|
Tiskanje lističev
Spletna stran za pripravo lističev, izbiranje, žrebanje in tiskanje.
Izbiranje poglavij in priprava lističev »»»
Nabiranje lističev »»»
Tiskanje lističev »»»
Zgradba nalog na lističu »»»
Izvedba ocenjevanja z lističi »»»
Ocenjevanje z žrebanje nalog »»»
Kriterij ocenjevanja »»»
|
Lističi se pripravijo in natisnejo za vsako ustno ocenjevanje. Stari (lanski) lističi se običajno ne
uporabljajo saj so naloge lahko preurejene. V seznamu poglavij pod menijem operacij na levi strani
zaslona se označijo tista poglavja, katerih učna vsebina se ocenjuje. Označeno mora biti vsaj eno poglavje.
Priporočena je izdelava lističev za ocenjevanje iz vsaj dveh poglavij in ne več kot treh.
Ko so poglavja označena se s klikom na vrstico Sestavljanje (pod seznamom poglavij) sproži sestavljanje
lističev z nalogami iz označenih poglavij. V srednjem stolpcu je prikaže skupno število pripravljenih
lističev. Izmed vseh možnih lističev naredi postopek podizbor nekaj manj kot tisoč lističev. Ponovitev
sestavljanja pripravi nov podizbor.
Naloge na lističih so izbrane tako, da na lističu niso nikoli samo naloge iz istega poglavja. V primeru lističev
s tremi nalogami imamo lahko naslednje situacije: dve poglavji, potem so na lističu dve nalogi iz istega
poglavja tretja je iz drugega poglavja; tri poglavja, na lističu so naloge iz različnih poglavij;
več poglavij, naloge so iz različnih poglavij.
Nabiranje lističev je postopek, ki se izvaja v primeru tiskanja lističev. Po kliku na gumb [ Na ]
se iz podizbora lističev naključno izbere 32 lističev, njihov seznam pa prikaže v srednjem stolpcu.
Lističi so predstavljeni v posamezni vrstici, posamezni listič onačuje seznam nalog. S postavljanjem
miškinega kazalca na oznako posameznega lističa, se v desnem delu pokaže predogled lističa. Lističi za tiskanje
se določajo tako, da se po predogledu klikne na oznako lističa. V tem načinu se lahko uporabnik odloči o
primernosti lističa (ga izbere za tiskanje, ali pa ne). Lahko pa med 32 prikazanimi lističi naključno
izbira po štiri lističe s klikom na oznako [ ∇ ]. Število izbranih lističev naj bo
takšno, da bodo izpisane strani polne.
Z dvoklikom na oznako [ ∇ ] se označeni lističi za izpisovanje razznačijo. Ponovni
klik na gumb [ Na ] pripravi novih 32 lističev.
Tiskanje izbranih lističev se sproži s klikom na enega izmed treh gumbov v vrstici pod seznamom nalog.
Glede na obliko (velikost) izpisanih lističev so naslednje možnosti:
[ A6 ] tiskanje štirih lističev na en list papirja A4.
[ A5 ] tiskanje dveh lističev na en list papirja A4.
[ A4 ] tiskanje enega lističa na en list papirja A4.
Lističi se običajno natisnejo v takšni obliki, kot so bili zasnovani (nastavitev v predmetu).
V novem brskalnikovem oknu se po kliku na oznako pojavi predogled strani. Posamezne strani se natisnejo s klikom na ikono
, v predogledu pa se posamezne strani ogledujejo s klikom na ikoni
in
. Po izpisu želenih strani je treba izpisno
okno zapreti s klikom na brskalnikovo ikono zapri [ x ].
Pred tiskanjem je smiselno urediti brskalnikove nastavitve za tiskanje. V Firefox-u se vsi robovi postavijo
na vrednost 0. Pri tiskanju dveh lističev na list papirja, pa je treba nastaviti ležečo usmeritev papirja.
Lističi imajo enotno obliko. Na vrhu v prvi vrstici so prikazani vsi podatki o lističu: oznaka predmeta,
zaporedna številka spremembe, izbrana poglavja in v oklepaju oznake nalog na lističu.
Pod vodoravno črto so potem natisnjene naloge glede na to kakor so bile oblikovane.
Prikazani podatki v prvi vrstici imajo identifikacijski pomen. Ve se: za kateri predmet gre, zadnja sprememba,
katera poglavja in katere naloge so na lističu. Ta zadnji podatek je pomemben, kadar so naloge opremljene
s pripombami in lahko učitelj nalogo hitro najde v natisnjenem katalogu ali pa v pregledu nalog na zaslonu.
Pred ocenjevanjem si učitelj natisne želeno količino lističev. Lističe mora med sabo primerjati in izločiti
prelahke in prezahtevne. Prav tako mora izločiti lističe, kjer je besedilo nalog preobsežno in zadnja nalogo
ni izpisana v celoti.
Učitelj ponudi učencu na izbiro določeno število lističev. Učenec si listič običajno izbere na slepo. V
skladu z dogovori v strokovnem aktivu si lahko učenci izbirajo lističe tudi s predogledom. Učenec se lahko
pripravi ali pa takoj odgovarja, zopet v odvisnosti od pravil sprejetih na aktivu. Glede na podane odgovore
učitelj ocenjuje znanje in ga v skladu s kriterijem tudi točkuje. Pri tem lahko uporablja pripombe za
posamezne naloge, ki jih ima v katalogu nalog, ali pa pripombe gleda na zaslonu.
Zapiske o ocenjevanju lahko učitelj naredi kar na lističu, listič pa naj shrani kot dokument v ocenjevanju.
Ocenjevanje z žrebanjem nalog je podprto z računalnikom tudi v sami izvedbi ocenjevanja. Postopek poteka
podobno kot pri tiskanju lističev, le da se lističi ne naberejo, temveč s klikom na gumb [ Žr ] učenec
žreba naloge za ocenjevanje. Izžrebane naloge predstavljajo nek listič, katerega vsebina je prikazana na zaslonu,
lahko je projicirana na platno ali interaktivno tablo. Ta način zahteva izjemno pozorno sestavo nalog.
Splošni kriterij za ustno ocenjevanje je običajno zapisan v opisu predmeta. Na vsak način je usklajen
s sestavo pripravljenih nalog (oziroma obratno). Podrobnejši kriterij za ocenjevanje posameznih nalog
je lahko zapisan v pripombah, ki so učitelju na razpolago pri ocenjevanju.
Kadar so vključena gradiva, lahko učenec gradiva, na katera se sklicuje naloga, pregleda/posluša z
računalnikom.
Lističi so sestavljeni za vse učence, neodvisno od njihove pripravljenosti ali sposobnosti. Pri nivojskem
pouku se v vseh nivojih uporabljajo enaki lističi. Včasih pa se v praksi dogaja, da se učencu (na
njegovo zahtevo) postavijo lažja vprašanja, s tem pa zniža najvišja možna ocena. V takem primeru učenec
izbere dva lističa in odgovarja na lažja vprašanja. Na katera vprašanja in na koliko vprašanje pove učitelj
pred izvedbo ocenjevanja.
[ Klik v naslovu navodila ]
[ Klik v naslovu poglavja ]
[ Klik na ikono [x] ]