|
|
|
LETNI NAČRT EKOŠOLE - EKOVRTCA - EKOCENTRA 2008/09
Naziv ustanove:
Naslov ustanove ter popolni naslovi podružnic
(če so v projekt vključene tudi podružnice oziroma vrtci pri šoli, se za njih doda samostojni LDN 2008/09, stran 2 - 4)
C E N T R A L N A Š O L A |
|
Popolni naslov
ulica in številka
poštna številka in naziv pošte |
I. OŠ Žalec
Šilihova 1
3310 Žalec |
Naslov internet strani |
http://www2.arnes.si/~ozalecce |
Telefon tajništva šole |
03 713-24-22 |
Telefon ravnatelja |
03 713-24-20 |
Telefax |
03 713-24-40 |
Elektronski naslov (e-mail ) |
o-zalec.ce@guest.arnes.si |
Elektronski naslov eko-koordinatorja/ev |
darja.balant@guest.arnes.si , svit.ribic@guest.arnes.si |
P O D R U Ž N I C E |
|
Popolni naslov podružnične šole, vrtca ali ekocentra
ulica in številka
poštna številka in naziv pošte |
Podružnična šola Gotovlje, Gotovlje 73, 3310 Žalec
Podružnična šola Ponikva, Ponikva pri Žalcu 18, 3310 Žalec |
Telefon |
POŠ Gotovlje: 03 5718-127
POŠ Ponikva: 03 5728-522 |
Elektronski naslov ekokoordinatorja |
p_5RYKA@hotmail.com , katja.bolko@guest.arnes.si |
Kraj in datum priprave načrta: |
Letni načrt 2008/09 je pripravil: |
V Žalcu, 23.9.2008 |
KOORDINATOR (ime, priimek): Darja Balant
|
- Cilji, ki jih uresničuje program Ekošola kot način življenja (Cilj ustanove označite z X.):
|
CILJI |
1. |
Razvijanje pozitivnih medsebojnih odnosov X |
2. |
Vzgajanje za zdrav način življenja v zdravem okolju (uvajanje ekološke pridelane hrane, pitniki v ustanovi, gibanje) X |
3. |
Učinkovita raba naravnih virov (voda, odpadki, energija) X |
4. |
Vzpodbujanje trajnostne mobilnosti v prometu |
5. |
Vzgajanje za okoljsko odgovornost X |
6. |
Izvajanje celostnega pristopa vzgoje in izobraževanja v programu Ekošola kot način življenja X |
7. |
Povezovanje okoljskih vprašanj z ekonomskimi in socialnimi X |
8. |
|
- V katerih projektih iz razpisa programa Ekošola nameravate sodelovati? Sodelovanje v vsaj 1 (enem) celostnem projektu je kriterij za
- pridobitev ekozastave za šolsko leto 2008/09. Projekt mora biti vezan na tematski sklop, teči mora celo leto, vključena mora biti celotna
- ustanova (Projekt-e označite z X).
- Mi in podnebne spremembe v našem kraju - N. Pavšer.
- Biotska raznovrstnost - projekt popek, N. Pavšer. Jure Bedenk, Darjo Novak.
- Kras, priložnost za učitelje in učence ekošol - N. Pavšer, S. Vidmar.
- X Zdravo življenje - Boža Šarbek.
- Voda kot življenjska vrednota - Helena Pepevnik.
- Šola v naravi in vzgoja za trajnostni razvoj - za CŠOD, Ida Kavčič.
- Zgodnje naravoslovje temelj za trajnostni razvoj - za vrtce, Dane Katalinič.
|
- Racionalna raba energije in obnovljivi viri energije v šolah- Franci Dovč.
- Živali in mi - Barbara Žličar.
- Očistimo Slovenijo nevarnih odpadkov - Barbara Žličar
- Mozaik sveta - Darja Kravanja
- Ravnanje z odpadki - Žličar, Rituper.
|
- V katerih ostalih dejavnostih nameravate še sodelovati? Sodelovanje v vsaj 5 (petih) dejavnostih je kriterij za pridobitev ekozastave za
- šolsko leto 2008/09 (Dejavnosti označite z X).
Sodelovanje na sejmih, razstavah:
- Celje - sejem Altermed - Sonja Uršič.
- Mladi za napredek Pomurja - Jožef Rituper.
Natečaji:
- Zeleni nahrbtnik - za vrtce, ZPM.
- X Ekobralna značka - PEC.
- X Natečaj voščilnic - PEC.
- Kaj lahko mladi storimo za okolje-podnebne spremembe, N. Pavšer.
- Literarni razpis za srednje šole - Ivanka Huber.
- Ujemi eko znanje - PEC.
- Revščina po svetu in pri nas - Franci Dovč.
- Dan Save in dan Donave - MOP, dr. Irena Rejec Brancelj.
Sodelovanje v zbiranju odpadnih materialov:
- X Zbiranje izrabljenih tonerjev in kartuš.
- X Zbiralna akcija papirja za Šport Špas.
- Očistimo Slovenijo odpadne embalaže - Drago Zadnikar.
- Zbiralna akcija odsluženih električnih aparatov in elektronskih odpadkov - Helena Pepevnik.
|
Sodelovanje na kvizih:
- Ekokviz za OŠ - PEC
- Ekokviz za SŠ - J. Rituper
- Projekt Mobilnost v prometu - MOP, A.Vuga.
Promocija ustanove v okolju:
- Prispevki v angleškem jeziku za objavo v mednar. časopisu Eco-News - N. Pavšer, Mojca K. Podlesnik.
- X Prispevki v slovenskem jeziku za objavo na spletnih straneh Ekošole - www.ekosola.si
- X Prispevki za tiskane ali elektr. medije v lokalnem ali širšem okolju (dokazilo se priloži k prijavi za ekozastavo).
|
- Kateri tematski sklop (npr.: zdrava prehrana, voda, energija, podnebne spremembe, odpadki, živali, biotska pestrost …) boste podrobneje
- obdelali v šolskem letu 2008/09? To je vodilna tema, ki jo zasledujejo vsi učenci in delavci ustanove in je hkrati vodilna tema ekodneva.
- Upoštevajte vodilna tematska področja trajnostnega razvoja, ki ste jih označili v točki 4. V ta tematski sklop vključite tudi projekte nacionalne koordinacije
- slovenske ekošole, iz točke 2. in 3..
Tematski sklop: |
Dejavnosti
(naslov in vrsta dejavnosti) |
Cilji
(operativni) |
Vsebine
(do pet stavkov -kratek zapis) |
Ciljne skupine
(kdo vodi dejavnost, izvajalci, komu je namenjena, …) |
Čas
(kdaj bo izvedeno) |
Predvideni rezultati dela |
KORISTNO UPORABIMO ODPADKE |
- zbiranje odpadnih embalaž, baterij, kartuš, tonerjev, papirja
- uporaba odpadnih materialov za izdelavo uporabnih in dekorativnih izdelkov
- razvijanje čuta za porabo materialnih dobrin in energije |
- celo leto bomo nadaljevali z zbiranjem baterij, kartuš, tonerjev, akumulatorjev, papirja
- osveščanje učencev, staršev in lokalne skupnosti
- odpadni material je lahko koristen, zato bomo iz njega izdelovali različne uporabne izdelke
- EKO novoletne smrečice bodo izdelane iz odpadne embalaže |
- vsi učenci in zaposleni na šoli |
- skozi celo leto
- EKO DAN bomo izvedli 17.11.2008 |
- še boljša okoljska osveščenost učencev
- uporabna vrednost izdelkov iz odpadnih materialov |
VARČEVANJE Z ENERGIJO, IZKORIŠČANJE VODNE ENERGIJE
|
- oblikovanje uporabnih navodil delovanja in življenja za čim manjšo vsakodnevno porabo materialnih dobrin in energije
- načrtovanje in izdelava vodnega mlinčka iz plastenke
- izdelava ptičje krmilnice |
- fosilna goriva
- obnovljivi viri energije
- varčevanje z energijo
- izdelava vodnega mlinčka
- izdelava ptičje krmilnice |
- učenci sedmega razreda
- vodijo učitelji naravoslovja in tehnične vzgoje |
- naravoslovno tehnični dan |
- okrepljena zavest učencev o rabi dobrin in energije
- izdelani mlinčki na vodni pogon in ptičje krmilnice |
VPLIV TEMPERATURE NA ZGODNJE BRSTENJE RASTLIN
|
- ogled in seznanitev z delovanjem avtomatske vremenske postaje
- opazovanje brstenja rastlin v naravi in fotograf- sko ter popisno dokumentiranje
- sodelovanje z Agencijo RS za okolje |
- podnebne spremembe
- opazovanje in merjenje vremenskih pojavov
- opazovanje brstenja zelnatih rastlin, dreves in grmov
- primerjanje lastnih opazovanj z rezultati strokovnih raziskav |
- učenci, ki sodelujejo pri raziskovalni nalogi |
- celo koledarsko leto 2008 |
- stik učencev z naravo
- poglobljene izkušnje učencev glede opazovanja rastlinskih vrst
- album rastlinskih pomladnih brstov
- raziskovalna naloga |
- Odpadki - Zbiralne akcije in ločevanje odpadkov (Med letom zbirajte podatke o oddanih količinah.):
V šolskem letu 2008/09 bomo zbirali (Vrsto odpadkov, ki jih zbirate, označite z X): |
Vrsta |
Papir in karton |
Umetne mase |
Kovine |
Bio-odpadki |
Tonerji, kartuše |
Baterije
Akumula-
torji |
Elektro-odpad |
pločevinke |
D A
ali
N E |
DA |
NE |
NE |
DA |
DA |
DA |
NE |
NE |
- Družba, s katero smo / bomo podpisali pogodbo o odstranjevanju ločenih vrst odpadkov je:
Dinos Celje, Bitea.d.o.o., Tabakum Novo Mesto
- Ekoprogramski svet:
Ekoprogramski svet na posamezni ustanovi usmerja okoljske dejavnosti šole, določi cilje delovanja in skrbi za vključevanje učencev, učiteljev, vzgojiteljev,
staršev, ostalega osebja šole in predstavnikov lokalne skupnosti v projekt. Prosimo vas, da pripravite kratko informacijo vsebinskega programa, ki ga bo
izvedel programski svet vaše ustanove.
1. Sodelovanje na Mednarodnem obrtnem sejmu v Celju s predstavitvijo igrice Modna revija Cvetke Smetke.
2. Predstavitev I. OŠ Žalec kot EKO šole na Turistični tržnici v Žalcu.
3. Učitelji, starši in širša lokalna skupnost osveščajo in okoljsko vzgajajo otroke z lastnim ravnanjem skrbnega zbiranja in ločevanja odpadkov.
4. Usmerjanje in vzpodbujanje učencev ter delavcev šole k skrbi za urejanje notranjih in zunanjih površin šole, k varčevanju z vodo in z električno energijo, k ločenemu zbiranju odpadkov, k uporabi varčnih sijalk.
5. Načrtovanje in izvedba EKO dneva, izdelovanje novoletne dekoracije šole iz odpadnih materialov.
6. Zavedanje pomena okoljske osveščenosti in delovanja v domačem okolju. |
- Podpis koordinatorja-jev, žig ustanove ter podpis odgovorne osebe ustanove:
Koordinator-ji: |
Žig ustanove: |
Odgovorna oseba: |
Darja Balant
Mirjam Remše
|
Tatjana Žgank - Meža |
|