Uporaba programskega paketa LearningSpace kot pripomočka za učenje na daljavo

Use of LearningSpace

Simona Sternad, III. gimnazija Maribor, Gosposvetska 4, Maribor
Mojca Giacomelli, RSRS, Prežihova 4, Ljubljana
Uroš Zabukovšek, Pedagoška fakulteta Maribor, Koroška 160, Maribor
Simona.Sternad@guest.arnes.si, Mojca.Giacomelli@siol.net, Uros.Zabukovsek@uni-mb.si

Povzetek:

Članek opisuje programsko okolje Learning Space kot pripomoček za izdelavo učnih gradiv, primernih za učenje na daljavo. Do gradiv lahko dostopamo od kjerkoli in ob vsakem času in tako omogočimo vsem udeležencem enake pogoje sodelovanja ne glede na njihovo geografsko lokacijo oziroma prosti čas.

Abstract:

LearningSpace's unique delivery capabilities allow you to create distributed learning courses that students and instructors can access whether they are online or offline, that make it easier to learn from wherever you are and reduce critical network bandwidth requirements. Since LearningSpace courses are designed to be taken on your time and from anywhere, learners benefit from the thoughtful interaction of all students in the course rather than relying just on those able to meet the schedule requirements of traditional face-to-face courses. An alternative to traditional instruction, LearningSpace provides equal learning opportunities to all employees and students without limitations of time or place.

Kaj je LearningSpace?

Edinstvene zmožnosti LearningSpace nam omogočajo razporediti učne enote oz. tečaje tako, da imajo udeleženci (dijaki in učitelji) lahko dostop do njih neodvisno od časa in kraja, lahko tudi lokalno (off-line).

Dijaki lahko pristopijo k učnim enotam na različne načine:

Schedule- s strukturiranim pristopom vodi dijaka do nalog, materialov in testov za preverjanje in ocenjevanje znanja,
MediaCenter- omogoča iskanje in takojšnji dostop do vseh materialov, ki jih je določil učitelj za izbrano učno enoto,
CourseRoom- omogoča sodelovanje in izmenjavo med skupinami dijakov in/ali med dijakom in učiteljem,
Profiles- pomaga dijakom in učiteljem oblikovati produktivno delovno skupino.

Učitelji lahko uporabljajo:

LearningSpace Central - za oblikovanje in upravljanje učnih enot,
Assessment Manager - za spremljanje dijakovega znanja oz. njegova napredovanja.

Kaj nam omogoča LearningSpace?

Na šolah se v čedalje večji meri s strani dijakov izraža želja po gradivu na spletnih straneh šol za ponovitev usvojenega znanja, pridobljenega v šoli (dodatno delo doma, po pouku v šoli), oz. v primeru nekaj dnevne odsotnosti bi jim bilo gradivo dostopno od doma preko interneta. Z LearningSpace jim te želje lahko najlažje izpolnimo, saj je dostop do učnih enot mogoč kadarkoli in od kjerkoli (LearningSpace je namreč dosegljiv preko pregledovalnikov spletnih strani, npr. Internet Explorer ali Netscape Communicator). Lahko pa preverijo tudi svoje znanje, saj nam LearningSpace omogoča pripravo testov in njihovo ocenjevanje (avtomatsko, če je možno, sicer pa se test pošlje učitelju).

Učiteljem omogoča pripravo gradiv oz. učnih enot, ki so lahko v katerikoli elektronski obliki (html strani, Wordovi dokumenti, video posnetki,....). Sama uporaba programskega paketa LearningSpace za učitelje z osnovnim znanjem uporabe osebnega računalnika ni zahtevna, oz. ne zahteva posebnega dodatnega znanja.

Cilji delavnice:

S predstavitvijo praktične uporabe programskega paketa LearningSpace oz. izdelkov, nastalih s pomočjo LearningSpace želimo učiteljem drugih šol prikazati oz. približati drugačen način učenja in poučevanja, saj pri njegovi uporabi pride do izraza aktivna vloga dijaka v učnem procesu, učitelj pa postane njegov vodja, ki ga usmerja in vzpodbuja. Dijaki glede na raziskave zelo pozitivno sprejemajo uporabo računalnika pri pouku (in tudi pri dodatnem učenju, npr. doma) še posebej, če je takrat le-ta podkrepljena z uporabo multimedije. Cilj delavnice je, da bi tudi učitelji drugih šol spoznali programski paket LearningSpace in ga začeli uporabljati tako za pripravo učnih enot oz. gradiv kot za preverjanje usvojenega znanja.

Predviden potek delavnice:

  1. kratka predstavitev namestitve programskega paketa,
  2. kratka predstavitev uporabe programskega paketa,
  3. izdelava učnih enot (različno gradivo),
  4. izdelava testov za preverjanje znanja.

Učitelji naj bi v delavnici spoznali delo s programskim paketom in izdelali nekaj učnih enot s preverjanjem znanja za svoje predmetno področje.

Literatura:

  1. Lotus Development Corporation: Learning Space 2.5 – Installation and Administration Guide. Lotus: USA: 1998;
  2. Lotus Development Corporation: Learning Space 2.5 – Student Guide. Lotus: USA: 1998;
  3. Lotus Development Corporation: Learning Space 2.5 – Instructor Guide. Lotus: USA: 1998;
  4. Lotus Development Corporation: Lotos Domino 4.6 – Domino Install Guide. Lotus: USA: 1997;
  5. Lotus Development Corporation: Lotos Domino 4.6 – Getting Started with the Domino Server. Lotus: USA: 1997;

O avtorjih

Simona Sternad je diplomirala leta 1998 na Pedagoški fakulteti v Mariboru, smer računalništvo z matematiko (naslov diplomskega dela: Multimedija znotraj programskih jezikov Logo, Visual Basic, Delphi in Visual Cafe). Danes je prof. informatike na III. gimnaziji Maribor. Sodeluje v projektih Zavoda za šolstvo (TIMKO, Odprta šola) ter v mednarodnih projektih Me&Media in Thinkquest. V letu 1999 je s predavanji sodelovala na različnih sejemsko-izobraževalnih prireditvah (Internet v Sloveniji 99, DSI 99, MIRK99, Informacijska družba '99 ). Aktivna je na področju vpeljevanja informacijske tehnologije v pouk (videokonferenca, internet, multimedija). V šolskem letu 1999/2000 je postala strokovna sodelavka centra CRIMI na Pedagoški fakulteti.

Simona Sternad graduated at the Faculty of Education in Maribor in 1998. She studied computer science with mathematics (title of her diploma work: Multimedia in program languages Logo, Visual Basic, Delphy and Visual Cafe). She teaches informatics at III. Grammar school Maribor. She also participates in the projects of Zavod za šolstvo (TIMKO, Odprta šola) and in international projects Me&Media and Thinkquest. In Year 1999 she lectured on Internet in Slovenia 99, DSI 99 (Days of Slovenian education 99), MIRK99 and Information society' 99. She works in the field of introducing information tehnology in classes (videoconference, Internet, multimedia) and she is an active member of GRIF. In scholastic year 1999/2000 she became a consultant of the CRIMI centre at the Pedagogical Faculty in Maribor.

Mojca Giacomelli je diplomirala leta 1998 na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju, smer org. dela - informatika (naslov diplomskega dela: Uporaba Interneta pri pouku v srednji šoli). V letu 1999 je s predavanji sodelovala na različnih sejemsko-izobraževalnih prireditvah (Internet v Sloveniji 99, DSI 99, MIRK99 ter Informacijska družba '99).

Mojca Giacomelli graduated at the Faculty of organization science in Kranj in 1998. She studied information science (title of her diploma work: The use of Internet in the classroom in Hihg school). In Year 1999 she lectured in on Internet in Slovenia 99, DSI 99 (Days of Slovenian education 99), MIRK99 and Information society '99.

Uroš Zabukovšek je študent četrtega letnika Pedagoške fakultete v Mariboru, smer računalništvo z matematiko. Ob študiju sodeluje kot demonstrator na Ekonomski fakulteti Maribor in Pedagoški fakulteti Maribor ter programira na centru CRIMI Pedagoške fakultete Maribor.

Uroš Zabukovšek is a fourth-year student of information science with mathematics and the Pedagogical Faculty in Maribor. He works as a demonstrator at the Faculty of Economy and at the Pedagogical Faculty in Maribor, as well as a programmer for the CRIMI centre at the Pedagogical Faculty.