Nataša Skušek
V videih Nataša Skušek predstavlja dileme sodobne ženske
povezane s sodobno družbo. Poleg videa si zapisuje tudi različne fraze, od
tistih iz reklamne industrije do pregovorov, in jih reprezentira
kot slike. Slogani kot so:»Mini krila le za popolne« razbijajo mit sodobne
ženske, kot jo poznamo iz rumenega tiska. Pritisk popularne kulture je viden v
vsakem segmentu njenega dela, tako v ikonografiji kot v besedilih.
V videu Fliperavtomat prikazuje na
štirih slikah, ki se izmenjujejo na ekranu nekakšna mitološka ženska opravila:
kuhanje, pranje, likanje, masiranje, dojenje. Veliko vlogam, ki jih mora ženska
igrati v sodobni družbi – delavka, negovalka, žena, ljubica, urejena lepotica –,
je dodala še eno – vlogo matere. Če se je prejšnjim vlogam lahko še nekako
izognila, seveda na svojo družbeno škodo, vlogo matere mora sprejeti. Seveda
obstaja razlika med posameznimi družbenimi vlogami, ki jih predpisuje socialni
okvir, in pa biološkimi, kot je materinstvo. Res je tudi, da se posamezni
modusi obnašanja danes spreminjajo hitreje in res je tudi, da današnji starši
vse težje najdejo tradicionalno pravo pot vzgoje otrok med nepredvidljivimi kulminacijami hiperrealnosti.
V videu Lebdenje leži avtorica v vodi – in spominja na
Ofelijo, ki je postala ikona obupane ženske. Pomanjšana na vlogo kmeta v mreži
intrig, ko jo je zapustil brat, izrabil ljubimec in jo zmanipuliral oče, je
njen edini izhod histeričen izliv ranljivosti. Ko leži tako na hrbtu v vodi in
mimo nje namesto rož, kot na sliki Ophelia
Johna Evereta Millaisa plavajo
odsevi kamenja, je popolna. Ne upira se več igri okoli nje in izpolnila bo usodo,
ki so si jo drugi izmislili za njo. Vendar ta rumena obleka, zaprte oči in razprte
roke govore, da nekaj sprejema. Zaveda se, da je odigrala dobro vlogo, ve da bo
preživela v našem spominu kot lepa podoba.
Film in video se pogosto
uporabljata kot nosilca pripovedi in metafora za minevanje časa. Nataša Skušek ni pripovedovalec zgodb v tem tradicionalnem načinu,
temveč vidi minevanje časa kot subjekt pripovedi sam. Z različnimi tehnikami
pritegne gledalčev pogled in nas povabi, da premislimo o predstavljenem
detajlu, ki ga drugače konzumiramo v trenutku
pogleda. Na ta način primerja različne časovne registre, kot je sedanjost in
prihodnost, tradicija in sodobnost, in v istem trenutku predstavi politično
ekonomski značaj prostora in družbe, v katerem poteka dogodek.