NazajInformatika Naprej Informatika 2 Predavanja

P7 -  Točkovna in predmetna grafika


Slika na zaslonu je sestavljena iz velikega števila pikslov. Vsak piksel žari v določeni barvi in šele kombinacija vseh piksov tvori sliko. Pri spremembah slike vplivamo torej na piksle s točkovno ali predmetno grafiko (rasterski in vektorski programi).

Točkovna grafika

Rasterski programi hranijo sliko po delčkih (točka, pixel) - fotografije, razni efekti. Vsaki točki posebej lahko poljubno spreminjamo barvo, saj ni z ničemer povezana z drugimi točkami. Točkovna grafika omogoča veliko oblik zapisov slik, različna orodja in animacije. Naj naštejem samo nekaj znanih orodij: Paint Shop Pro, Paintbrush, Photo Paint. Najpogostejše vrste slik pa so:

Predmetna grafika

Pri predmetnem načinu (vektorski programi) je osnova niz matematičnih enačb, ki določajo sliko na zaslonu. Enačbe opisujejo ravne črte, krivulje, ploskve itd. Torej dobimo predmete, ki jih program izriše na zaslonu. Predmeti, ki sestavljajo sliko, se na zaslonu narišejo v takšnem vrstnem redu, kot so shranjeni v pomnilniku. Zaradi takšnega načina risanja mora program poznati vse lastnosti predmeta. Tako je točka določena z barvo in obema koordinatama in premica z začetno in končno točko ter barvo in debelino.

Seveda pa ima tudi ta grafika dobre in slabe lastnosti. Dobre so te, da predmete v celoti enostavno spreminjamo (premikamo, spremenimo barvo, ...). Slike praviloma zavzemajo manj pomnilniškega prostora. Slike pa so bolj točno prikazane. Pri spremembi velikosti predmetov se kvaliteta slike ne spremeni, saj program na novo izračuna in nariše vse predmete.
Slabo pa je to, da ne moremo spremeniti samo dela predmeta in da mora pri spremembi velikosti predmeta program na novo izračunati barve pikslov.

Nekateri programi znajo uporabljati oba načina. Najbolj znan predstavnik predmetne grafike je Corel Draw.

Naloga:
V omrežju Internet poišči članke na današnjo temo in si zapiši naslove spletnih strani. Uporabi najprej slovenske spletne iskalnike in nato še tuje. Seznam iskalnikov najdeš med "Povezavami", ki so na vstopni strani za Informatiko.

Dodatno gradivo: 1,

Nazaj Informatika Naprej Informatika 2 Predavanja