
Besedila pesmi slikovno ilustriramo, ustvarjamo lastne simbole ter se tako hitreje učimo. Npr. sledeča:

Razvijamo hitrost razmišljanja in sklepanja, npr. z igro Kaj spada skupaj?
Razvijamo fino motoriko, npr. z igrami ciljanja frnikol v tulce.

Spoznavamo različne geometrijske like s številnimi matematičnimi didaktičnimi igrami.
Osvajamo veščino igranja melodije na instrumente s pomočjo simbolov.
Z različnimi igrami, simboli (npr. spomin, najdi me na zemljevidu ...), razvijamo uporabo globljih asociacij.
Več o programu NTC učenje, si lahko ogledate na naslednjih povezavah:
http://www.ntcucenje.com/
https://www.youtube.com/watch?v=oEPrj8WSJqo
Urška Mastnak, dipl. vzg.

