Navodilo za igro vlog (dramatizacijo) pri pouku zgodovine

Odločil-a si se, da boš svoje znanje in razumevanje snovi dokazal-a z igro vlog. Kot dokaz, da je bila igra vlog (dramatizacija) res izvedena, v svoj portfolio poleg ocenjevalnega lista vloži tudi scenarij igre vlog. Kakovost igre vlog (dramatizacije) lahko (priporočljivo) preveriš tudi s pismom kritičnega prijatelja, za katerega zaprosi enega od gledalcev.

Igro vlog – dramatizacijo ali okroglo mizo – lahko izvajaš le v skupini, od 2 do 4 udeleženci. V skupini se dogovorite, kdo bo kaj delal, nato pa se lotite pisanja osnutka. Upoštevajte priporočilo, da naj izvedba ne preseže 10 minut. V svoji igri lahko predstaviš le en problem iz obravnavanega tematskega sklopa, lahko pa tudi več. Osnovna literatura je učbenik, pomagaš si lahko še z raznimi enciklopedijami, leksikoni … ki jih najdeš v knjižnici, z vsebinami z interneta, lahko tudi z leposlovnimi deli, ki obravnavajo tematski sklop. O ustreznosti leposlovnega dela se prej posvetuj z učiteljem ali učiteljico slovenščine, zaprosi jo, da ti svoje mnenje zapiše. Mnenje priloži portfoliu.

Svetujem ti, da pred dokončnim začetkom učenja samega besedila narediš osnutek in se o njem posvetuješ z učiteljem, ki ti bo pomagal s pomočjo pisma kritičnega prijatelja. Zaradi lažje in hitrejše komunikacije predlagam, da osnutek pošlješ po elektronski pošti, tudi odgovor boš prejel v taki obliki nato pa obe sporočili stiskaš in vložiš v svoj portfolio. V tej fazi izdelave naloge je najpomembnejša vsebina, v nadaljevanju se boš bolj posvetil-a tudi pravopisnim normam.

V izvedbi igre vlog (dramatizaciji) morajo biti razpoznavni problemi, ki nam jih želiš predstaviti. To lahko storiš s kratkim uvodom (predigro), osrednji del naj podrobno predstavi problem ter njegove rešitve, v zaključku pa naj bo problem še enkrat omenjen.

Pri izvajanju pazi na razločen, jasen govor, ki naj bo čimbolj slovnično ustrezen. Pazi na to, da bo vsebina strokovno ustrezna ter da boš probleme predstavljal-a v pravilnem časovnem zaporedju! Igro vlog (dramatizacijo) lahko izvedeš na različne načine; kot dramsko igro ali kot okroglo mizo, npr. O izvedbi se dogovorite v skupini. Za samo izvedbo lahko pripraviš tudi kostume.

Igro vlog (dramatizacijo), končno izvedbo, boš poskusil-a ovrednotiti tudi sam-a.

Ne pozabi na to, da pomoč vedno lahko dobiš, na ta način boš lahko svojo nalogo pred dokončno oddajo izboljšal in izvedel/izvedla tako, da bo ustrezna in zato tudi ustrezno ovrednotena.



Kriterij za ocenjevanje igre vlog (dramatizacije)

Za odlično (5) oceno je dramatizacija izvedena strokovno pravilno, predstavljeni dogodki si sledijo v pravilnem časovnem zaporedju. Uporabljene so samo tiste stvari, ki so jih takrat poznali. Iz igre je jasno razviden problem, ki ga igra predstavlja ter rešitve le-tega. Govor je jasen in razločen, vsem razumljiv in slovnično ustrezen (uporabljen je zborni jezik, ni slenga). Iz igre je vidna inovativnost in samostojnost pri sestavi besedila in izvedbi le-tega. Igra je izvedena "na pamet", brez pomoči.

Pri okrogli mizi si lahko zapišeš oporne točke, ko se pripravljaš na argumentirano zavrnitev trditev predhodnega govorca. Pri tej obliki dramatizacije so argumenti, ki jih predstavljaš, podkrepljeni z lastnimi primeri.

Za prav dobro (4) oceno je dramatizacija izvedena strokovno pravilno, predstavljeni dogodki si sledijo v pravilnem časovnem zaporedju. Uporabljene so samo tiste stvari, ki so jih takrat poznali. Iz igre je razviden problem, ki ga igra predstavlja ter rešitve le-tega. Govor je večinoma jasen in razločen, vsem razumljiv in slovnično večinoma ustrezen (mestoma se pojavlja sleng). Iz igre je vidna visoka stopnja inovativnosti in samostojnosti pri sestavi besedila in izvedbi le-tega. Igra je izvedena pretežno "na pamet", brez pomoči.

Pri okrogli mizi si lahko zapišeš oporne točke, ko se pripravljaš na argumentirano zavrnitev trditev predhodnega govorca. Argumenti, ki jih predstavljaš, so večinoma podkrepljeni z lastnimi primeri.

Za dobro (3) oceno je dramatizacija izvedena strokovno večinoma pravilno, opazne so manjše pomanjkljivosti (npr. uporaba napačnih imen, krajev), predstavljeni dogodki si večinoma sledijo v pravilnem časovnem zaporedju. Poleg stvari, ki so jih takrat poznali, je opazna uporaba časovno neustreznih pripomočkov. Iz igre je razviden problem, ki ga igra predstavlja, rešitve niso jasno nakazane. Govor ni popolnoma jasen in razločen, občasno se zatika, prisotna je uporaba neknjižnih besed (sleng). V igri je vidna nizka stopnja inovativnosti in samostojnosti pri sestavi besedila in izvedbi le-tega. Igra je izvedena pretežno "na pamet", čeprav občasno potrebuje pomoč.

Pri okrogli mizi si lahko zapišeš oporne točke, ko se pripravljaš na argumentirano zavrnitev trditev predhodnega govorca. Argumenti, ki jih predstavljaš, so večinoma podkrepljeni s primeri iz literature, lastnih primerov ni zaslediti.

Za zadostno (2) oceno je dramatizacija izvedena strokovno manj pravilno, opazne so večje pomanjkljivosti (npr. uporaba napačnih imen, krajev), predstavljeni dogodki si ne sledijo v pravilnem časovnem zaporedju. Poleg stvari, ki so jih takrat poznali, je opazna uporaba časovno neustreznih pripomočkov. Iz igre je težko razviden problem, ki ga igra predstavlja, rešitve niso jasno nakazane. Govor ni popolnoma jasen in razločen, občasno se zatika, prisotna je uporaba neknjižnih besed (sleng). V igri se inovativnosti in samostojnosti pri sestavi besedila in izvedbi le-tega skorajda ne opazi. Igra ni izvedena "na pamet", pogosto je potrebna pomoč soigralcev.

Pri okrogli mizi si lahko zapišeš oporne točke, ko se pripravljaš na argumentirano zavrnitev trditev predhodnega govorca. Argumenti, ki jih predstavljaš, večinoma niso ustrezno podprti s primeri iz literature, lastnih primerov ni zaslediti.

































VIP


Prejšnja stran


Začetna stran