BAZA PODATKOV ZA POTREBE IZOBRAŽEVANJA
Na konferenci "Za hitrejši razvoj malega gospodarstva" sem zaznal dve iluziji:
Kako naj posluje država, združenja, zbornice, da postanejo servis.podjetnikom oziroma glede države državljanom? Kako naj postanejo servis tistim, ki plačujejo davke oziroma članarine. Država, zbornice morajo imeti pred sabo cilj privarčevati čas in denar svojim članom. V takšnih razmerah bi dobil podjetnik CD disk s ključnimi informacijami njegovega področja ali pa vsaj dejavnosti v kateri deluje. Cena teh informacij pa bi bila stroškovna. V SLO je več kot 100.000 delujočih subjektov, ki imajo od 1-4 zaposlene. Majhni podjetniki nimajo ne časa ne denarja, da bi neskončno dolgo brskali po Internetu in drugih podatkih. Podatki morajo biti pregledni in združeni po dejavnostih, ključnih proizvodih ter ključnih državah s katerimi poslujejo SLO podjetja. Na Cd-ju bi tako vsakomesečno bili združeni podatki o sejmih, ponudbah ter povpraševanjih različnih baz podatkov, predpisani ter predlagani obrazci, izvlečki poslovnih imenikov, izvlečki zakonodaje, podatki o standardih, patentih, blagovnih znamkah, sejmih, tržnih raziskavah glede ključnih uvozno izvoznih dobrin Slovenije. Cena praznega CD-ja je 300 sit. Kaj pa naša država? Za vsak paket pogodb za vsako storitev IUS-u se plača, če hočeš do zakonodaje plačaš še Uradni list, judikate vrhovnega sodišča zopet plačaš pri IUS... Ali imajo podjetniki čas in denar da bi hodili stalno v Večerne šole podjetništva? Verjetno ne. Torej jim je treba omogočiti izobraževanje na daljavo, kar je možno tako preko Interneta kot elektronske pošte. Cena - zopet tako kot se za člane spodobi, stroškovna ali zastonj. Informacije so lahko dobra spodbuda za gospodarsko rast.
31.12. 97 je bilo po podatkih Statističnega letopisa v SLO:
137.000 poslovnih subjektov, 118.000 subjektov je zaposlovalo od 1-4 delavce, 12.000 pa od 5-49 delavcev, 2.300 pa 50 in več; 53.500 družb.
Največ spp je bilo zaposlenih v predelovalnih dejavnostih - 14.000, v trgovini in servisni dej. 11.000, prometu - 9.000, poslovanje z nepremičninami - 7.000, v gostinstvu - 6.300 subjektov
Število srednjih šol |
153
|
Število visokošolskih ustanov |
40
|
|
Število dijakov |
107.362
|
Število študentov |
55.845
|
|
Ženske (%) |
51
|
Ženske (%) |
55,7
|
|
Število učiteljev |
8.798
|
Število študentov skupaj z absolvent |
64.678
|
|
Število pedagoških delavcev za polni DČ |
2.614
|
|||
Število višješolskih ustanov |
5
|
Št. pedag. delavcev v ekvivalentu polnega DČ |
3.448
|
|
Število študentov |
864
|
Število diplomantov |
8.011
|
|
Ženske (%) |
22,1
|
Ženske (%) |
61,5
|
|
Število pedagoških delavcev v ekvivalentu polnega Dč |
47
|
BAZA PODATKOV ZA POTREBE IZOBRAŽEVANJA |
Smo v dobi globalizacije, specifična znanja se vse bolj producirajo ter realizirajo v globalnih centrih. Dostopniost do kvalitetnega znanja - informacij postaja ključna primerjalna prednost oziroma šibkost posamezne države, naroda, posameznika. Predlagani projekt nudi kvalitetni prispevek k posodabljanju državne uprave - k večji učinkovitosti ter preglednosti - predvsem na področju izobraževanja ter paradržavnih institucij.
Tekmo v času izgubljajo tudi instituti, fakultete, šole, predvsem pa posamezniki, če niso vključeni v zelo širok tim kar velja predvsem za majhne države, kar Slovenija nedvomno je..
Posamezniki v tej dobi ne moremo producirati znanj, ki bi bil marketinško zanimiva za trg. Tudi sam nekaj zanimivih projektov, potrebujem pa tolerantne sodelavce.
Zaradi vse manjših so možnosti konkurenčnega produciranja znanja, postaja vse pomembnejše poznavanje ter obdelava znanja. Torej je treba izdelati kvalitetne baze podatkov. Kvalitetna baza podatkov multiplicira prihranke pri času iskanja informacij, omogoča izobraževanje na daljavo in omogoča lažjo strokovno preverjanje nudenih informacij. Struktura baze podatkov naj omogoča iskanje podatkov glede na zahtevnost uporabnika (po: poklicih, področjih in nivojih npr: 1., 2. ,3. nivo oz. osnovnošolski, srednješolski, višje šolski, magistrski... nivo, možnost iskanja po neobdelani bazi podatkov...).
Enormne količine informacij silijo v organizirano obdelovanje ter posredovanje podatkov v izobraževalne namene. Vsaj osnovni nivoji baze podatkov naj bi bili javno dostopni. Šele tako zastavljeno delo omogoča kvalitetno kulikularno prenovo šolskega sistema, usmerja državo k potrebam državljanov in državi podeljuje pomen, ki ga mora prevzeti v dobi (nepregledne količine) informacij.
Podatki bi se torej zbirali ter pedagoško
- nazorno obdelovali. Distribuirali bi se lahko preko Interneta ter
CD zgoščenk...
- Pričeli bi predvsem Z zbiranjem diplomskih, magisterskih naloge ter doktoratov v elektronski obliki. To nalogo bi lahko koordinirala npr. Narodna in univerzitetna knjižnica - NUK. Diplomske naloge bi pridobivala na t.im. bartel podlagi. Bodočim diplomantom bi v zameno za elektronsko obliko njihove naloge dajala posebne ugodnosti glede dostopa do strokovnih gradiv, svetovanja... Fakultete, ki bi nudile javnosti diplomske naloge bi morali dodatno stimulirati ("naloga" Vlade RS). Delo fakultet bi tako postalo transparentnejše, lažje bi se povezovale z gospodarskimi subjekti... V prispodobi bi lahko rekli da bi "Cesar videl kje ima bogata oblačila, kje pa je nag."- Ministrstva, oziroma resorji, ki financirajo izdajanje publikacij pridobijo pravice do publikacije v elektronski obliki ter predaje teh podatkov NUK oziroma CTK (Centralno Tehnična Knjižnica). Gradiva bi bila tako v pretežno slovenskem jeziku kar bi poleg dobre organiziranosti baze podatkov dajalo krajšo informacijsko prednost domačim uporabnikom.
So fakultete, študentje,
profesorji ter učitelji, ki jih projekt zanima, morebiti tudi Instituti.
Interes po podatkih ustvarjene baze podatkov je lahko velik, saj
pri svojem delu tovrstne informacije potrebujejo(mo). Sile pri ustvarjanju
baz pa so razdrobljene. Že sedaj je kar nekaj narejenega v smeri
predlaganega. Fakuiltete imajo svoje baze
podatkov, veliko je na Cobisu oziroma IZUM-u.
Sam sem ustvaril osnutek
manjše baze podatkov za potrebe srednješolskega izobraževanja po posameznih
predmetih, po ciljnih skušpinah (podjetniška stran..).
Nekaj v smeri predlaganmega
je narejeno na osnovnošolskem nivoju npr. na straneh, ki jih je uredil
V. Batagelj, veliko podatkov najdemo na straneh Šola
je nora (slovenščina, matematika, angleščina, nemščina, biologija,
kemija...).
Izvajalsko delo se prenose predvsem na študente, učitelje, dijake, profesorji pa pridobijo vlogo recenzentov in usmerjevalcev posodobljanja baz podatkov po posameznih predmetih ter tematikah, glede na izkazani interes izobraževanja ter šole kjer so zaposlenui.Recenzirani podatki naj bodo del osnovne zaščitene baze podatkov.
Uporabniki so predvsem državljani Slovenije zainteresirani za permanentno izobraževanje ter izobraževanje na daljavo (proračunski sedanji in bodoči davkoplačevalci). Konkretneje: študentje različnih stopenj, učitelji, dijaki srednjih šol, gospodarstveniki.
PS:
Vaso stran sem si ogledal in vam sporocam, da nas zanima sodelovanje
na
podrocju BAZE PODATKOV NA INTERNETU ZA POTREBE IZOBRA?EVANJA.
Zato predlagam sestanek, uskladiti bi morala le dan in uro.
Lep dan,
Boban Todorovic
--
# Kabi d.o.o., Šmartinska 106, SI-1000 Ljubljana
# Tel./fax: (061) 141 92 85 - E-mail: boban@kabi.si
# World Wide Web: http://www.kabi.si/
Vladislav Stres, dipl. oec.
PRVA STRAN