PROGRAM DELAVNIC "ŽIVALI MALO DRUGAČE"



Prijave za ogled ali delavnice:

- v tajništvu šole

- na tel. št. 031-660 826 (Mojca Rep).

 

 

Naravoslovne vsebine:


1. razred osnovne šole
2. razred osnovne šole
3. razred osnovne šole
4. razred osnovne šole
5. razred osnovne šole
6. razred osnovne šole
7. razred osnovne šole
8. razred osnovne šole
9. razred osnovne šole


Naravoslovne vsebine: 1. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Naše živali

 

 

 

 

Opazujemo naše živali.

Prehrana

 

 

 

 

Pri opazovanju je glavni poudarek hrana.

Rast in razvoj

 

 

 

 

Opazovanje razvojnega kroga.

Letni časi

 

 

 

 

Pomlad: mladiči, varovanje mladičev, gnezdo, jajce, menjava dlake, rast rogovja.

Poletje: rast mladičev, barva perja, dlake, hlajenje.

Jesen: menjava perja in dlake, selitev ptic, nalaganje tolšče, priprava zalog hrane.

Zima: mirovanje, zimska dlaka oz. barva, svatovanje, rogovje, zimsko spanje, bivališča, odpad rogovja.

Skrb za živali

 

 

 

 

 

Kako lahko pomagamo živalim.

Stik z živaljo

 

 

 

 

Po dogovoru z učiteljem predstavimo eno žival.

 


Naravoslovne vsebine: 2. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Živali v umetnem okolju

 

 

 

 

Opazujejo naše živali v umetne okolju.

Vpliv človeka na okolje

 

 

 

 

Pomen človeka v naravnem in umetnem okolju.

Življenjski krog

 

 

 

 

Na primeru dvoživke.

Stik z živaljo

 

 

 

 

Po dogovoru z učiteljem predstavimo eno žival.

 


Naravoslovne vsebine: 3. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Gojitvene tehnike

 

 

 

DELAVNICA

Spoznajo različne gojitvene tehnike.

Po dogovoru z učiteljem izdelajo eno gojitveno tehniko.

Razmnoževanje

 

 

 

 

Opazujejo živali in se seznanijo brejostjo, kotitvijo, valjenjem, drstenjem.

Letni časi

 

 

 

 

Kako se živali obnašajo v različnih letnih časih.

Vpliv človeka na okolje

 

 

 

 

V umetnem in naravnem okolju.

 


Naravoslovne vsebine: 4. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Živalska skrivališča in bivališča

 

 

 

 

Spoznavajo bivališča živali v vivariju, ocenijo primernost za bivanje in vzgojo mladičev. Primerjamo z bivališči v naravi.

Gibanje živali

 

 

 

 

Spoznavajo uspešnost plazenja, plezanja, teka, skakanja pri različnih kopenskih živalih.

Razvrščanje živali

 

 

 

 

Spoznavajo živali in urijo razvrščanje vretenčar – nevretenčar.

Razvrščanje glede na prehrano.

Stik z živaljo

 

 

 

 

Glede na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in spoznajo. Predlagamo: paličnjak, makar, ahatnik, želva, ščurek, kača, kuščar.

Skupine kopenskih vretenčarjev

Spoznavajo zunanje značilnosti kopenskih vretenčarjev.

Živa bitja se spreminjajo zaradi rasti in razvoja

Dojamejo ob primerih (žaba, ščurek, mokar), da so rojstvo, razvoj, staranje in smrt naravni dogodki v življenju. Primerjajo podatke o življenjski dobi.

 

Spolne razlike

Pri izbranih vrstah živali ugotavljamo spolne razlike in njihov pomen.

 

 

 

 


Naravoslovne vsebine: 5. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Stik z živo živaljo

 

 

 

 

Glede na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar, ahatnik.

Toplotna izolacija živih bitij

 

 

 

 

Kot primer uravnavanja stalne toplote telesa v hladnem okolju spoznajo kuščarja in kačo.

Živali potrebujejo vodo za življenje

 

 

 

 

Spoznajo različne potrebe živali po vodi (lastnosti telesa, vrsta hrane, temperatura okolja, aktivnost živali) na primerih.

Dihanje živali

 

 

 

 

Ogledajo si ščurka in dihalnice.

Prehrana živali

Primerjamo prehrano v naravnem in umetnem okolju. Opazujemo vedenje pri prehranjevanju.

 

Prehranjevalne verige

Spoznavamo eksotične živali. Po ogledu samostojno dopolnijo prehranjevalne verige na delovnem listu.

 

 

 

Prehranjevalni splet

Na delovni list z vrisano shemo morajo dopolniti živali. Pravo mesto živali odkrijejo s poznavanjem okolja in prehrane živali.

Človek je spremenil naravne prehranjevalne splete

Ob mlaki učenci izpolnijo prehranjevalni splet »Ribe v reki« in ugotovimo posledice človeških posegov v naravo.

 


Naravoslovne vsebine: 6. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Stik z živo živaljo

 

 

 

 

Glede na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar, ahatnik.

Plazilci

 

 

 

 

Spoznajo različna okolja.

Dvoživke

 

 

 

 

V vivariju spoznavajo dvoživke: pupek, urh, krastača.

Žuželke

 

 

 

 

Utrdijo splošno znanje, podrobneje spoznajo paličnjaka, mokarja ali ščurka.

Polž

Utrdijo splošno znanje, spoznajo polža ahatnika.

 

Vpliv človeka na živalski svet

Na primerih razložimo negativen vpliv človeka (onesnaževanje, krčenje arealov, lov, laboratorijske ž., hišni ljubljenčki) in tudi pozitiven (selekcija, zavarovanja, ponovne naselitve, azil, društva).

Ogrožene živali Slovenije

Spoznajo mednarodne kategorije ogroženosti, rdeči seznam ogroženih živali Slovenije, ogrožene živali: npr. proteus, beloglavi jastreb, črna štorklja, sove, volk, divja mačka,plazilci, dvoživke.

Pomen barv v svetu živali

Na primerih spoznajo varovalno, svarilno, svatovsko, maskirno barvo in vzorce na telesu živali ter posebnosti pri nočnih živalih in albinih.

 


Naravoslovne vsebine: 7. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Plazilci

 

 

 

 

Spoznajo različna okolja.

Dvoživke

 

 

 

 

V vivariju spoznavajo dvoživke: pupek, urh, krastača.

Stik z živo živaljo

 

 

 

 

Glede na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar, ahatnik.

Kopenske in vodne želve

 

 

 

 

V vivariju spoznajo, grško kornjačo in ameriško rdečevratko.

Prehranjevalni spleti

 

 

 

 

Na delovni list z vpisano shemo morajo dopolniti živali. Pravo mesto živali odkrijejo s poznavanjem okolja in prehrane živali.

Vpliv človeka na živalski svet

Na primerih razložimo negativen vpliv človeka (onesnaževanje, krčenje arealov, lov, laboratorijske ž., hišni ljubljenčki) in tudi pozitiven (selekcija, zavarovanja, ponovne naselitve, azil, društva).

Ogrožene živali Slovenije

Spoznajo mednarodne kategorije ogroženosti, rdeči seznam ogroženih živali Slovenije, ogrožene živali: npr. proteus, beloglavi jastreb, črna štorklja, sove, volk, divja mačka, plazilci, dvoživke.

Razmnoževanje

Spoznavajo paritvene navade živali, število potomcev, skrb za zarod, brejost, porod, valilne navade, razmnoževanje v ujetništvu.

Stik z živo živaljo

Glede na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in poglabljajo znanje o organskih sistemih. Predlagamo: kača, kuščar, želva, ščurek, ahatnik.

 


Naravoslovne vsebine: 8. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Stik z živo živaljo

 

 

 

 

Glede na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar, ahatnik.

Vrste ekosistemov

Spoznavajo živalske predstavnike različnih ekosistemov sveta.

Ogroženost vrst

Spoznajo predstavnike različno močno ogroženih živali v Sloveniji.

Razvrščanje živali v sisteme

Ponovijo živalski sistem in njegove največje enote. Natančneje predstavimo sistem sesalcev in predstavnike.

Primeri vretenčarjev

Natančneje spoznajo manj znane vretenčarje: ščetinasti jež, kratkoglava poletuša vrečarica, azijski urh.

Skrb za živali

Društva, azil.

 


Naravoslovne vsebine: 9. razred osnovne šole

 

Kaj je vivarij?

 

 

 

 

Akvarij, terarij, kletka.

Gojitvene tehnike

Izdelamo gojitvene tehnike.

Razmnoževanje

Spoznavajo paritvene navade živali, število potomcev, skrb za zarod, brejost, porod, valilne navade, razmnoževanje v ujetništvu.

Stik z živo živaljo

Glede na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in poglabljajo znanje o organskih sistemih. Predlagamo: kuščar, želva, ščurek, ahatnik.

Ogroženost živalskih vrst

Možnosti otrok za vključitev v prostovoljno socialno delo.

Ogroženost vrst

Spoznajo predstavnike različno močno ogroženih živali v Sloveniji.

Razvrščanje živali v sisteme

Ponovijo živalski sistem in njegove največje enote. Natančneje predstavimo sistem sesalcev in predstavnike.