Digitalni fotoaparat in videokamera ob računalniku
Digital camera and webcam
Simona Sternad, III. gimnazija Maribor, Gosposvetska 4, Maribor
Mojca Giacomelli, RSRS, Prežihova 4, Ljubljana
Simona.Sternad@guest.arnes.si, Mojca.Giacomelli@siol.net
Povzetek
V članku bova na kratko predstavili vsebino spletnih strani, ki so nastale v okviru Projektov Ro kot rezultat enoletnega dela na področju uporabe digitalnega fotoaparata, web kamere in digitalne videokamere.
Abstract
In the article we will briefly present the contents of the web pages, which were created as a result of one year's work studying the uses and other applications of a digital camera, web cam and a video cam.
Ključne besede
digitalni fotoaparat, videokamera, fotografija, video
Key words
digital camera, webcam, photography, video
Fotografiranje je danes lažje kot kdajkoli prej. Nove tehnologije, ki vključujejo popolnoma avtomatsko izostritev slike, določitev hitrosti zaklopa in velikosti zaslonke, bliskavico,itd., omogočajo vsakomur, da fotografira tako s klasičnim kot z digitalnim fotoaparatom. Za nastanek dobre amaterske fotografije ne potrebujemo več znanja o hitrosti zaklopa in velikosti zaslonke. Dovolj je, da poznamo načine slikanja, ki nam jih nudi naš fotoaparat ter osnovna pravila o kompoziji slike. Nato potrebujemo še dober fotografski studio, ki bo naš film razvil in naredil slike, ali pa računalnik s primerno programsko opremo in dobrim tiskalnikom.
Podobno velja za uporabo videokamere. S pojavom digitalnih videokamer se je povečala možnost obdelave posnetka na domačem računalniku. Za profesionalni video posnetek še vedno potrebujemo drago opremo, za obdelavo in izdelavo videa za predvajanje na domačem videorekorderju pa zadostuje ne posebno draga analogna videokartica, ki omogoča tudi zapis nazaj na videokaseto. V primeru, da snemamo v prostoru, kjer je računalnik, ter da bomo video predvajali na računalniku, pa se stroški še zmanjšajo, saj lahko kupimo internetno kamero (t.i. webcam), za katero ne potrebujemo videokartice niti drage programske opreme, kakovost tako dobljenega posnetka pa je primerna za predvajanje na računalniku ter za umestitev videoposnetka na spletne strani. S tako kamero pa se seveda lahko vizualno preko Interneta povežemo s prijatelji in poklepetamo.
Še vedno pa med ljudmi obstaja strah pred uporabo novosti. Tako je nastala najina odločitev, da te novosti preizkusiva, in jih na raznih prireditvah predstaviva tudi ostalim učiteljem. Najprej sva se lotili uporabe web kamere za videokonference. Imeli sva tudi nekaj učnih ur. Napotke za izvedbo videokonference sva predstavili na prireditvi Internet v Sloveniji 99. Za vsakoletno konferenco MIRK pa sva pripravili (v sodelovanju z Avtotehno in drugimi učitelji) predstavitev možnosti uporabe digitalnega fotoaparata ter digitalne videokamere. Ker je nastalo veliko gradiva, sva obe temi prijavili tudi na razpis za projekte Ro. Tako so do konca septembra nastale obsežne spletne strani. Za spletne strani o digitalnem fotoaparatu sva prejeli tudi srebrno priznanje Oglejte si! portala EON, ki priznanja podeljuje stranem, ki po videzu ali vsebini izstopajo iz povprečja.
Digitalni fotoaparat - http://www2.arnes.si/~sspmgiac/projekti-ro
Spletne strani so razdeljene na naslednja poglavja:
sporočilnost fotografije, fotografska področja, kompozicija slike, uporaba barv, vzorci in oblike, fotografiranje ljudi, posebni objekti, panoramski posnetki in animirane slike, namestitev fotoaparata in programske opreme, prenos fotografij na računalnik, obdelava fotografije, kratek priročnik po programu Photoimpact. Kar nekaj spletnih strani sva posvetili pravilom fotografiranja (kompozijica slike, barve, posebni objekti,...), saj za nastanek dobre fotografije ni dovolj samo pritisniti na sprožilec. Več pozornosti sva namenili uporabi digitalnega fotoaparata, še posebej veliko spletnih strani pa sva posvetili obdelavi fotografije z uporabo programa Photoimpact.
Spletni naslov o fotografiranju in uporabi digitalnega fotoaparata vsebuje tako kar 123 spletnih strani, ki so podkrepljene z 284 slikami.
Uporaba videokamere ob računalniku - http://www2.arnes.si/~sstern/projekti-ro-video
Spletne strani so razdeljene na naslednja večja poglavja:
možnosti uporabe web kamere, namestitev opreme, izvajanje videokonference, kjer sva predvsem poudarili didaktično-metodični vidik izpeljave učne ure s pomočjo videokonference, zajem in obdelava videoposnetka. Na uvodno spletno stran sva umestili tudi videoposnetek, ki je nastal med izvajanjem pouka s pomočjo videokonference. Za zajem in obdelavo videoposnetka sva uporabili program MGI VideoWave, ki je izmed vseh programov za obdelavo videa najbolj preprost za uporabo in katerega uporabo sva opisali tudi na spletnih straneh.
Spletni naslov o uporabi videokamere ob računalniku vsebuje 55 spletnih strani, ki so podkrepljene z 80 slikami in 1 video posnetkom.
Literatura:
- Digialni fotoaparat - http://www2.arnes.si/~sspmgiac/projekti-ro (september 1999)
- Uporaba videokamere ob računalniku - http://www2.arnes.si/~sstern/projekti-ro-video (september 1999)
Predstavitev avtoric:
Simona Sternad je diplomirala leta 1998 na Pedagoški fakulteti v Mariboru, smer računalništvo z matematiko (naslov diplomskega dela: Multimedija znotraj programskih jezikov Logo, Visual Basic, Delphi in Visual Cafe). Danes je prof. informatike na III. gimnaziji Maribor. Sodeluje v projektih Zavoda za šolstvo (TIMKO, Odprta šola) ter v mednarodnih projektih Me&Media in Thinkquest. V letu 1999 je s predavanji sodelovala na različnih sejemsko-izobraževalnih prireditvah (Internet v Sloveniji 99, DSI 99, MIRK99, Informacijska družba '99 ). Aktivna je na področju vpeljevanja informacijske tehnologije v pouk (videokonferenca, internet, multimedija). V šolskem letu 1999/2000 je postala strokovna sodelavka centra CRIMI na Pedagoški fakulteti.
Simona Sternad graduated at the Faculty of Education in Maribor in 1998. She studied computer science with mathematics (title of her diploma work: Multimedia in program languages Logo, Visual Basic, Delphy and Visual Cafe). She teaches informatics at III. Grammar school Maribor. She also participates in the projects of Zavod za šolstvo (TIMKO, Odprta šola) and in international projects Me&Media and Thinkquest. In Year 1999 she lectured on Internet in Slovenia 99, DSI 99 (Days of Slovenian education 99), MIRK99 and Information society '99. She works in the field of introducing information tehnology in classes (videoconference, Internet, multimedia). In scholastic year 1999/2000 she became a consultant of the CRIMI centre at the Pedagogical Faculty in Maribor.
Mojca Giacomelli je diplomirala leta 1998 na Fakulteti za organizacijske vede v Kranju, smer org. dela - informatika (naslov diplomskega dela: Uporaba Interneta pri pouku v srednji šoli). V letu 1999 je s predavanji sodelovala na različnih sejemsko-izobraževalnih prireditvah (Internet v Sloveniji 99, DSI 99, MIRK99 ter Informacijska družba '99).
Mojca Giacomelli graduated at the Faculty of organization science in Kranj in 1998. She studied information science (title of her diploma work: The use of Internet in the classroom in Hihg school). In Year 1999 she lectured in on Internet in Slovenia 99, DSI 99 (Days of Slovenian education 99), MIRK99 and Information society '99.