anita.klancar@guest.arnes.si

00386 51 315 304

00386 41 338 927

 

 

Uvod

 

Življenjepis

 

Slike

Stenske poslikave

Konservatorski načrti

Trenutni projekti

 

Domov

 

 

 

Vipavski Križ, cerkev sv. Križa

 

Konservatorsko restavratorski posegi na oltarni sliki Križani z Marijo Magdaleno

 

 

 

 

 

Slika v oltarju pred posegom.

 

 

 

 

 

Hrbtišče in lice slike pred posegom. Na spodnji del podokvirja je bila nameščena lesena deska, ker je slika na platnu premajhna za oltarno odprtino. To nakazuje na to, da slika prvotno verjetno ni bila naslikana za oltar v cerkvi. Na to kaže tudi obdelava platna na vrhu slike, kjer se da razbrati, da je bila slika prvotno zgoraj ravna in ne polkrožno zaključena.

 

 

 

 

Slika med odstranjevanjem lesene deske v spodnjem delu.

 

 

 

 

 

Rentgenski posnetek slike pred konservatorsko restavratorskimi posegi, narejen na Restavratorskem centru v Ljubljani.

 

 

 

   

Detajl Kristusove roke na rentgenskem posnetku (pred posegom) in vidno svetlobo (po odstranjevanju nečistoč in preslikav).

Na roki je ohranjena kontura preslikave neba (plava), ki je delno prekrila roko, kar je vidno tudi na rentgenskem posnetku.

 

 

 

 

 

Mikroskopski posnetek barvnega vzorca vzetega na preslikanem nebu.

Zgorja pri vidni svetlobi, spodaj pri ultravijolični svetlobi. (foto in interpretacija: Ivo Nemec, Restavratorski center)

Od spodaj novzgor si sledijo plasti:

1- rdeča podloga, 2- svetlo sivo rjava, dva sloja, 3- lak, sledi mikroorganizmov,

4- lak, 5- svetla sivkasto koščena, 6- svetla koščena, 7- lak, patina.

Sloj 2 je originalna poslikava (svetlo rjavo nebo), sloja 5 in 6 sta preslikava (svetlo modro nebo, koščeni oblaki).

 

 

 

 

 

 

 

Detajl na robu slike pred posegom.

Lepo vidna modra preslikava neba, ki je bilo prvotno naslikano v temno rjavkastem tonu.

 

 

 

 

Gornji rob slike pred posegi, po odstranjenem lesenem okrasnem okvirju, ki je bil pribit s prednje strani na sliko.

Vidna preslikava, ki je segala le do pribitega lesenega okvirja, kar pomeni, da je bila slika preslikana, ko je bil nanjo pribit okvir.

Vidni tudi ostanki pozlate, s katero je bil pozlačen okvir.

 

 

 

 

Detajl pred posegom pod stransko osvetlitvijo. Močno banjasto razpokana barvna plast.

Viden 'odtis' prečne prečke podokvira (spodnja polovica).

 

 

 

 

Detajl pred posegom pod stransko osvetlitvijo. Močno banjasto razpokana barvna plast.

 

 

 

 

Vogal slike pred posegom. Poslikava je zalomljena preko podokvira .

 

 

 

 

V preteklosti podlepljena poškodba. Spodaj hrbtna, zgoraj prednja stran.

Vidna močna deformacija površine slike.

 

 

 

 

 

 

Detajl med odstranjevanjem preslikav (črka), lakov in nečistoč.

 

 

 

 

Odstranjevanje nečistoč z gelom.

 

 

Ko smo odstranili lak, se je ponekod pokazala pastozna preslikava.

 

 

 

Odstranjevanje pastoznih preslikav s skalpelom.

 

 

 

       

 

Odstranjevanje nečistoč, lakov in preslikav je potekalo fazno.

Najprej grobo odstranjevanje lakov, nečistoč in patin (levo).

Nato odstranjevanje morebitnih pastoznih preslikav s skalpelom (sredi).

Nato finalno odstranjevanje ostankov (desno).

 

 

  

 

Del obraza pred in po odstranjevanju  preslikav, lakov ter nečistoč.

 

 

 

 

 

 

Vidni ostanki preslikave, s katero je bil zmanjšan dekolte.

 

 

 

 

 

Detajl del pramena las, ki je originalno padal čez roko, pri preslikavi pa je bil preslikan, kot da pade za roko.

 

 

 

 

Slika pred posegom (levo) in med odstranjevanjem lakov, patin preslikav in nečistoč (desno).

Te še niso odstranjene na desni polovici Kristusovega korpusa, neba in delno križa.