• domov • gor •

 RAZSTAVE


A že takrat sem čutil ali vsaj slutil, da ni možnosti za resnico izven neke celovitosti, v kateri se, po dojetju bistvene različnosti med besedo in namenom, voljo in dogodki, dejanjem in hrepenenjem, kot čudežni spoj med posameznostjo in kompleksno enovitostjo, lahko razkrije občutje, način pojavnosti nečesa, za kar je težko najti pravo - ime -, kar morda lahko imenujemo s pojmom božjega. Določevanju takšnega dojetja se lahko približa umetnost. Ustvarjalnost, ozaveščanje, poskus demontiranja polastitvenih mehanizmov, ima svoj umetniški smisel le v dejavnosti, ki poskuša zajeti vase takšne vrste celoto. Do takšnega stanja telesa in duha vodijo razna pota. Brez zavesti o vprašanjih etičnosti jih ni.

MED KRINKO IN OBRAZOM,
iz eseja Igralčeva glina,
str. 15

     
RAZPOREDJA

BESEDILO - PDF

     
V zvezi s temi projekti sem se veliko ukvarjal z risbo. Sčasoma sem, navajen iz igralstva samoopazovanja, zapopadel na kakšen način nastane v človeški notranjosti risba, pa naj gre za poizkus portreta, za fantazijsko kompozicijo, ali zaris, podoben spontanemu duševnemu avtomatizmu notranjega monologa, kakor ga poznamo iz surrealizma. Vselej je bila potrebna notranja umiritev, nekakšna radost, zbranost, vdih, ki pa ni le napolnil pljuč, pač pa dal tudi občutek kot da so se razprla telesna vlakna, nato zrenje vase, ter potem vrvohodska in hkrati spontana pustolovščina po belini papirja. Pravzaprav povsem isti postopki, sredstva in načini kot v igralstvu. Zato si upam mirno zapisati, da je notranje zrenje v obeh primerih isto.

MED KRINKO IN OBRAZOM,
iz eseja Barve v igralcu,
str. 37

     
 RISBE
V TKIVO OGNJA
APNO, OGORKI

ZA JEZOM NEBA


ZOON POLITIKON

IMENA IGRE

PORTIMăO


MED KRINKO IN OBRAZOM
EDEN
ZALOG
ZVONOVE ZGODBE
VEHIKEL
HOJA SKOZI HIP