Nazaj na glavno
stran
NASLOV PROJEKTA:
Idejna zasnova projekta "Odprta
šola" ; Področje: Zdravje - vrednota;
Pravilna izbira prostega časa - zdrav življenjski slog
Kako smo prišli na idejo, da bi sodelovali s takšno temo?
Opažamo, da se naši dijaki v svojem prostem času ne znajo
zaposliti ali pa si izberejo družbeno in tudi zdravju škodljive
načine izbire prostega časa. Menimo tudi, da je v srednjih
šolah premalo poudarka na teh temah, saj je bolj v ospredju
pridobivanje znanja in poklicnih veščin.
Našo šolo obiskuje malo dijakov, kar nam daje možnost, da jih
lahko bolje osebno spoznamo, prej opazimo njihove težave in se
jim lahko bolj posvetimo. Prav tako pa želimo izkoristiti
naravne in kulturne znamenitosti našega okolja, ki so nam pred
vrati - reka Kolpa, ŠC Gače, Gasilski muzej, griči in
hribovje, ki obdajajo Belo krajino,...
Dijake želimo poučiti, jih naučiti ali pa samo pokazati nove
možnosti kakovostnega preživljanja prostega časa. Naše
druženje z dijaki bo za vse nas prineslo pozitivno izkušnjo ter
informacijo za zdrav način izrabe prostega časa.
CILJI PROGRAMA:
NAČRT DELA:
Predvidoma bi lahko sodelovalo do15 dijakov v vsaki
aktivnosti. Ekipo bomo izbrali po pripravljenosti dijakov za
sodelovanje. Trudili se bomo, da se bo ekipa sodelujočih
spreminjala, dopolnjevala, tako da bi čim več dijakov naše
šole lahko poskusili nekaj novega, zanimivega, nekaj, kar bi
lahko tudi sami počeli v svojem prostem času. Vsebinsko smo
projekt začrtali po področjih. Na vsebinska področja pa so
vezane tudi konkretne dejavnosti, ki bodo potekale v okviru
projekta.
Naša zamisel:
VSEBINSKO PODROČJE | DEJAVNOST |
ŠPORT | spust s kanuji po reki Kolpi, pohod, tečaj tenisa, jahanje, ogled treninga KK Krka, rolanje, smučanje |
KULTURA | večer poezije, obisk gledališča Črnomelj, koncert zabavne in klasične glasbe |
LIKOVNO USTVARJANJE | izdelki iz fimo mase, slikanje na svilo, steklo, keramiko |
ZNANJE IN VEŠČINE | kuharska delavnica, fotografska in video delavnica |
DELAVNICE NA ŠOLI | pomen prostega časa za posameznika, načini izrabe, možnosti v okolju, skupno aktivno načrtovanje dejavnosti |
OGLEDI | Študijska knjižnica Mirana Jarca v NM, gasilsko društvo, aktiv kmečkih žena, folklora, pevski zbor, amatersko gledališče, športna tekma |
PROSTO | ideje dijakov |
Aktivnosti bodo potekale večinoma po pouku, ob
sobotah in med počitnicami. Najprej se bomo vedno srečali na
delovnem sestanku in napravili podroben načrt izvedbe (sestanek
med tednom), šele nato bomo čez vikend izpeljali zahtevnejše
in daljše aktivnosti, ostale pa po zaključku pouka (npr.
kuharska delavnica, slikanje na svilo). Predvidoma se bomo
srečevali dvakrat na mesec.
Pri vsakem učitelju bomo poskusili najti nekaj, kar bi lahko
predstavil svojim dijakom in z njimi preživel aktiven prosti
čas. Tako se bomo lahko vsi aktivno vključili v druženje in
prenašanje novih, zdravih in uporabnih idej. Pa še lepo nam bo.
Glede na letni čas in željo, da bi dijake čim bolj pritegnili,
bomo začeli udarno - s spustom po reki Kolpi. Najeli bomo kanuje
in del Kolpe skupaj preveslali. V tem letnem času je kopanje v
čisti reki prav prijetna popestritev in zabava. Seveda ne bomo
pozabili uvodnega sestanka in seznanjanja dijakov s cilji,
načrti in možnostmi projekta.
Nadaljevali bomo s pohodom in tečajem tenisa, kajti z obema
aktivnostima lahko dijaki še pridno nadaljujejo do pozne jeseni.
Naše začrtane aktivnosti bomo kombinirali različno glede na
letni čas, vreme, razpoložljiva finančna sredstva, željo
dijakov in učiteljev za sodelovanje.
Vse večje in časovno dolgotrajnejše podvige (npr. celodnevno
smučanje) bomo načrtovali v času počitnic, saj imajo dijaki
takrat več časa in energije za zabavo.
Vsekakor bomo vse dokumentirali, posneli, fotografirali in sproti
razstavljali, saj nam bo to dajalo novih idej, moči in elana za
izpeljavo načrtovanega.
VODJA PROJEKTA: Miroslava BRINC
NOTRANJI SODELAVCI: Tjaša GLASER, Breda RADMAN, Božena TURK,
Marjetka SEVER, Nevenka DRAGOVAN MAKOVEC, Cvetko RUS, Marija
NEMANIČ, Branka KLARIĆ
ZUNANJI SODELAVCI: Helena ARZENŠEK KRAJAČIČ, Barbara
ČADONIČ, ostali po potrebi
MISEL, KI NAJ SPREMLJA PROJEKT
Odnosi so toliko živi, kolikor so živi ljudje, ki jih
spletajo.
------- Donald B. Ardell-------
Kolikor vnesemo v izkustvo, toliko dobimo od njega. Drugače
rečeno, bogastvo našega življenja je odvisno od globine
predanosti. Omejena zavezanost daje omejena povračila, srčno
prizadevanje pa jih obeta nešteto. To resnico lahko prepoznamo
na vseh življenjskih področjih.
Naši odnosi nas pravično poplačajo. Izkustva z drugimi se
prepletajo in njihova lepota je enaka tisti, ki jo vnašamo v
druženje. Če vnašamo v odnos le kritičnost in potrto nemoč,
žanjemo obup namesto veselja. Sleherni odnos je seštevek in
skupek vpletenih partnerjev.
(povzeto iz knjige Obljuba novega dne)
Projekt Odprta šola:
Apčih - za zdravje
POROČILO O DEJAVNOSTIH NA TEKSTILNI ŠOLI
METLIKA
(v obdobju od septembra 2001 do februarja
2002)
Dejavnosti v prokjektu Odprte šole so zaživele v zimskih
mesecih, zato na šoli faznega poročila (za obdobje
september-november) nismo pripravili. Glede na začetni odziv
verjamemo, da bodo aktivnosti, ki jih še načrtujemo, dobro
obiskane in potemtakem uspešno izpeljane.
In kaj smo počeli v
jesenskih in zimskih mesecih?
- 4. oktobra 2001 smo se odpravili v Gradac,
kjer smo se dijaki in učitelji pod mentorstvom učitelja
športne vzgoje Cveta Rusa pomerili v številnih športnih
disciplinah:
ODBOJKA NA MIVKI
TENIS
BALINANJE
KOŠARKA
- 3. decembra 2001, ob obletnici rojstva dr.
Franceta Prešerna, smo na šoli pripravili LITERARNO URICO, kjer
so sodelovali dijaki s svojimi prispevki in s prispevki iz
svojega kulturnega okolja: dijaki so brali in recitirali zanimiv
kolaž literarnih prispevkov v slovenskem, angleškem, albanskem
in srbohrvaškem jeziku. Za ogrodje smo si zamislili dramski
dogodek z naslovom Ljubezen v kovčku. Dogaja se na železniški
postaji, romantični, malce zanemarjeni fant čaka na postaji.
Čaka in čaka,... na pravo ljubezen, ki mu za razliko od vlaka
tokratv ne uide. Spoznali so, da jih kljub razlikam povezuje
ljubezen do pisane in govorjene besede ter veselje do lastnega
literarnega ustvarjanja.
Število srečanj: 5 po 1 šolsko uro
Število sodelujočih: 8 dijakinj
Mentorica: Marija Nemanič.
- v decembru so mladi literati, novinarji in
ilustratorji na šoli z mentorico Marijo Nemanič pripravili
pisne in slikovne prispevke ter jih izdali v novi številki šolskega glasila GUMBKI
- od 10. do 14. decembra 2001
je potekala LIKOVNA
DELAVNICA izdelovanja
novoletnih čestitk, ki smo jih z najboljšimi željami poslali
na naslove številnih šol, podjetij in organizacij, s katerimi
sodelujemo. V delavnici so dijaki ustvarjali pod mentorstvom
Nevenke Dragovan-Makovec.
- v tednu od 3. do
7. februarja 2002 so
potekale USTVARJALNE
DELAVNICE, kjer so
dijaki ustvarjali iz različnih materialov:
sovice iz lepenke in plute (mentorica: Boža Turk)
medvedki in slončki iz
blaga (mentorica: Marjetka
Sever)
tulipani na vrečevini (mentorica: Tatjana Zupančič)
modeliranje iz mavca in
terakote (mentorica:
Nevenka Dragovan-Makovec)
POROČILO O INTERESNIH DEJAVNOSTIH V PROJEKTU ODPRTA ŠOLA:
13. aprila smo si dijaki in učitelji ogledali filmsko predstavo Varuh meje, režiserke Maje Weiss. Po predstavi so se dijaki strinjali, da je film dokaj realističen prikaz iskanja, hotenj in strahov mladega človeka. Poleg tega pa film kaže tudi čustveno navezanost avtorice na pokrajino, kjer je odraščala in to čustveno pripadnost z njo delimo tudi mi.
Poročilo sestavila: Mira Brinc
17. maja je na šoli potekala KOZMETIČNA DELAVNICA, kjer sta gostji poleg promocijske predstavitve izdelkov negovalne in dekorativne kozmetike dijakom in dijakinjam predstavili osnovne tipe kože in njeno nego že od zgodnjih let, saj pride ličenje do izraza le na zdravi in negovani koži. Po uvodnem predavanju so se dijakinje in učiteljice prepustile njihovim izkušenim rokam in se zadovoljne s svojim videzom odpravile vikendu naproti.
Predavanje in priprava: 2 uri
Izvedba: 1 ura
Število udeležencev: 15
Poročilo sestavila: Mira Brinc
PO POTI KULTURNE DEDIŠČINE, 6. 6.
Odločili smo se, da bomo četrtkovo popoldne preživeli v spoznavanju kulturne dediščine Metlike in okolice, ki jo celo domačini premalo poznamo. Najprej smo se odpravili v Belokranjski muzej, kjer smo si ogledali etnološko zbirko in film o Beli krajini. Obisk je popestrila pokušina belokranjske pogače. Nato smo si po spoznavanju starega mestnega jedra ogledali razstavo domačinke Marije Rus v Kambičevi galeriji. Potem smo se peš odpravili do bližnjih Rosalnic, kjer smo si ogledali kulturni spomenik treh romarskih cerkvic pri Treh farah. Polni vtisov in prijetno urujeni smo se vrnili domov.
Po poti kulturne dediščine so nas strokovno vodile turistična vodička Andreja Veselič ter spremljevalki Marjetka Sever in Tatjana Zupančič.
Priprava in predstavitev programa: 2 uri
Priprava in peka pogač: 2 uri
Program ogleda: 5 ur
POHOD NA MIRNO GORO, 13. 6.
Iz Metlike smo se odpeljali proti Vrčicam, od koder smo peš nadaljevali pot proti Planini. Med potjo smo si ogledali ostanke kočevarskih naselbin, grobišče in obnavljanje cerkvice. Pot smo nadaljevali po učni poti proti domu na Mirni gori. Po krajšem počitku smo pohod nadaljevali k vrhu in oddajniku. Nato smo pot nadaljevali proti Planini, Kleču in Vrčicam. V Metliko smo se vrnili v večernih urah.
Trajanje pohoda: 8 ur
Število udeležencev: 12
Vodja: Cveto Rus
PEKA BELOKRANJSKE POGAČE IN BELOKRANJSKE POVITICE, 17. in 20. 6.
Del programa za belokranjsko pogačo je bil zasnovan že pri opravljanju izbirnih vsebin, ko so si dijaki in dijakinje ogledali Belokranjski muzej.
Sama sem želela, da bi pri izvedbi izbirnih vsebin (pri ogledu Belokranjskega muzeja, mestnega jedra Metlike, hoji do Treh far in nazaj), dijaki čim bolj občutili toplino Belokranjcev. Prav v ta namen sem spekla dve pogači za prigrizek. Pohod in ogled je s tem pridobil na kakovosti, saj še vedno velja ljudsko pravilo, da prazna vreča ne stoji pokoncu.
Na vidofilmu Turizem v Beli krajini večkrat zasledimo kot kulinarično jed belokranjsko pogačo. Dijake sem seznanila s skrivnostnim receptom te zaščitene jedi.Z zanimanjem so prisluhnili in si zaželeli tudi praktičnega prikaza in pokušine. Tako so stekle priprave, še enkrat teoretični opis jedi ter prikaz peke pogače.
Za peko pogače in pogovore z dijaki, ki jih je bilo 11, sem potrebovala dve uri. Pet ur pa je bilo porabljenih za turistični program.
Delo smo opravili 06. 06. 2002. V projektu je sodelovala gdč. Andreja Veselič, turistična vodička ter spremljevalki Tatjana Zupančič in Marjetka Sever.
V okviru tega projekta smo izpeljali teoretični in praktični prikaz peke belokranjske pogače.
Opis izdelka:
BELOKRANJSKA POGAČA je, ko je pečena, visoka od 3 do 4 cm. Je okrogle oblike, premazana s stepenim jajcem, posipana z zrni kumine in debelo soljo, narezana na kvadrate. Okus in aroma sta podobna kot pri sveže pečenem kruhu.
Surovine za pripravo belokranjske pogače:
50 dag mehke bele moke,
3 dl mlačne vode,
2 kavni žlički soli,
20 g vzhajanega kvasa,
1 ščepec kumine
1 celo jajce.
Poleg sestavin je bilo potrebno pripraviti še delovne pripomočke:
Ker se je delo odvijalo v šolskem razredu, je bilo zato več priprav, kot v kuhinji.
Potek dela:
Na pripravljeni delovni mizi sem demonstrirala postopek dela za belokranjsko pogačo po receptu, ki sem jim ga fotokopirala iz ULRS št. 49/01 in ga razdelila prisotnim dijakom. Omenjena pogača je uradno zaščitena kulinarična jed.
Po demonstraciji so se dijaki razdelili v pet skupin in zamesili pet pogač, ki smo jih potem tudi spekli v pečici.
S pečeno pogačo smo se na koncu tudi posladkali.
Za pripravo in peko Belokranjske pogače smo potrebovali pet ur. Sodelovalo je 11 dijakov. Mentorici programa sva bili ga. Breda Radman in ga. Marjetka Sever.
BELOKRANJSKA POVITICA
Po velikem navdušenju peke Belokranjske pogače sem dijakom demonstrirala in teoretično obdelala še en zaščiten belokranjski kulinarični izdelek to je belokranjska povitica.
Opis izdelka:
Belokranjska povitica je tradicionalno živilo, pripravljeno iz vlečenega testa in nadeva ter značilno oblikovana v obliko podolgovate tenke štručke. Servira se narezana na kolobarje.
Belokranjska povitica mora biti hrustljavo zapečena, soljena ( ne sladkana ). Ko je pečena, mora biti svetlo rjavo zapečena, praviloma mora biti vmes zrak, to je, da listi med seboj niso sprijeti.
Po drugih podobnih izdelkih se belokranjska povitica razlikuje po obliki, nadevu in načinu izdelave.
Surovine za pripravo vlečenega testa za belokranjsko povitico so:
Surovine za pripravo nadeva za belokranjsko povitico so:
Potrebni so bili še delovni pripomočki kot so:
Predpasniki, prti, prtiči, pekači, električni štedilnik.
Potek dela:
Najprej sem demonstrirala pripravo vlečenega testa. Dijaki so se razdelili v pet skupin. Tudi one so zamesili vlečeno testo, dokler je le-to počivalo, smo pripravili še nadev po receptu. Tako smo izdelali šest podolgovatih štručk, ki smo jih nato svetlo rjavo zapekli.
Dijakom sem razdelila v pisni obliki recepte z vsemi potrebnimi opisi. Belokranjska povitica je bila uradno zaščitena v ULRS št. 52/02.
Za pripravo in izvedbo smo potrebovali pet ur. Sodelovalo je 11 dijakov. V projektu sva sodelovali ga. Breda Radman in ga. Marjetka Sever.
Trajanje: 4-krat po 5 ur
PREDAVANJE O ZOBNI HIGIENI IN NEGI ZOB TER ZDRAVI SPOLNOSTI IN AIDS-u, 18. 6.
Po pouku smo prisluhnili predavanju višje medicinske sestre, ge. Bernarde Štrucelj, ki je spregovorila o nuji pravilne nege zob. V drugem delu so dijaki prisluhnili še predavanju o zdravi spolnosti, kontracepciji in AIDS-u. Dijaki so aktivno sodelovali v razgovoru, saj znanja o tej tematiki ni nikoli preveč.
Trajanje: 3 ure
Število udeležencev: 11
RISANJE NA SVILO IN BOMBAŽ, 21. 6.
Glede na to, da smo tekstilna šola, in da smo se naučili šivati, smo se odločili, da bi lahko naše izdelke popestrili. Zato smo se skupaj s profesorico Nevenko Dragovan Makovec odločili, da se bomo naučili, kako čim lepše za oko in boljše počutje izdelke polepšati. Naučili smo se poslikati svilene rute in šale, in sicer s tehniko vozljanja. Da pa tudi naše majice ne bi ostale prazne, smo jih porisali po lastnih zamislih. Na ta način smo si popetrili petkovo popoldne in hkrati dokazali, da ne znamo le šivati, ampak izdelke tudi polepšati.
Trajanje: 5 ur
Število udeležencev: 12
EKSKURZIJA IN ŠPORTNE AKTIVNOSTI V FARI, 22. 6.
V soboto, 22. 6. smo se dijaki in učitelji odpravili na skupen izlet. Kam? V dolino reke Kolpe. Pot nas je iz Metlike vodila preko Črnomlja in Starega Trga do Fare, kjer se nahaja Center za šolske in obšolske dejavnosti. Tu smo se razdelili v dve skupini; ena se je odpravila na rafting po Kolpi, druga pa je ostala na njenem bregu in se preizkusila v lokostrelstvu. Naši raftarji so se odpravili na 7 km dolgo pot, ki je bila polna novih doživetij in za marsikoga izmed njih je bilo to prvo srečanje z raftingom. Vsi so se enoglasno strinjali, da bi bilo to doživetje potrebno ponoviti. Prav tako kot za nekatere raftarje je bilo tudi za nekatere iz lokostrelske skupine to prvo srečanje z lokom in puščico, toda kljub temu smo se izkazali za dobre naslednike Robina Hooda. Za popestritev sobotnega dopoldneva smo si priredili še tekmovanje v streljanju z lokom. V popoldanskem času smo se odpravili še v Deželo Petra Klepca, do Osilnice in Čabra, kjer smo obiskali izvira rek Čabranke in Belice. Na ta način smo športno aktivno in v naravi zaključili naporno šolsko leto. Na koncu smo se vsi skupaj strinjali, da bi morali tovrsten izlet še kdaj ponoviti, saj je to izvrstna priložnost za druženje ter krepitev telesa in duha.
Na sestankih 20. 5. in 20. 6. smo spoznali pokrajino ter si ogledali videokaseto o njej ter se skupaj pogovorili o poteku poti in dejavnostih, ki so se nato odvijale.
Število udeležencev: 17
Trajanje: 12 ur