OPREMA




  1. BOARDI

  Pri nakupu boarda je potrebno biti pozoren na več stvari:
   - Trdota boarda
  - Dolžina
  - Oblika
  - Profil
  Vse te specifikacije so odvisne od načina vožnje, ki ga bomo izvajali.

 
  1.2 VOŽNJA PO PARKU
  - Za vožnjo po parku je potreben mehkejši board (trdota med 1 in 6 od 10).
 
  - Dolžina naj je normalna (nekje do vratu).
  
  - Najboljša oblika je "true twin", kar pomeni, da je oblika repa in nosu identična. To omogoča izjajnje trikov, pri katerih zamenjamo naš
  "stance".

  - Profil je odvisen ali v glavnem izvajamo "jib" trike je najboljša izbira rocker profil, saj omogoča lažje "presse". Pri skokih na večjih
  skakalnicah je boljša izbira camber ali hybrid profil, ker omogoča boljši pop. Če pa izvajamo vse po malem se lahko odločimo za
  katerikoli profil.


 
  1.3 ALL MOUNTAIN VOŽNJA
   All mountain prevedeno pomeni vožnja povsod.

  - Najboljša trdota je nekje v sredini (okoli 5).

  - Dolžina naj je normalna (nekje do vratu)

  - Primerne oblike so "true twin", "directional twin", "directional"... Vse omogočajo raznovrsten način vožnje.

  - Najprimernejši profil je camber ali hybrid, ker je soliden pri vseh načinih vočnje (v parku, izven proge, pri carvanju...)



  1.4 FREERIDE
  Freeride oz. vožnja izven proge je vožnja povsod, kjer niso urejene proge.

  - Deska naj ima malce večjo trdoto (5 in več), da zdrži agresivnejše zavoje.

  - Freeride deske so ponavadi malce krajše, da omogočijo lažje zavoje v sveže zapadenem snegu.

  - Oblika deske za freeride je prav posebna, saj ima izrazito debelejši nos in rep je tanjši

  - Tudi profil je poseben in ga najdemo samo na deskah za freeride


 
  2. VEZI

  Za razliko od boardov izbira vezi ni tako pomembna pri različnih načinih vožnje. En par vezi bi moral zadostovati za vse potrebe.

  2.1 VELIKOST VEZI
 
  Najpomembnejša stvar pri izbiri vezi je velikost. Ta se mora prilegati tvojemu čevlju, zato je najbolje da pri nakupu novih vezi s seboj
  prinesemo svoje čevlje, da se prepričamo o kompatibilnosti. Najpogostejše belikosti so S, M, L, nekatere znamke ponujajo tudi XS
  in XL.

  2.2 NAČIN ZAPENJANJA

  Poznamo 2 načina zapenjanja:
  - z pasovi
  - "rear-entry" (zadnji del vezi se odpre)

  ZAPENJANJE Z TRAKOVI

  Obstajao vezi z dvemi ločenimi pasovi ali devmi pasovi, ki sta sprijeta. Pri vezeh z dvemi ločenimi pasovi zadnji pas poskrbi, da drži peto tesno stisnjeno ob "highback".
  Spredni pa prepreči da bi se nam sprednji del čevlja premikal. Osebno bi priporočal vezi z dvemi pasovi, ker si lahko pasove zatisnemo ločeno.
 
  Pri vezeh s spetimi pasovi sta pasova speta na sredini in imata le eno zaponko. Zapenjanje pri takih vezeh je hitrejše, ker ni treba zatisniti dveh ločenih zaponk, vendar ne
  omogočajo, da ločeno prilagodimo zatisnjenost pasov.


"REAR-ENTRY" ZAPENJANJE

  "Rear-entry" pomeni, da se zadnji del vezi (highrback) spusti in nogo vstavimo pod pasove. Tak način zapenajnja ima ponavadi speta trakova in ni najbolj pogost.
  Za razliko od vezi z dvemi pasovi je lahko ta sistem neprektičen še posebej na strmejših progah, ker je treba desko nagniti pod čuden kot. Odsvetujem nakup takih
  vezi, ker so v primerjavi z drugimi dosti bolj nepraktične.


  2.3 TRDOTA VEZI

  Kot pri deskah je trdota določena na lestvici od 1 do 10. Vezi s trdoto bliže 1 so mehkejše, če so bliže 10 so trše. Razlika trdote v praksi
pomeni kako prožen je "highback".
  Kakšna trdota je najboljša za nas ponavadi določi naša teža in način vožnje. Deskarji z večjo telesno težo potrebujejo trše vezi, da jih bodo lahko podpirale. Freestyle deskarji
  se ponavadi oldočijo za mehkejše vezi, ker omogočajo lažje izvajanje trikov.


  2.4 KOMPATIBILNOST VEZI

  Pomembno je, da je vez komaptibilna z našo desko saj je drugače ne moremo pritrditi. Vsi proizvajalci (rezen Burton) so se strinjali na uporabi enakega načina pritrjevanja 4x4.
  Ampak to ne bi smel biti problem saj večina proizvajalcev ponuja adapterje, da se bodo vezi prilegale skoraj vsem deskam.


  3. ČEVLJI

  2.1 TRDOTA ČEVLJA

  Kot pri vezeh in deskah se tudi pri čevljih trdota določi na lestvici od 1 do 10. Čevlji s trdoto bliže 1 so mehkejši in obratno. Mehkejši čevlji (1-5) so primerni za vožnjo po parku,
  srednje trdi čevlji (5-7) so vredu za vse načine vožnje in trši čevlji (7-10) so primerni za freeride.



  2.2 NAČIN ZAVEZOVANJA

  Poznamo tri načine zavezovanja:
  - BOA
  - z vezalkami
  - "quick lacing systems"

  BOA:
  Ta način s pomočjo obrečanja enega ali dveh "krogcev" z žico zategne čevelj. Zelo je priljubljen saj je zategovanje in odtegovanje zelo enostavno. Edini problem je ob
  morebitni okveri sistema popravilo kar drago.


  ZAVEZOVANJE Z VEZALKAMI:
  Kot pri vseh ostalih navadnih čevljih ta način zavezovanja je popolnoma enak, vezalke enostavno zavežemo. Sicer vzame malce več časa za zavezovanje kot ostala dva
  sistema, ampak je zamenjava ob morebitnem pretrganju zelo enostavna in poceni.


  "QUICK LACING SYSTEM":
  Ta sistem sta v bistvo dve vrvici, ki sta skozi plastične kanale zvezani podobno kot vezalke. Ena zatisne spodnji del čevlja, druga pa zgornji. Čevelj zatisnemo tako, da povlečemo
  vrvici, različni proizvajalci imajo različne načine, kako čevelj odtisnemo.



Naredil: Jan Nabergoj
Document made with KompoZer