MEDNARODNO SODELOVANJE
Projekt “Euope-@t-School”

INTERNATIONAL COOPERATION
Project “Erope-@t-School”

Fani Mavrič

Povzetek

Gimnazija Kranj se je vključila v projekt “Evropa v šoli”, ki sloni na povezovanju partnerskih šol. Za komuniciranje uporabljajo internet, obdelujejo pa teme, ki zadevajo evropske interese.

Teme projektov so izbrane tako, da mlade vzpodbujajo k ustvarjalnemu delu s pomočjo računalnika in odkrivanju novih dimenzij, ki jih prinaša skupno življenje v razširjenem evropskem prostoru. Spodbujajo razvijanje sposobnosti na področju komuniciranja prek interneta. Oblikovanja spletnih strani pa so znanja, ki samo koristijo v današnjem svetu hitrega tehnološkega razvoja in novih informacijskih tehnologij.

Abstract

Gimnazija Kranj was incorporation on project Evrope at School. The “Europe at School – Internet Award Scheme” seeks to incite young people and their teachers to approach this essential concept of the European dimension of citizenship. The individual's everday life is directly affected by the degree to which he or she is successful in exercising his orher rights and responsibilities as a citizen. The creation of a European citizenship is a dynamic process which needs in particular the active participation of young people. The development of a democratic Europedepends on young people learning about and practising the rights and responsibilities of democratic citizens. That is also why the creation of a “European citizenship” is not matter to be left to institutions and commissions only.

Ključne besede

Mednarodno sodelovanje, evropski projekt, komuniciranje, internet,

Key words

International cooperation, European projekt, communication, internet,

Uvod

Projekt Evropa v šoli poteka že 40 let, zdaj že v 32 evropskih državah. Evropa v šoli skuša na zanimiv in starostni stopnji otrok in mladostnikov primeren način promovirati evropsko zavest med otroki in mladostniki, med učenci osnovnih in srednjih šol ter študenti. Preko literarnega, likovnega in glasbenega ustvarjanja ter preko interneta se mladi uče zgodovine ter spoznavajo kulturne, socialne, jezikovne in druge razsežnosti sodelovanja v Evropi in v svetu. Projekt Evropa v šoli želi z vključevanjem aktualnih evropskih tem v šolske programe mladim ljudem pomagati pri razvijanju osebnih in družbenih spretnosti in znanj, s katerimi se bodo lahko odzvali na izzive modernih družb v razširjeni Evropi. Okrog milijon mladih vsako leto v poljubni obliki in tehniki ustvarja na skupno temo. Najboljša dela so nagrajena, mladi nagrajenci pa se srečajo na evropskih mladinskih taborih v sodelujočih državah.

Evropa v šoli – Bodoči državljan Evrope

V projekt Evropa v šoli se lahko vključijo skupine, združenja, organizacije in skupnosti. Projekt obravnava vpletenost različnih dejavnikov skupnega življenja v skupnostih kot so socialni, politični, kulturni, ekonomski, pravni, ekološki in tehnični vidiki skupnega življenja. Ideja Bodoči državljan Evrope ni samo namenjena Evropski uniji, pač pa jo želijo razširiti na vso Evropo.

Projekt Evropa v šoli vključuje mlade ljudi in njihove učitelje iz vseh evropskih držav. Namen projekta je zbližati mlade ljudi.

Naloge, ki jih morajo udeleženci narediti so:

poiskati partnerje v dveh evropskih državah,
izdelati spletno stran na izbrano temo,
predstaviti skupni izdelek na internetu.

Končni izdelek je spletna stran izbrane teme objavljena na internetu. Spletna stran je rezultat projektnega dela vseh partnerskih šol. Vsaka projektna skupina je sestavljena iz treh partnerskih šol iz treh različnih držav, v katerih ima sedež “Europe at School”.

Mladi pri prostem času in pri pouku (npr. etika in družba, računalništvo, informatika itd.) naredijo načrt dela in priprave vsebinskih smernic za oblikovanje takih strani. Nato se šole povežejo in skupaj zberejo podatke in obdelajo vsebino ter nato naredijo čimbolj privlačno in zanimivo stran na internetu!

Predstavitev na spletni strani mora vsebovati povzetek skupnega dela v angleščini (lahko je tudi v francoščini). V povzetku je treba navesti interese in rezultate izbranega projekta (vključno z avtorskimi pravicami).

Pogoji za sodelovanje:

na natečaju sodelujejo skupine in razredi in ne posamezniki,
resnost in pripravljenost za skupinsko delo,
delovna ekipa je sestavljena iz predstavnikov treh osnovnih ali srednjih šol iz treh različnih držav,
projekt nastaja kot šolska ali obšolska aktivnost in se s posebnim dnevnikom spremlja skozi čas priprav.

Načela sodelovanja:

v vsakem sporočilu dodate svoje ime, naslov in kontaktne številke ter elektronski naslov, da vas bodo partnerji lahko kadarkoli našli;
takoj sporočite katerokoli spremembo v naslovu, sporočite pa tudi, kdaj so pri nas prazniki in počitnice in zato niste dosegljivi,
v svojih sporočilih partnerjem bodite jasni.

Merila ocenjevanja

Dela morajo vsebovati osnovne pogoje:

spletna stran je skupinski izdelek treh šol iz treh različnih držav,
stran spremlja povzetek oz. opis v angleščini, ki daje jasno predstavo poteka dela,
viri so dokumentirani ali imenovani,
citati so označeni in pravilni.

Žirija oceni izdelke po naslednjih merilih:

skupne izdelke oceni mednarodna žirija,
evropska dimenzija izdelka,
jasnost sporočila,
izvirnost oz. ustvarjalnost,
poglobljene teme,
izgled spletne strani.

Predlagane teme

Tu navajam le nekaj naslovov:

Moja lastna odgovornost za življenje v Evropi
Enakost v odnosih med spoloma
Reševanje sporov po mirni poti (med posamezniki; med različnimi etničnimi/verskimi … skupinami; skupnostmi; narodi)
Odgovornost za okolje
Mladi Evropejci kot arhitekti delovnega življenja
Odnosi med kulturami
Različnost v enotnosti
Mladi proti izključenosti iz družbe

Še o nagradi

Sponzor je podjetje Siemens. Najboljše ekipe prejmejo računalniško opremo.

Vsak razred oz. skupina dobi diplomo z imeni vseh sodelujočih.

Pokrovitelji Evrope v šoli, Svet Evrope in Evropska komisija, Evropski parlament in Evropska kulturna fundacija, bodo na svojo spletne strani vključili povezave na najboljša skupinska dela!

Slovenski nacionalni pripravljalni odbor bo slovenskim šolam, ki se bodo najbolje odrezale na tekmovanju, podelil posebna priznanja.

Za slovenske sodelujoče šole bodo pripravili srečanje, kjer si bomo ogledali izdelke, ki so jih pripravile posamezne skupine.

Sodelujoče organizacije:

Informacijsko dokumentacijski center Sveta Evrope v Ljubljani, Zavod za šolstvo RS, program Računalniškega opismenjevanja, Zveza prijateljev mladine Slovenije, Evropski hiši Maribor in Nova Gorica, Glasbena mladina Slovenije, Društvo mladinski ceh, Mladinski svet Slovenije, MOTIV – Zavod za mobilnost mladih. Podporo projektu nudijo tudi Delegacije Evropske komisije v Sloveniji, Ministrstvo za šolstvo in šport RS, Odbora za evropske zadeve Državnega zbora RS, Urad za mladino RS, TV Slovenija in PIL – Pisani list.

Kako smo pristopili k projektu?

Na pobudo mag. Boruta Čamplja in kot en izmed 22 izbranih slovenskih šol sem prijavil našo šolo v projekt, čeprav izkušenj o mednarodnem sodelovanju nimam. Koordinator g. Jože Gornik nam je posredoval prve napotke za prijavo in začelo se je. Do tu ni bilo prav nobenih zapletov.

Problemi so se začeli pri iskanju partnerjev. Očitno je Slovenija nezanimiva za zahodno Evropske države. Ob prijavi morate navesti, s katerimi dvema državama bi radi sodelovali (mi smo izbrali Veliko Britanijo in Avstrijo), vendar iz teh držav ni prav nobenih želja po sodelovanju.

Izbrala sem drug pot. Pismo, v katerem izražam željo po sodelovanju in z opisom moje zamisli o temi, sem poslala še “nezasedenim” partnerjem po evropskih državah. Kar nekaj šol iz Romunije in Poljske je pokazalo interes za sodelovanje. Dogovorili smo se za skupen projekt. Kar dvakrat sem neuspešno prijavila projekt na elektronski naslov z-e-b@t-online.de. Zakaj neuspešno? Ker so bili “moji partnerji” že prijavljeni v projektih z drugimi partnerji. V tretjem poskusu pa je bil “zadetek v polno”. Tako sem končno dobila sodelavki na šoli Makarios Lyceum, Larnaka, Cipru ga. Eleni Damianidou in na šoli UMC Infob-252, St. Petersburg iz Rusije ga Yulia Bykova. Naše komuniciranje in komuniciranje dijakov poteka preko elektronske pošte ter preko programa PalTalk – audio klepet, seveda v angleščini.

Kako smo se lotili projekta?

Izbrala sem skupino dijakov, ki so pokazali interes po skupinskem in po mednarodnem sodelovanju. Za temo sem izbrala “Moje in sosedove navade in običaji”.

Ker sem bila pobudnik teme projekta, sta me kolegici Eleni Damianidou in Yulia Bykova zaprosili za napotke. V prvi fazi zbiramo gradivo, obiskujemo starejše ljudi in jih prosimo, da nam opisujejo svoje bogato življenje, navade, običaje, da nam pokažejo svoje ročno izdelane izdelke itd.

Drug način zbiranja materiala pa smo izvedli kar po elektronski in po navadni pošti. V knjigi Mojstrovine Slovenije smo dobili naslove ljudi, ki še vedno delajo izdelke, kot so jih naši dedki in babice. Prosili smo jih, če nam pošljejo kakšno fotografijo njihovega izdelka. Na naše veliko presenečenje se nam tako starejši kot mlajši ljudje iz vse Slovenije z veseljem oglašajo in nam pošiljajo fotografije. Med njimi je tudi g. Franc Koželj iz Dobrniča, ki izdeluje košare, metle, mreže za seno, plete vrvi in opleta steklenice. V svojih pismih nas vzpodbujajo in podpirajo v naši nameri, da čim bolje predstavimo Slovenijo.

Slika: g. Franc Koželj iz Dobrniča opleta steklenico z vrbovimi šibami.

Ves zbrani material dijaki uredijo, napišejo spremni tekst, z optičnim čitalcem slike prenesejo v računalnik. Delo poteka delno pri urah informatike, večji del pa ga dijaki opravijo po pouku in doma. Ko je vse to postorjeno se lotijo izdelave spletne strani. Kaj je nastalo v našem skupnem projektu treh držav Cipra, Rusije in Slovenije, si lahko ogledate na spletni stran, ki bo dostopna od maja 2000 na naslovu: http://www.s-gim.kr.edus.si/projekti, takrat se namreč zaključi projekt Bodoči državljan Evrope.

Evalvacija projekta

V projektu sem želela preizkusiti sebe in dijake ali smo sposobni se lotiti dela z različnimi ljudmi in z različnimi komunikacijami. Čeprav v tem trenutku, ko nastaja ta članek, projekt še ni zaključen, lahko rečem, da smo v marsičem uspeli. Obvladamo različne komunikacije, angleščina nam ne dela večjih preglavic, ljudje zelo radi sodelujejo v našem projektu in nas podpirajo.

Fani Mavrič, Gimnazija Kranj, Koroška c. 13, 4000 Kranj

URL: http://www.s-gim.kr.edus.si, E-mail: fani.mavric@guest.arnes.si

Avtorica

Fani Mavrič je zaposlena na Gimnaziji Kranj kot profesorica računalništva in informatike. Poleg dela v razredu dela z dijaki kot njihov mentor pri raziskovalnih nalogah in pri izbirnih vsebinah.Vodi študijsko skupino za računalništvo in informatiko za Gorenjsko, je zunanji ocenjevalec za maturo iz računalništva, je članica maturitetne komisije. Izdala je priročnik za urejevalnik besedil, preglednice in operacijski sistem ter v sodelovanju s prof. Zdenko Vrbinc zbirko naloge iz pascala. Objavlja članke v Izvetjih, je multiplikatorka pri projektu Računalniško opismenjevanje, multiplikatorka za ŠKIS, sodeluje v projektu Colos, sodeluje na prireditvi DSI, sodelovala v razvojni skupini za področje geografije, sodeluje v projektu Učenje na daljavo ter v mednarodnem projektu Europa at School.

Athour

Fani Mavric is a professor in Gimnazija Kranj for several years. She is teach Computer and informatic science. She is external appraisers for final exam.. Fani Mavric is multiplicator for project RO and SKIS. She particpate in project COLOS, DSI fair, project Europa at School and project Distance learning. She wrote more internal handbooks.

Bibliografija

Jože Gornik, Nataša Šip, mag. Borut Čampelj: Javni natečaj za utrjevanje mladih na področjih interneta v okviru projekta Evropa v šoli, Ljubljana, 9. november 1999
http://www.evrope-at-school.org