Priprava na maturo in zaključni izpit s pomočjo interneta

Using the Internet to help learning for the matura/final exam

Lilijana Fabris,Helena Turk, Srednja šola Srečka Kosovela, Stjenkova 3, 6210 Sežana

Povzetek

V članku želiva opisati uporabo informacijske tehnologije in interneta za utrjevanje snovi iz predmeta angleški jezik za zaključni izpit in maturo. Predstavile bova interaktivno spletno stran, izdelano posebej za ta namen. S pomočjo te strani lahko dijaki, ki imajo dostop do interneta, rešujejo interaktivne vaje, samostojno utrjujejo znanje, postavljajo vprašanja v zvezi z učno snovjo, ki pride v poštev pri navedenih izpitih, na ta zastavljena vprašanja dobivajo odgovore, vzpostavijo komunikacijo z učiteljem s pomočjo elektronske pošte.

Abstract

This article tries to describe the practical use of IT and the Internet to help students practise and extend their knowledge of English needed for their final examination or matura exam at secondary school level.

We are presenting an interactive web page, with tasks designed specially for this purpose. Students, who have access to the Internet, can use it to do exercises and tasks put up on that page, learn independently, ask questions about language structures and vocabulary relevant to the exam, get answers to their questions and communicate with the teacher via e-mail.

Ključne besede

Internet, spletna stran, zaključni izpit, matura, interaktivne vaje, angleški jezik, slovnica.

Key words

Internet, www site, final examination, matura exam, interactive exercises, English, grammar.

Uvod

V tem šolskem letu se je tudi naša srednja šola aktivno vključila v projektno skupino “Poučevanje in učenje na daljavo, iskanje informacij in dostop do podatkov preko IKT v osnovni in srednji šoli” za predmet kemija za srednje šole.

Po prvem seminarju, ki je bil v Ljubljani na OŠ Bičevje, mi je ga. Alenka Makuc poslala elektronsko pošto, v kateri mi je posredovala predlog g. Branka Badoka, naj bi

maturantom srednjih šol ponudili možnost, da se med šolskim letom, posebej pa še v pripravljalnem obdobju (mesec junij), pripravljajo na zaključni izpit z uporabo pripravljenih materialov v HTML obliki.

Ideja se mi je zdela zelo uporabna. Pismo sem pokazala naši profesorici angleščine Heleni Turk in jo povabila k sodelovanju. Dogovorile sva se za izdelavo interaktivne spletne strani za maturitetni predmet angleški jezik, s pomočjo katere bi dijaki utrjevali znanje besedišč, reševali slovnične naloge in se pripravljali na zrelostni izpit. Prof. Turk je izbrala snov iz učnega načrta in vaje za utrjevanje, jaz pa sem to postavila v elektronsko obliko, nastala je domača stran z interaktivnimi vajami. Pri delu sem uporabila naslednje programe: Front Page, Adobe Image Styler in Hot Pot za izdelavo interaktivnih vaj.

Izbira gradiva za spletno stran

V skladu s predmetnim izpitnim katalogom za maturo 2000 za angleški jezik je prof. Turk izbrala temo Telo in zdravje (predpisana tema o zdravju, zdravem načinu življenja, osebni higieni, bolezni, o poškodbah, nesrečah, skrbi za zdravje…).

Na podlagi prirejenega članka iz revije Swissair Gazette ( o Aniti Roddick in njeni The Body Shop) je nastala interaktivna vaja dopolnjevalnega tipa za usvajanje in utrjevanje novega besedišča, za bralno razumevanje, za pisno sporočanje in vaja za vstavljanje časov.

Cilj vaje je predvsem v tem, da dijak:

uporablja ustrezno besedje in jezikovna sredstva;
uporablja ustrezne časovne zveze;
utrjuje jezikovno sposobnost, t.j. slovnične in druge strukture (skladje, besedotvorje);
utrjuje jezikovne zakonitosti;
sklepa o vsebini besedila;
iz naslova preleti besedilo, da najde ključno misel ali poišče točno določeno informacijo.

Zelo pomembna pri vsem tem je seveda strategija samostojnega učenja pri delu z besedili na elektronskih medijih ter ustvarjalno mišljenje in delo.

Vsebina spletne strani:

predstavitev snovi in gradiv;
predstavitev kataloga znanj za predmet angleški jezik;
interaktivne vaje in navodila za reševanje leteh;
povezave na strani z enako tematiko;
splošne informacije.

Zaključek

Za začetek je bila izbrana samo ena tema iz kataloga, to naj bi bil primer za nadaljnje dopolnjevanje in vabilo k sodelovanju. Zavedava se, da je samo za dva človeka to prevelik projekt.

Seveda ostaja vprašanje kako, bodo dijaki sprejeli novo možnost učenja tujega jezika. Ob koncu šolskega leta bova naredili podrobnejšo analizo o poteku uvajanja novih metod učenja. Na podlagi dobljenih rezultatov bo delo v prihodnje dosti lažje.

VABIVA VSE, KI BI SE NAM RADI PRIDRUŽILI!

Literatura

  1. Predmetni izpitni katalog za maturo 2000 za angleški jezik, Državni izpitni center, Ljubljana 1998
  2. Učni načrt za gimnazije za angleški jezik, PrKK za angleški jezik, Ljubljana junij 1998
  3. Makuc A., Spletna stran kot osnova modela projekta šolanje na daljavo v OŠ – Virtualna šola bodočnosti, MIRK´98, Piran 20.-22. Maj 1998
  4. http://www.educa.fmf.uni-lj.si/izodel/dela

Avtorici

Lilijana Fabris, poučuje predmet poslovna informatika na Srednji šoli Srečka Kosovela v Sežani. Področje dela: mentorica v projektu učno podjetje, sestavljavka kataloga znanj za predmet poslovna informatika v programu Podjetniško poslovanje, sodelavka v programu RO, v projektu Odprta šola in v projektu Poučevanje in učenje na daljavo.

Helena Turk, prof. ang. in nem.j., poučuje angleščino in nemščino na Srednji šoli Srečka Kosovela v Sežani. Poleg dela v razredu sodeluje v projektu RO - razvojni skupini za uporabo računalnika pri pouku angleščine v srednji šoli, in kot strokovna sodelavka za tuj jezik v projektu učno podjetje.

Authors

Lilijana Fabris teaches computer and information science at Srednja šola Srečka Kosovela secondary school in Sežana. She is working on the syllabus for the subject she teaches in Business Economics education programme. She is also a mentor in the school Practice Firm and participates in RO, Open School and Distance Learning projects.

Helena Turk, (BA in English and German language and literature), teaches English and German at Srednja šola Srečka Kosovela secondary school in Sežana. She participates in RO project as a member of Computer Assisted Language Learning Development Group for English at Secondary Schools and lends professional assistance with foreign languages in the school Practice Firm.

lilijana.fabris@guest.arnes.si

helena.turk@guest.arnes.si

http://www2.arnes.si/~ssposesk1s/ssskse/