Digitalni aparat Canon PowerShot A 5 Zoom
Digital Camera Canon PowerShot A 5 Zoom
Majda Jurkovič, OŠ Toneta Čufarja, Čufarjeva 11, 1000 Ljubljana
Na naši šoli skušamo iti v korak s časom. Vključeni smo v več projektov. Letos smo vključeni v program devetletne OŠ. Poleg računalnikov, ki jih uspešno uporabljamo že kar nekaj let, smo v zadnjem času dobili tudi digitalni fotoaparat, saj so slike v našem vsakdanjiku nepogrešljive. Digitalni fotoaparat Canon PowerShot A 5 Zoom, nam omogoča izdelavo vrhunskih fotografij in prihranja veliko truda in časa. Za shranjevanje in obdelovanje slik imamo na razpolago dva vrhunska programa: Album in PhotoImpact. Delo s fotoaparatom je lahko: sliko vidimo na LCD-zaslonu. Predmet lahko slikamo v več delih in nato sestavimo sliko na računalniku v celoto.Slike lahko oblikujemo v PhotoImpact programu, ki nam služi tudi kot oblikovalec ozadij, gumbov, okvirjev in senc. Album nam služi za lahek pregled. Fotoaparat je postal nepograšljiv tako pri oblikovanju spletnih strani kot pri delu v razredu.
On our school we are trying to follow novelties. We are included in several projects. This year we started with 9-years primary school. Beside computers which we are successfully using for quite some years, we got a digital camera recently because the photos are in our everyday life infallible. The camera enables us making top photos and saves a lot of effort and time. We've got two top programs for saving and working photos. Work with camera is easy: we see the photos on LCD - screen. We can take photographs of object in more parts and put them together as one on computer. We can create photos in Photo Impact program which serves us also as an Album makes us simple review. The camera is infallible as well at shaping Home Page as in work in class.
Ključne besede:
fotografija, oblikovanje, digitalni fotoaparat, uporaba.
Key words:
photos, shaping, shot camera, usefulness.
Neprestano spreminjanje, gibanje je ena temeljnih značilnosti življenja in dela v današnjem času. Tahnološke spremembe se širijo s pospešeno hitrostjo. Ta dinamika tudi nas učitelje postavlja pred mnoge dileme in nove zahteve pri organizaciji pouka, postavljanju ciljev in določanju vsebine pouka.
Stopamo tudi v novo zgodovino slovenskega šolstva. Z uvajanjem 9-letne osnovne šole se približujemo modelom izobraževanja v Evropi. Tudi na naši šoli si prizadevamo držati korak s časom, zato izvajamo več prednostnih nalog in projektov, ki ustvarjajo pogoje za optimalen razvoj otrokovih sposobnosti.
Tako smo v letošnjem šolskem letu dobili, za prvi razred nove devetletne osnovne šole, računalnik, tiskalnik, skener in digitalni fotoaparat. Najbolj je nas učitelje pa tudi otroke navdušil digitalni fotoaparat.
Učenci naj bi pridobivali in iskali informacije, ki bi jih lahko tudi dokumentirali, ne le po knjigah, časopisih in revijah, temveč tudi s pomočjo Interneta, z uporabo skenerja in digitalnega aparata. Tako gre v našem primeru za prenos in shranjevanje informacij, ki imajo didaktične funkcije. Slike postanejo nosilci in posredovalci informacij.
Na ta način tudi ne bo več prihajalo do uničevanja dragocenih knjig in revij. Knjižničarji vedo povedati, da je veliko knjig uničenih ravno zaradi izdelave različnih plakatov, ki popestrijo pouk in učilnico in jih otroci zelo radi izdelujejo in nato predstavijo, vendar pa se pri tem znajdejo na nenavadne in neprimerne načine (izrezovanje slik in trganje strani iz knjig in revij).
“Slike so današnje dni nepogrešljiv del spletnih strani. Zato je priprava in vstavljanje slik eno najpomembnejših opravil pri izdelavi spletnih strani. Slike namreč močno vplivajo na hitrost prikazovanja, saj zavzemajo veliko več prostora kot besedilo. Vedeti pa moramo , da znajo internetni brsialniki prikazati le določene vrste slikovnih datotek – format GIF in JPG.” (M. Zorec – Svetovni splet)
Tudi sama sem ugotovila, da so ravno slike tiste, ki pritegnejo ali odvrnejo obiskovalca spletne strani. Če se slika nalaga predolgo časa, se obiskovalec naveliča in vprašanje je kdaj bo to stran zopet obiskal. Zelo pozitivna izkušnja pa je s fotografijami, ki smo jih naredili v šoli in izven nje, in prikazujejo aktualne dogodke. Starši zelo radi pogledajo sliko ali dogodek, kjer je vključen tudi njegov otrok, s tem pa jim pritegnemo pozornost, da si še kaj preberejo. Nekaj slik sem staršem in otrokom poslala s pomočjo elektronske pošte.
Predstavitev digitalnega aparata Canon PowerShot A 5 Zoom
Digitalna kamera, ki vas očara s svojo majhnostjo in zmogljivostjo. Vgrajeni 1/3 incha TFT zaslon vam omogoča udobno delo in hiter pregled posnetkov celo z index posnetkom. Visoka resolucija slikanja (1024x768) omogoča vrhunski izpis. Fotoaparat omogoča neprekinjeno slikanje z zamikom 1 sekunde. To je žepna kamera velikih zmogljivosti z zoom-om. |
Novi digitalni fotoaparat je zelo enostaven, priročen, z njim zelo enostavno rokujemo. Omogoča nam izdelavo visoko kvalitetnih slik. Prihranjeno nam je mnogo truda, energije, časa pa tudi denarja. Ni nam potrebno preživeti dolge ure v temnici, da bi razvili slike, sedaj je računalnik naš laboratorij za izdelavo in obdelavo slik.
Z aparatom slikamo, sliko si lahko takoj ogledamo in če z njo nismo zadovoljni naredimo novo, staro pa ohranimo ali enostavno izbrišemo. Nič več ni negotovosti in čakanja, ali nam je slika uspela ali ne. Poslikati ali uničiti nam ni potrebno celega filma ( v tem primeru kartice) za eno samo željeno sliko. Željeni objekt lahko slikamo v več delih, vertikalno ali horizontalno, in nato sestavimo novo celovito sliko.
V škatli so navodila v slovenskem in angleškem jeziku, digitalni fotoaparat, zamenljiva CompactFlash (TM) kartica, dve zgoščenki za namestitev grafičnih programov, električni priključek s polnilcem, baterija , ki jo lahko polnimo, priključni kabel za povezavo med računalnikom in aparatom, ter kabel za povezavo z drugim aparatom.
Za obdelavo in shranjevanje slik, sta namenjena profesionalna programa: PhotoImpact in PhotoImpact Album. Ravno tako kot tudi drugi grafični programi imata tudi ta dva nekaj osnovnih opravil:
odpiranje in skeniranje slike, | |
prilagoditev velikosti, | |
nastavitev svetlosti in kontrasta, | |
določitev števila barv, | |
zapis slike v ustrezen format. |
Kot sem že prej omenila, je delo s tem aparatom zelo enostavno.
V aparat vstavimo CompactFlash(TM) kartico, ki je priložena, vstavimo tudi batarijo in pazimo, da vse dobro zapremo (varnostni gumb pri bateriji mora prekriti rdečo piko). V primeru, da ne upoštevamo priloženih navodil in vsega ne naredimo, nam aparat ne bo deloval. Aparat je brez posebnih nastavitev tako že pripravljen za slikanje. Naša naloga je le, da izberemo željeni objek, ga približamo ali oddaljimo in slikamo. Da pa bo vse še lažje, vključimo zaslon (pritisnemo na gumb poleg zaslona) in željeni objekt opazujemo preko zaslona. Narejeno sliko nato lahko zopet preverimo na zaslonu. Prikaže se nam lahko ena sama ali pa več naenkrat, če smo aparat tako nastavili ( zasuk glavnega gumba na eno ali več slik). Neželjene slike lahko nato na s pomočjo menija brišemo, posamično ali vse od enkrat. Objekte lahko slikamo po delih in jih nato sestavimo v celoto. Omogoča nam celo dva načina – vertikalno ali horizontalno.
Nadaljna obdelava slik nato poteka s pomočjo računalnika, na katerega smo namestili programe z obeh zgoščenk. Preden zaženemo računalnik, namestimo in pripravimo aparat. Zaženemo računalnik in pričnemo s kopiranjem - skeniranjem slik s fotoaparata v Ulead PhotoImpact 4.
Potek kopiranja slik z digitalnega aparata v album:
odpremo File v PhotoImpact Albumu in kliknemo na Digital Camera in nato še na File&Album (tu določimo kako bomo poimenovali sliko in kam jo bomo skenirali in v kakšnem formatu jo bomo shranili.) | |||
V oknu programa za kopiranje slik izberemo ikono z aparatom – naložijo se nam vse slike z aparata. | |||
Izberemo posamezno sliko, ki jo bomo kopirali ali s tipko Select All izberemo vse. | |||
Pritisnemo naslednjo tipko – Acquire in slike se kopirajo. | |||
Pregledamo kopirane slike ali datoteke s
podatki. Izbiramo lahko več načinov pregledovanja. Pregledujemo samo fotografije,
fotografij in njene lastnosti(ime, velikost, datum, itd.)
|
Ko smo s tem zaključili se lotimo preoblikovanja slik. V PhotoImpact Albumu, se v desnem zgornjem kotu nahaja tipka Switch. S pritiskom nanjo se premaknemo v PhotoImpact. Tu sliko poljubno preoblikujemo. Fotografije lahko kopiramo, kloniramo, spreminjamo, uokvirjamo, svetlimo, temnimo, dodajamo različne napise in tako pripravimo za nadaljno uporabo.
Če pa še nismo vešči ali nismo sigurni ali bomo sliko dobro preoblikovali, lahko to naredi program sam, namesto nas. V Format izberemo ukaz AutoProcess – Brightenes, Contrast, Focus, Straighten ali Crop.
Primerjava:
Pred preoblikovanjem, po preoblikovanju z AutoProcessom.
Slike nato zopet shranimo. Navadno jih shranim pod drugim imenom, da ohranim original, če se premislim in bi rada naredila kdaj kaj drugače. O spreminjanju velikosti in shranjevanju v ustrezen format nisem napisala kaj več, ker menim, da je to podobno kot pri skeniranju slik s pomočjo optičnega čitalca. To pa je zelo dobro opisano v priročniku Svetovni splet. Dodala bi le, da velikost slik lahko dodatno zmanjšamo, če jih v Microsoft Wordu shranimo kot HTML datoteko in jo od tam zopet prenesemo nazaj v Word. Ugotovila sem, da tako na disketo lahko shranimo veliko več slik. Zaradi tega njihova kakovost ni veliko manjša.
V tretjem razredu, kjer trenutno poučujem imajo otroci računalnik v razredu, po potrebi pa sodelujejo tudi pri uporabi skenerja in digitalnega fotoaparata. Ta aparat jih je zelo navdušil, ker željeno in posneto sliko vidijo na 2" barvnem LCD zaslonu. S pomočjo aparata smo izdelali fotografije za smučarsko karto in album razrednih slik. Slike sem jim nato poslala po e-pošti, ker je eden izmed ciljev pri slovenskem jeziku tudi sporočanje. Učenci se spoznavajo z različnimi oblikami sporočanja. Pišejo pisma, razglednice, pošiljajo pakete in spoznavajo različne poklice v povezavi s pošto. Ker pa se v tretjem razredu že učijo angleškega jezika, so spoznali nekaj ukazov pri e-pošti v slovenskem in angleškem jeziku. Spoznali so kako pomembna je angleščina in s tem dobili spodbudo za učenje le-te. Kadar po pošti dobijo fotografij, so zelo navdušeni. Tako sem vzpostavila tudi boljši odnos s starši, ki se na pošto odzivajo in pošiljajo pripombe in predloge, včasih pa predlagajo, da si na spletu ogledam kaj zanimivega.
Viri in literatura:
Komplet s pripadajočimi navodili - Digitalni aparat Canon PowerShot A 5 Zoom. | |
Zorec M.: Svetovni splet: priročnik za uporabo interneta in izdelavo spletnih strani brez programiranja. TEHNIŠKA ZALOŽBA Slovenije, 1998. | |
www.medic.si/fototehnika.htm | |
www.canon-europa.com/products/products.htm |
Kratka predstavitev avtorja:
Sem Majda Jurkovič, učiteljica razrednega pouka na OŠ Toneta Čufarja v Ljubljani. Poučujem otroke od prvega do tretjega razreda. Imam 19 let delovne dobe. Sedaj sodelujem v programu Korak za korakom.
Zame je zelo zanimiv računalnik. Svoje znanje na tem področju uporabljam tako v prostem času doma kot tudi v šoli. Obiskala sem tečaj za izdelavo spletnih strani in izdelala spletno stran naše šole. Čim več se poizkušam naučiti o ustvarjanju z digitalnim fotoaparatom in o preoblikovanjem fotografij s primernimi programi. Navdušena sem nad novimi programi (Vizact, Power Point, Front Page, Ulead Gif Animator), ki jih spoznavam sama ali s pomočjo prijateljev.
V razredu spoznavamo e- mail in predstavitev s pomočjo PoverPointa. Letos bomo naredili predstavirtev našega domačega kraja – Ljubljane, ki jo bomo objavili na naši domači strani. Uporabili bomo vsa sredstva, ki so nam na razpolago z namenom, da se povežemo s šolami v tujini in jim poskušamo predstaviti naše glavno mesto.
About author:
I'm Majda Jurkovič, teacher on primary school Tone Čufar. I'm a teaching pupil from first to third class. I've got 19-years experiences of work in education. Now I'm cooperating in program Step by step.
For me computer work is very interesting. I use my knowledge (that I have on area of computers) as well in my spare time as in school. I've passed course for forming homepage (RO) and I made Home Page of our school. I'm trying to found out as much as I can about making photos with new camera and shaping them with appropriate programs. I'm enthusiastic above new programs (Vizact, Power Point, Front Page, Ulead Gif Animator), which I'm discovering on my own or with friends' help.
In my class we are dealing with e-mail and performance with Power Point. This year we are going to make the presentation of our hometown Ljubljana, which will be published on our homepage. We'll carry this out with all resources that dispose of in order to connect easily with schools in foreign countries. We'll try to introduce them the capital.