ms. Marta Vahtar, Domzale SI
Arhitektura v soli: izobrazevanje za trajnostni razvoj - teorija in praksa
Dobro izražena identiteta regije, ki se kaže v značilni podobi krajev in pokrajin, je kvaliteta, ki v sodobni družbi predstavlja vse bolj pomembno kulturno in družbeno-ekonomsko vrednoto. Za zagotovitev njene kontinuitete sta potrebna sistematična vzgoja in izobraževanje, ki se morata začeti že v zgodnjih letih osnovne šole. Z izobraževanjem o grajenem okolju želimo doseči, da otroci osvojijo in razvijejo vizualni in verbalni jezik okolja, se seznanijo s prostorsko problematiko, vzpostavijo kritičen odnos do sprememb v okolju in spoznajo družbene mehanizme vplivanja na prostorske spremembe. Končni cilj takšnega izobraževanja je vzgojiti do prostorskih sprememb kritično javnost, ki bo usposobljena za aktivno in konstruktivno vključevanje v procese odločanja o spreminjanju svojega bivlnega okolja, pa naj si gre pri tem za mesto ali pa posameznikovo bivališče. Le o prostorskih kvalitetah osveščena javnost lahko dolgoročno zagotavlja varstvo likovnih kvalitet grajenega okolja.