OPREMA
1. BOARDI
Pri
nakupu boarda je potrebno biti pozoren na več stvari:
- Trdota boarda
- Dolžina
- Oblika
- Profil
Vse te specifikacije so odvisne od načina vožnje, ki ga bomo izvajali.
1.2 VOŽNJA PO PARKU
- Za vožnjo po parku je potreben mehkejši board
(trdota med 1 in 6 od 10).
- Dolžina naj je normalna (nekje do vratu).
- Najboljša oblika je "true twin", kar pomeni, da je oblika
repa
in nosu identična. To omogoča izjajnje trikov, pri katerih zamenjamo
naš
"stance".
- Profil je odvisen ali v glavnem izvajamo "jib" trike je
najboljša izbira rocker profil, saj omogoča lažje "presse". Pri skokih
na večjih
skakalnicah je boljša izbira camber ali hybrid profil, ker
omogoča boljši pop. Če pa izvajamo vse po malem se lahko odločimo za
katerikoli profil.
1.3 ALL MOUNTAIN VOŽNJA
All mountain prevedeno pomeni vožnja
povsod.
- Najboljša trdota je nekje v sredini (okoli
5).
- Dolžina naj je normalna (nekje do vratu)
- Primerne oblike so "true twin", "directional twin",
"directional"... Vse omogočajo raznovrsten način vožnje.
- Najprimernejši profil je camber ali hybrid, ker je soliden
pri
vseh načinih vočnje (v parku, izven proge, pri carvanju...)
1.4 FREERIDE
Freeride oz. vožnja izven proge je vožnja
povsod, kjer niso urejene proge.
- Deska naj ima malce večjo trdoto (5 in več), da zdrži
agresivnejše zavoje.
- Freeride deske so ponavadi malce krajše, da omogočijo
lažje zavoje v sveže zapadenem snegu.
- Oblika deske za freeride je prav posebna, saj ima izrazito
debelejši nos in rep je tanjši
- Tudi profil je poseben in ga najdemo samo na deskah za
freeride

|
2. VEZI
Za razliko od boardov izbira vezi ni tako pomembna pri
različnih
načinih vožnje. En par vezi bi moral zadostovati za vse potrebe.
2.1 VELIKOST VEZI
Najpomembnejša stvar pri izbiri vezi je velikost. Ta se mora
prilegati tvojemu čevlju, zato je najbolje da pri nakupu novih vezi s
seboj
prinesemo svoje čevlje, da se prepričamo o kompatibilnosti.
Najpogostejše belikosti so S, M, L, nekatere znamke ponujajo tudi XS
in XL.
2.2 NAČIN ZAPENJANJA
Poznamo 2
načina zapenjanja:
- z pasovi
- "rear-entry" (zadnji del vezi se odpre)
ZAPENJANJE Z TRAKOVI
Obstajao
vezi z dvemi ločenimi pasovi ali devmi pasovi, ki sta sprijeta. Pri
vezeh z dvemi ločenimi pasovi zadnji pas poskrbi, da drži peto tesno
stisnjeno ob "highback".
Spredni pa prepreči da bi se nam
sprednji del čevlja premikal. Osebno bi priporočal vezi z dvemi pasovi,
ker si lahko pasove zatisnemo ločeno.
Pri vezeh s
spetimi pasovi sta pasova speta na sredini in imata le eno zaponko.
Zapenjanje pri takih vezeh je hitrejše, ker ni treba zatisniti dveh
ločenih zaponk, vendar ne
omogočajo, da ločeno prilagodimo zatisnjenost pasov.
 |
"REAR-ENTRY" ZAPENJANJE
"Rear-entry" pomeni, da se zadnji del vezi (highrback) spusti in nogo
vstavimo pod pasove. Tak način zapenajnja ima ponavadi speta trakova in
ni najbolj pogost.
Za razliko od vezi z dvemi pasovi je lahko ta sistem
neprektičen še posebej na strmejših progah, ker je treba desko nagniti
pod čuden kot. Odsvetujem nakup takih
vezi, ker so v primerjavi z drugimi dosti bolj nepraktične.
2.3 TRDOTA VEZI
Kot pri deskah je trdota določena na lestvici od 1 do 10.
Vezi s trdoto bliže 1 so mehkejše, če so bliže 10 so trše. Razlika
trdote v praksi
pomeni kako prožen je "highback".
Kakšna trdota je najboljša za nas ponavadi določi naša teža
in način vožnje. Deskarji z večjo telesno težo potrebujejo trše vezi,
da jih bodo lahko podpirale. Freestyle deskarji
se ponavadi oldočijo za mehkejše vezi, ker omogočajo lažje
izvajanje trikov.
2.4 KOMPATIBILNOST VEZI
Pomembno je, da je vez komaptibilna z našo
desko saj je drugače ne moremo pritrditi. Vsi proizvajalci (rezen
Burton) so se strinjali na uporabi enakega načina pritrjevanja 4x4.
Ampak to ne bi smel biti problem saj večina proizvajalcev
ponuja adapterje, da se bodo vezi prilegale skoraj vsem deskam.
3.
ČEVLJI
2.1 TRDOTA ČEVLJA
Kot pri vezeh in deskah se tudi pri čevljih
trdota določi na lestvici od 1 do 10. Čevlji s trdoto bliže 1 so
mehkejši in obratno. Mehkejši čevlji (1-5)
so primerni za vožnjo po parku,
srednje trdi čevlji (5-7) so vredu za vse načine vožnje in
trši čevlji (7-10) so primerni za freeride.
2.2 NAČIN ZAVEZOVANJA
Poznamo tri načine zavezovanja:
- BOA
- z vezalkami
- "quick lacing systems"
BOA:
Ta način s pomočjo obrečanja enega ali dveh "krogcev" z žico zategne
čevelj. Zelo je priljubljen saj je zategovanje in odtegovanje zelo
enostavno. Edini problem je ob
morebitni okveri sistema popravilo kar drago.
ZAVEZOVANJE Z VEZALKAMI:
Kot pri vseh ostalih navadnih čevljih ta način zavezovanja je popolnoma
enak, vezalke enostavno zavežemo. Sicer vzame malce več časa za
zavezovanje kot ostala dva
sistema, ampak je zamenjava ob morebitnem pretrganju zelo
enostavna in poceni.
"QUICK LACING SYSTEM":
Ta sistem sta v bistvo dve vrvici, ki sta skozi plastične
kanale zvezani podobno kot vezalke. Ena zatisne spodnji del čevlja,
druga pa zgornji. Čevelj zatisnemo tako, da povlečemo
vrvici, različni proizvajalci imajo različne načine, kako
čevelj odtisnemo.
Naredil: Jan Nabergoj

|
|
|
|