Maja Azarov Domajnko, Srednja šola za
elektrotehniko in računalništvo, Vegova 4, Ljubljana
Andreja Vehovec, Srednja šola za
elektrotehniko in računalništvo, Vegova 4, Ljubljana
Povzetek
Učno snov o računalniških komunikacijah
sva predstavili v obliki spletne strani, ki vsebuje poleg teoretične razlage še
številne slike, animacije, elektronski vprašalnik za preverjanje znanja, predstavitveni
program z zvočno razlago in navodila za izvedbo laboratorijskih vaj. Najin cilj je
izboljšati kakovost podajanja snovi s pomočjo novih tehnologij. Dijake tak pristop
vzpodbudi k aktivnemu učenju prek interneta, naučijo se uporabljati računalnik in
komunikacijsko tehnologijo pri šolskem delu. Dijakom je omogočen preprost in brezplačen
dostop do učnih gradiv. Svoje znanje lahko sami preverijo s pomočjo spletnega
vprašalnika. Dinamika usvajanja učne snovi je lahko različna. Dijaki si lahko izberejo
njim ustrezen način podajanja informacije (vidna ali zvočna oblika). Zahtevnejša in
neobvezna snov je dosegljiva prek posebej označenih povezav.
Abstract
The authors present their teaching material
about computer communications in the form of the world wide web. Apart from a theoretical
explanation, the web contains also several figures, animations, electronic questionnaire
for knowledge evaluation and presentation program with an caustic explanation. The
authors’ target is to attain a higher level of the teaching quality by means of
available new technologies. Pupils are thus stimulated to adopt an active approach to
learning through Internet. They learn how to use the computer and communication technology
at their school work. Their access to the simple teaching material is free of charge.
Further, pupils can by themselves automatically check their acquired knowledge by means of
the web questionnaire. Several options are given for the learning dynamics and the pupils
are offered to select their preferential type of information presentation, i.e. visual or
acoustic. Some advanced and optional teaching materials are made available trough
specially marked interfaces.
Povzetek:
V prispevku sta
predstavljena dva načina, kako lahko na preprost način zbiramo podatke, vnešene v
omrežne obrazce. Podatke iz omrežnega obrazca lahko pošljemo z elektronsko pošto na
dani naslov, ali pa jih pošljemo programu, ki teče na omrežnem strežniku, ta pa jih
shrani v neko vnaprej določeno datoteko.
Abstract:
There are many ways to
collect data, entered into the web forms. Data from the web form can be send using e-mail
to specified address, or to the program running on the web server, which saves it into the
specified file.
Uporaba
sistema Močnik za pripravo aktivnih omrežnih izobraževalnih sestavkov z MsWordom
Klemen Bajec in Vladimir
Batagelj
Univerza v Ljubljani, FMF,
Oddelek za Matematiko
Povzetek
Za pripravo aktivnih omrežnih
izobraževalnih sestavkov je potrebno poznavanje jezikov HTML, Java in JavaScript. Sistem
Močnik, v obliki predloge za MS Word, omogoča učiteljem zaobiti ta problem. V prispevku
so predstavljene nove zmožnosti, ki jih Močnik ponuja za pripravo kvizov za
(samo)preverjanje znanja.
Abstract
To prepare active educational web pages
teachers should know HTML, JavaScript and Java. In the paper we present a system Močnik
that overcomes this problem. The system is based on MS Word and offers to the author
additional active elements needed in educational materials that can be inserted into a
document. The finished document saved in HTML format is ready to be used on the Web with
all the necessary Java and JavaScript support included
Učenje
na daljavo pri predmetu informatika
Distance learning at
informatics
Fani Mavrič, Zdenka
Vrbinc, Mateja Žepič, Janja Gorjanc
Povzetek
Da bi učitelji naredili
pouk bolj pester in vzbudili pri dijakih večje zanimanje za predmet, se poslužujemo
različnih metod in prijemov. Ena izmed možnosti je tudi učenje s pomočjo računalnika
in interneta. Poskušamo doseči sprejemljivejše pogoje za učenje, kot so: prostor,
čas, vsebina, učni pripomočki, izbira teme itd. Učenje na daljavo lahko pomaga
dijakom, da premagajo ovire kot so odsotnost od pouka zaradi različnih vzrokov ali pa je
to učenje le nadgradnja in poglabljanje znanja, ki so ga pridobili pri rednem pouku.
Abstract
In order to make our
lessons clasroom more interesting and to enhance student's interest in the subject we are
trying to implement various theaching methods. One of these is distant learning via
internet. The advantage of distant learning is that the students are given a choice of
when to study. This way of learning can be aimed at consolidating the knowledge they have
already acquired in their regular schooling.
Učitelj
na daljavo ali Vizija nastanka učnih centrov
Alenka Žibert, Darja Dunat, Zdenko Puncer,
Ludvik Hajdinjak
Povzetek: Prikazati želimo možnosti
uporabe računalniških komunikacij pri pouku in pomen ter vpliv učenja na daljavo.
Raziskati želimo tudi možnost nastanka učnih centrov, kjer učitelji posredujejo znanje
na daljavo z uporabo računalniških komunikacij.
Summary: We are trying to represent
possible use of computer communication in school particularly at lessons of technical
education (additional Craft). At this project we will research the possibility of Learning
centers where teachers pass the knowledge on distance with using the computer
communication (e-mail, videoconference, web pages…).
Uporaba
programskega paketa LearningSpace kot pripomočka za učenje na daljavo
Use of LearningSpace
Simona Sternad, III.
gimnazija Maribor, Gosposvetska 4, Maribor
Mojca Giacomelli, RSRS, Prežihova 4, Ljubljana
Uroš Zabukovšek, Pedagoška fakulteta Maribor, Koroška 160, Maribor
Simona.Sternad@guest.arnes.si,
Mojca.Giacomelli@siol.net, Uros.Zabukovsek@uni-mb.si
Povzetek:
Članek opisuje programsko okolje Learning
Space kot pripomoček za izdelavo učnih gradiv, primernih za učenje na daljavo. Do
gradiv lahko dostopamo od kjerkoli in ob vsakem času in tako omogočimo vsem udeležencem
enake pogoje sodelovanja ne glede na njihovo geografsko lokacijo oziroma prosti čas.
Abstract:
LearningSpace's unique delivery
capabilities allow you to create distributed learning courses that students and
instructors can access whether they are online or offline, that make it easier to learn
from wherever you are and reduce critical network bandwidth requirements. Since
LearningSpace courses are designed to be taken on your time and from anywhere, learners
benefit from the thoughtful interaction of all students in the course rather than relying
just on those able to meet the schedule requirements of traditional face-to-face courses.
An alternative to traditional instruction, LearningSpace provides equal learning
opportunities to all employees and students without limitations of time or place.
UČNA
NAČELA UČENJA NA DALJAVO - DIDAKTIČNE OSNOVE
Dr. Ivan Gerlič
Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta Maribor
ivan.gerlic@uni-mb.si
Povzetek: V tem referatu je
predstavljen krajši pregled rezultatov raziskave: STANJE IN TRENDI UPORABE RAČUNALNIKOV
V SLOVENSKIH OSNOVNIH IN SREDNJIH ŠOLAH, ki jo je autor izvedel za potrebe nacionalnega
projekta RAČUNALNIŠKO OPISMENJEVANJE. Predstavljen je teoretični del rezultatov s
područja specialno - didaktične problematike učenja na daljavo.
Abstract: The following
article analyses some results of investigation: PRESENT STATE AND TRENDS OF USING
COMPUTERS IN SLONEVIA PRIMARY AND SECONDARY SCHOOOLS. This work author elabortate for
national project COMPUTER LITERACY. Article analyse some teoretical problems of didactic
criteria of distance learning.
Prvi razred devetletke – nov izziv za učenje na daljavo
Alenka Kovšca-
univ.dipl.socialni pedagog
Igor Kralj – univ dipl. učitelj razrednega pouka
POVZETEK:
Pod navedeno temo želimo prikazati
možnosti, ki nam jih nudi moderna tehnologija tudi pri vzpostavljanju stikov s tako
mladimi učenci kot so šestletniki, ki šele vztopajo v svet izobraževanja.
Ob vpisu v prvi razred devetletke so se nam
oglasili tudi starši dečka, ki se sicer redno šola v Siriji v mednarodni šoli z
angleškim učnim jezikom. Deček je bil v Siriji že prej všolan, tako , da že kot
šestletnik tekoče bere in piše v angleškem jeziku, starši pa so izrazili željo, da
bi se ob tem učil tudi slovenski jezik.
Seveda je bil to za nas izjemen izziv, saj
so nam starši povedali, da imajo na razpolago vso moderno tehniologijo.
Z dečkom smo komunicirali preko E- maila
očeta. Pošiljali smo mu gradiva in ustrezna navodila.Zaradi precej višje stopnje znanja
na področju opismenjevanja pa smo morali prilagoditi tudi zahteve.
Izjemno stimulativno pa je bilo samo
dopisovanje tudi za naše učence, saj so bili ne samo ponosni, da imajo svojega sošolca
v Siriji ampak so pripravili zanj tudi gradiva , ki so bogatila njihovo delo in
vzpodbujala njihovo ustvarjalnost.