Kaj je portfolio?

Na prvi pogled je portfolio zgolj mapa, v kateri so zbrani različni izdelki učencev, ki nastajajo ob obravnavanju snovi (kontrolne naloge, domače naloge, miselni vzorci, izpiski, povzetki, delovni listi, različni pisni izdelki, kot so zgodovinske risbe, poročila, vsebina plakata, referata …). S temi izdelki ne bomo pokazali le trenutnega obvladovanja in razumevanja vsebin, pač pa bomo razvijali in urili tudi različne veščine in spretnosti (npr. izpisovanje bistvenih podatkov iz učbenika, zapisovanje kakovostnih odgovorov, sodelovanja pri skupinskem delu, ustnega sporočanja itd.), ki jih bomo potrebovali tako pri nadaljnjem šolanju kot tudi kasneje v življenju. Vse, česar se bomo naučili pri zgodovini, bomo lahko prenesli tudi na področja drugih predmetov.

Portfolio omogoča učitelju spoznati učenca in njegove posebnosti, močna in šibka področja. Učitelj tako spremlja vsakega učenca posebej in sicer s pomočjo izdelkov v zvezku (mapi). Skupaj z učencem ugotavljata, na katerih področjih je učenec uspešen, kaj pa je tisto, kar bi moral pri svojem delu in odnosu do dela izboljšati ali pa tudi spremeniti.

Učenci so vnaprej seznanjeni s tem, kaj in kako se ocenjuje posamezen izdelek.

(Povzeto in prirejeno po: Elissa Tawitian, prof. zgodovine ter Sonja Bregar, prof. zgodovine).

































VIP


Prejšnja stran


Začetna stran