SLADKA STRAST PERIFERIJE

SLATKA STRAST PERIFERIJE

Ivica Matić je bil med najbolj vplivnimi bosansko-hercegovskimi režiserji. Svoje prve kratke filme je zažgal, več del se je izgubilo, najpomembnejši filmi so se ohranili: včasih spraskani, potrgani, zbledelih barv, drugič spet brez zvočnega zapisa ali naslova.

Periferno sladostrastje je Matićev scenarij, ki bralca zmede s svojo impulzivnostjo, nenavadno dramaturgijo, zakladnico resničnih likov prepuščenih fatalizmu in počasnem umiranju v pozabljeni četrti velemesta. Knjiga SLADKA STRAST periferije / Enciklopedija Ivice Matića, v bosenskem jeziku, poskuša v ohranjenih delih prepoznati elemente filmskega pripovedovanja značilne za Ivico Matića in na ta način opisati njemu lastno poetiko. Po abecednem redu se vrstijo analize filmov, opremljene s filmografskimi podatki in časopisnimi članki, zgodbe nerealiziranih scenarijev in idej za igrane filme, gesla o takratnih klubih, filmskih festivalih in sodobnikih, pa tudi gesla prizorov in likov, ki sestavljajo scenarij Periferno sladostrastje.

Umrl je leta 1976, star 28 let, nekaj mesecev po premieri svojega televizijskega igranega filma Ženska s pokrajino. V zadnjem prizoru je s smrtjo umetnika na nenavaden način nakazal lastno usodo. Ta film je prejel največ nagrad na svetovnih filmskih festivalih šele po letu 1989, ko so film prenesli na 35 mm trak. Emir Kusturica je Matićev scenarij Neveste prihajajo izbral za svoj dolgometražni prvenec. Raziskovanja umetnosti gledanja, ki se jih je Matić loteval kot snemalec, so bila v njegovem času prezrta. Delo tega izjemnega cineasta z leti ostaja nenavadno sveže in zunaj časa.