PROJEKT BALKAN VOICES

BALKAN VOICES PROJECT

Mag. Boris Radosavljevič

Povzetek

Dogodki zadnjih let na Balkanu so nam vsem, žal, še predobro znani. Posledica le teh je tudi nastanek ti. Pakta stabilnosti. Sam pakt je v bistvu politična iniciativa ZDA, ki združuje države balkanske regije, pa tudi nekatere druge, ki so zainteresirane za stabilizacijo položaja na Balkanu. Omenjena zadeva se seveda razvija na ravni visoke politike. In kje je povezava s konkretnim projektom, ki ga predstavljam? Tudi politikom je jasno, da imajo še tako hvalevredna prizadevanja in ideje možnost za uspeh samo, če jih bolj ali manj sprejmejo za svoje tisti, na katerih baje ostaja svet - mladi torej. Običajno pravimo, da vsaki vojni prej ali slej sledi mir. Mir je lahko včasih samo navidezen in traja do naslednje vojne, to pa se prepogosto dogaja prav na Balkanu. Problem je zelo podoben tipičnemu neuspešnemu zakonu. Do nesporazumov med partnerjema pogosto prihaja zaradi neuspešne ali pa sploh nikakršne komunikacije. Glavni namen pričujočega projekta je s pomočjo sodobnih komunikacijskih sredstev (stiki na daljavo) ter fizične izmenjave dijakov (in njihovih vzgojiteljev) med državami balkanske regije doseči, da bodo mladi teh držav začeli medsebojno komunicirati in delati (npr. v delavnicah projekta Balkan Voices).

Ključne besede

Balkan, Pakt stabilnosti, sodobna komunikacijska sredstva/stiki na daljavo, dijaki, delavnice, projekt Balkan Voices

ABSTRACT

Sadly, we are all too familiar with the events which have taken place in the Balkans in the past few years. The result of these events is the formation of the so-called Stability Pact. In essence, this Pact is the political initiative of the USA and connects countries of the Balkan region as well as some other countries interested in the stabilisation of the Balkans. The above mentioned matter is, of course, being developed on the highest political level and is connected to the project I am presenting. Still, the politicians are aware of the fact that even the most praised aspirations and ideas only have a chance of succeeding if they are more or less accepted by those who are supposed to be our future – the youth. It is usually said that every war is sooner or later followed by peace. However, peace can sometimes be merely fictitious and it can only last until the next war, which is all too commonplace in the Balkans. The problem is typical of a marriage gone wrong. The disagreements between partners are frequently due to unsuccessful communication or a complete absence thereof. The main aim of this project is to achieve communication and co-operation among the youth from these countries with the help of modern communications (on-line interaction – remote contact) and exchange of students (and their educators) among the countries of the Balkan region (e.g. in workshops of the Balkan Voices Project).

Key words

Balkan, Stability Pact, modern communications/on-line interaction, students, workshops, Balkan Voices Project

Uvod

Idejo, da je mogoče tudi s pomočjo modernih komunikacij morda doseči, da bi mladi ljudje v regiji začeli komunicirati in delati skupaj, je vzel za svojo tudi OSI (OPEN SOCIETY INSTITUTE) iz New Yorka. Predlog projekta predvideva stike na daljavo (on-line interakcijo), fizično izmenjavo dijakov in njihovih edukatorjev pa tudi razvoj kurikularnih materialov, ki bi lahko bili v pomoč šolam (tako tistim, ki imajo možnost internet povezave, kot tudi tistim brez nje).

Predvidene države udeleženke projekta: Albanija, Bosna, Bolgarija, Hrvaška, Grčija, Madžarska, Makedonija, Romunija, Srbija, Slovenija in Turčija.

Projekt Balkan Voices je v svoje okrilje prevzel I*EARN z namenom ustvariti “skupnost učečih” v omenjeni regiji in sicer s pomočjo skupne sociološko/zgodovinske kurikularne prenove in programa srečanj mladine in njihovih vzgojiteljev iz zgoraj navedenih držav. Dveletni program bo podprt z nacinalnimi in regionalnimi delavnicami, srečanjem mladih iz 11 držav, on-line aktivnostmi razvoja kurikuluma in dvotedenskimi medsebojnimi izmenjavami dijakov in profesorjev iz omenjenih držav.

Cilji projekta

Ustvariti varno in vzgojno okolje za dijake in učitelje omenjene regije in nasloviti vzgojna, okoljevarstvena, zgodovinska in druga pomembna sporočila njihovim skupnostim;
Vzpodbujati stike na daljavo med profesorji in dijaki omenjene regije pa tudi njihovimi kolegi z ostalega sveta;
Vzpodbujati investiranje javnega in zasebnega sektorja v šolstvo;

Za zagotovitev omenjenih ciljev bo I*EARN:

Identificiral in izbral učitelje iz omenjenih 11 držav, ki bodo sodelovali v tem projektu;
Poskrbel za tehnično podporo in navodila za sodelujoče šole;
Koordiniral delo delavnic v vsaki državi udeleženki pa tudi regionalno delavnico (predvidoma naj bi bila izvedena v drugem letu trajanja programa);
Gostil srečanje mladih ob koncu prvega leta izvajanja programa (udeležilo bi se ga po nekaj udeležencev iz vsake države);
Izbral skupino učiteljev in dijakov iz vsake države, ki bi preživela teden ali dva med kolegi v drugi balkanski državi;
Na video in multimedijske nosilce posnel in omogočil izmenjavo dijaških izkušenj;
Ustvaril materiale za uporabo v šolah;
Vzpodbudil podporo fundacij in korporacij v državah udeleženkah.

Načrt izvedbe

I*EARN predvideva potek projekta med 1. januarjem 2000 in 31. decembrom 2001. Dveletni program je sestavljen iz šestih faz.

PRVO LETO:

    1. faza (januar-april 2000)
    2. I*EARN bo poskrbel za nekaj vzgojiteljev in šol, ki bodo promovirale projekt, koordinirale prevajalsko delo in olajšale on-line stike in izdelavo esejev. Nacionalni koordinatorji bodo identificirali približno 10 šol udeleženk v vsaki državi. Prednost bodo v prvi fazi imele šole, ki so opremljene s sredstvi za moderno komunikacijo (računalniki, dostop do interneta).

    3. faza (maj-avgust 2000)
    4. Do konca junija bo vsaka država gostila nacionalno delavnico za učitelje.

    5. faza (september-december 2000)
    6. V tej fazi je predvideno bolj intenzivno delo po šolah, objava del udeležencev (v tiskani obliki in na spletu), novembra pa je predvideno prvo srečanje mladih v okviru projekta Balkan Voices ter skupno delo dijakov in učiteljev na različnih področjih.

      DRUGO LETO:

    7. faza (januar-april 2001)
    8. Nadaljevala se bo podpora izvedbi programa v šolah udeleženkah iz prvega leta programa.

      Na začetku drugega leta izvajanja projekta bodo dijaki začeli z on-line projektom imenovanim “Lokalna zgodovina”.

      V drugem letu izvajanja projekta bodo I*EARN koordinatorji izbrali skupino dveh učiteljev in petih dijakov iz vsake države, ki bodo potovali na dvotedenski študijski obisk v drugo državo na Balkanu.

    9. faza (maj-avgust 2001)
    10. V tej fazi bodo dijaki izvolili (po spletu) dva delegata, ki bosta v obliki delavnice predstavila projekt Balkan Voices na julijski letni konferenci I*EARN (predvidoma v Južni Afriki).

    11. faza (september-december 2001)

Glavni dogodek bo srečanje mladih in regionalna delavnica. Pomemben vidik II. srečanja mladih bo raziskovanje zgodovine Balkana z različnih perspektiv, ki jih bodo predstavljali udeleženci. Vsak udeleženec bo npr. s seboj prinesel tudi zgodovinski učbenik, ki ga uporabljajo na njihovi šoli.

Po srečanju mladine bo na vrsti regionalna delavnica. Kurikularni materiali bodo zbrani in poslani ministrstvom za šolstvo in nacionalnim delavnicam v vsaki državi.