|
|
Navodilo za izdelavo miselnega vzorca/plakata
Odločil-a si se, da boš svoje znanje in razumevanje snovi dokazal-a bodisi z miselnim vzorcem bodisi s plakatom. V obeh primerih velja, da je struktura zapisanega (povedanega) podobna. Svetujem ti, da pred dokončnim oblikovanjem miselnega vzorca/plakata narediš osnutek in se o njem posvetuješ z učiteljem, ki ti bo pomagal s pomočjo pisma kritičnega prijatelja. Zaradi lažje in hitrejše komunikacije predlagam, da osnutek pošlješ po elektronski pošti, tudi odgovor boš prejel v taki obliki, nato pa obe sporočili stiskaš in vložiš v svoj portfolio. V tej fazi izdelave naloge je najpomembnejša vsebina, v nadaljevanju se boš bolj posvetil-a tudi pravopisnim normam. Tako miselni vzorec kot plakat naj bosta sestavljena morata jasno definirati problem, o katerem želiš govoriti. Pomembno je, da naslov miselnega vzorca/plakata ustreza naslovu. Ustrezno morajo biti poudarjene in potem pri predstavitvi razložo ključne besede (pojmi), s pomočjo katerih boš predstavil—a bistvene poudarke svojega dela. Pazi na to, da ključnih besed in pojmov ne bo preveč, saj potem osrednji problem ne bo več jasno razviden. Okoli ključnih besed nanizaj besedilo in/ali slikovno ter kartografsko gradivo, ki mora ključne besede ustrezno dopolnjevati. Pazi na to, da bo besedilo zapisano v slovnično pravilnem jeziku. Svoj izdelek boš predstavil—a tudi v razredu. Predstavitev naj bo čimbolj sproščena, govorjena na pamet, dolga okrog 5 minut. Miselni vzorec/plakat, končno izvedbo, boš poskusil ovrednotiti tudi sam. Ne pozabi na to, da pomoč vedno lahko dobiš, na ta način boš lahko svojo nalogo pred dokončno oddajo izboljšal in oddal tako, da bo ustrezna in zato tudi ustrezno ovrednotena.
Kriterij za ocenjevanje miselnega vzorca/plakata Za odlično (5) oceno mora miselni vzorec (plakat) natančno predstaviti problem in rešitve le-tega. Vsebina se ujema z naslovom in je strokovno pravilna. Dogodki so predstavljeni v pravilnem časovnem zaporedju. Jezik je jasen, razumljiv ter slovnično pravilen. V miselnem vzorcu/plakatu so razvidni vzroki in z lastnimi primeri podkrepljen opis posledic ter nakazane rešitve. V delu je vidna inovativnost in samostojnost. Za prav dobro (4) oceno mora miselni vzorec (plakat) natančno predstaviti problem in rešitve le-tega. Vsebina se ujema z naslovom in je strokovno pravilna. Dogodki so predstavljeni v pravilnem časovnem zaporedju. Jezik je jasen, razumljiv ter slovnično pravilen. V miselnem vzorcu/plakatu so razvidni vzroki in tudi z lastnimi primeri podkrepljen opis posledic ter nakazane rešitve. V delu je vidna inovativnost. Za dobro (3) oceno mora miselni vzorec (plakat) čimbolj natančno predstaviti problem, rešitve le-tega pa so izdelane pomanjkljivo. Vsebina se večinoma ujema z naslovom, opazne so manjše strokovne nepravilnosti. Dogodki so večinoma predstavljeni v pravilnem časovnem zaporedju. Jezik je manj jasen, razumljiv ter slovnično pravilen. V miselnem vzorcu/plakatu so razvidni vzroki in s primeri iz literature opisane posledice. Rešitve problema niso dovolj jasno nakazane. V delu je malo vidna inovativnost. Za zadostno (2) oceno mora miselni vzorec (plakat) predstaviti problem, rešitve pa niso nakazane. Vsebina se večkrat ne ujema z naslovom, opazne so tudi večje strokovne nepravilnosti. Dogodki večinoma niso predstavljeni v pravilnem časovnem zaporedju. Jezik ni vedno jasen, razumljiv ter slovnično pravilen. Vzroki so razvidni, posledice pa so pomanjkljivo ali pa sploh ne opisane. Niso odprte niti s primeri iz literature niti z lastnimi primeri. Rešitve problema niso dovolj jasno nakazane. V delu ni vidna inovativnost. |
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|