Načrtovanje projektnega dela na internetu
Đulijana Juričić, Gregor Baš
Povzetek
Tako kot nudi delo v projektih na internetu veliko zadovoljstva učiteljem in učencem, se tudi lahko zgodi, da naletimo na težave. Zato je pomembno, da še pred vključevanjem v določeni projekt, pripravimo načrt dela, ki nam odgovori na naslednja vprašanja: zakaj, kaj, kdaj, kako, s kom bom delala.
Abstract
The on-line project work usually offers plenty of satisfaction but sometimes it can be a source of frustration as well. That's why it is very important to prepare carefully a project plan before we start with it. There are some questions which help us: why, what, when, how, with whom.
Ključne besede
projektno delo, cilji, načrtovanje
Key words
on-line project work, goals, planning
UVOD
Izkušnje kažejo, da ima sodelovanje v projektih na internetu veliko pozitivnih učinkov [1]. Ravno tako pa lahko tako sodelovanje povzroči tudi stres zaradi problemov, ki lahko nastanejo, kot so npr. veliki časovni zamiki v komunikaciji s partnerji, odsotnost učencev in učiteljev, nepoznavanje tehnologije, izpad tehnologije in drugo. Posledica tega je, da težko sledimo ponavadi prezahtevno zastavljenim ciljem in prekratkim rokom, kar ustvarja nezadovoljstvo glede lastnega dela.
Zato je treba, še preden se prijavimo v projekt, pazljivo načrtovati delo. Pri tem si lahko pomagamo s shemo, ki je prikazana v nadaljevanju. Predvsem se moramo zavedati, da morajo biti cilji, ki jih postavljamo, realni in uresničljivi v danem času in v šolskem okolju. Dobro je, če lahko predvidimo čim več težav in že vnaprej za njih pripravimo rešitve. Tudi sprotna evalvacija opravljenega dela je priporočljiva.
Na delavnici se bodo udeleženci seznanili z bistvenimi prvinami načrtovanja projekta. Pri tem bodo poudarjene skupine projektov:
Kidlink (www.kidlink.org) | |
I*EARN (www.iearn.org) | |
Esp (www.esp.educ.uva.nl) | |
GSN (www.gsn.org) |
kakor tudi problemi, na katere naletimo, in možnosti njihovega reševanja.
SKLEP
Pri vključevanju v projektno delo na internetu je dobro biti pozoren na naslednje:
ko se odločamo za sodelovanje v projektu, je zelo pomembno, kakšen projekt si izberemo: krajši daljši neomejenega trajanja, slovenski mednarodni; | |
zavedati se moramo, da se bomo s projektom, ki ni časovno omejen, izogibali stresom zaradi rokov; | |
projekte lahko poiščemo na spletnih straneh zavoda MIRK (www.mirk.si/projekti), kjer so zbrani kazalci tako na domače kot na mednarodne projekte; | |
poudarek naj bo na sodelovalnem delu v razredu in manj na tehnologiji; pri tem pride do izraza predvsem timsko delo učiteljev in učencev; | |
težave so neizogiben del vsakega sodelovanja in z reševanjem bogatijo izkušnje. |
Pazljivo načrtovanje dela v projektu nam olajša sodelovanje in zmanjša težave oziroma imajo te manjšo težo, kot bi jo imele sicer. Predstavljena shema z navedenimi vprašanji nas lahko učinkovito vodi ne samo skozi postopek načrtovanja projektnega dela na internetu, temveč tudi za vse druge projekte.
LITERATURA
Đ. Juričić: Napotki za vključevanje v projekte na internetu, MŠŠ in ZRSS, Ljubljana, 1998. |
Đulijana Juričić, Osnovna šola Trnovo
Karunova 14/a, Ljubljana
e-mail: julijana.juricic@guest.arnes.si, http://mila.ljudmila.org/ostrnovo
Gregor Baš, Osnovna šola Maksa Pečarja
Črnuška 9, Ljubljana
e-mail: gb@mirk.si
AVTORJA
Mag. Đulijana Juričić je zaposlena na Osnovni šoli Trnovo v Ljubljani kot učiteljica fizike in matematike in organizatorica računalniških dejavnosti. Je učiteljica multiplikatorica v programu MŠŠ Računalniško opismenjevanje ter sodeluje v razvojni skupini za mednarodno sodelovanje v istem programu. Je tudi članica MIRK Centra za projektne in raziskovalne dejavnosti v omrežju Internet.
Gregor Baš je zaposlen na Osnovni šoli narodnega heroja Maksa Pečarja v Ljubljani kot računalnikar. S projektnim delom na omrežju Internet se ukvarja že približno tri leta. Sodeluje v zavodu MIRK in je Asistant Language Area Manager pri Kidlinku.