PROGRAM DELAVNIC "ŽIVALI MALO DRUGAČE"
Prijave za ogled ali delavnice:
- v tajništvu šole
- na tel. št. 031-660 826 (Mojca Rep).
Naravoslovne vsebine:
Naravoslovne
vsebine: 1. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Naše živali |
Opazujemo naše
živali. |
Prehrana |
Pri opazovanju je
glavni poudarek hrana. |
Rast in razvoj |
Opazovanje
razvojnega kroga. |
Letni časi |
Pomlad: mladiči,
varovanje mladičev, gnezdo, jajce, menjava dlake, rast rogovja. Poletje: rast
mladičev, barva perja, dlake, hlajenje. Jesen: menjava
perja in dlake, selitev ptic, nalaganje tolšče, priprava zalog hrane. Zima: mirovanje,
zimska dlaka oz. barva, svatovanje, rogovje, zimsko spanje, bivališča, odpad
rogovja. |
Skrb za živali |
Kako lahko
pomagamo živalim. |
Stik z živaljo |
Po dogovoru z
učiteljem predstavimo eno žival. |
Naravoslovne
vsebine: 2. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Živali v umetnem
okolju |
Opazujejo naše
živali v umetne okolju. |
Vpliv človeka na
okolje |
Pomen človeka v
naravnem in umetnem okolju. |
Življenjski krog |
Na primeru
dvoživke. |
Stik z živaljo |
Po
dogovoru z učiteljem predstavimo eno žival.
|
Naravoslovne
vsebine: 3. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Gojitvene tehnike DELAVNICA |
Spoznajo različne
gojitvene tehnike. Po dogovoru z
učiteljem izdelajo eno gojitveno tehniko. |
Razmnoževanje |
Opazujejo živali
in se seznanijo brejostjo, kotitvijo, valjenjem, drstenjem. |
Letni časi |
Kako se živali
obnašajo v različnih letnih časih. |
Vpliv človeka na
okolje |
V
umetnem in naravnem okolju.
|
Naravoslovne
vsebine: 4. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Živalska
skrivališča in bivališča |
Spoznavajo
bivališča živali v vivariju, ocenijo primernost za bivanje in vzgojo
mladičev. Primerjamo z bivališči v naravi. |
Gibanje živali |
Spoznavajo
uspešnost plazenja, plezanja, teka, skakanja pri različnih kopenskih živalih. |
Razvrščanje živali |
Spoznavajo živali
in urijo razvrščanje vretenčar – nevretenčar. Razvrščanje glede
na prehrano. |
Stik z živaljo |
Glede
na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno
opazujejo in spoznajo. Predlagamo: paličnjak, makar, ahatnik, želva, ščurek,
kača, kuščar.
|
Skupine kopenskih
vretenčarjev |
Spoznavajo
zunanje značilnosti kopenskih vretenčarjev.
|
Živa bitja se
spreminjajo zaradi rasti in razvoja |
Dojamejo
ob primerih (žaba, ščurek, mokar), da so rojstvo, razvoj, staranje in smrt
naravni dogodki v življenju. Primerjajo podatke o življenjski dobi.
|
Spolne razlike |
Pri
izbranih vrstah živali ugotavljamo spolne razlike in njihov pomen.
|
Naravoslovne vsebine:
5. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Stik z živo
živaljo |
Glede na dogovor z
učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in
spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar,
ahatnik. |
Toplotna izolacija
živih bitij |
Kot primer
uravnavanja stalne toplote telesa v hladnem okolju spoznajo kuščarja in kačo. |
Živali potrebujejo
vodo za življenje |
Spoznajo različne
potrebe živali po vodi (lastnosti telesa, vrsta hrane, temperatura okolja,
aktivnost živali) na primerih. |
Dihanje živali |
Ogledajo
si ščurka in dihalnice.
|
Prehrana živali |
Primerjamo
prehrano v naravnem in umetnem okolju. Opazujemo vedenje pri prehranjevanju.
|
Prehranjevalne
verige |
Spoznavamo
eksotične živali. Po ogledu samostojno dopolnijo prehranjevalne verige na
delovnem listu.
|
Prehranjevalni
splet |
Na
delovni list z vrisano shemo morajo dopolniti živali. Pravo mesto živali
odkrijejo s poznavanjem okolja in prehrane živali.
|
Človek je spremenil
naravne prehranjevalne splete |
Ob
mlaki učenci izpolnijo prehranjevalni splet »Ribe v reki« in ugotovimo
posledice človeških posegov v naravo.
|
Naravoslovne
vsebine: 6. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Stik z živo
živaljo |
Glede na dogovor z
učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in
spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar,
ahatnik. |
Plazilci |
Spoznajo različna
okolja. |
Dvoživke |
V vivariju
spoznavajo dvoživke: pupek, urh, krastača. |
Žuželke |
Utrdijo
splošno znanje, podrobneje spoznajo paličnjaka, mokarja ali ščurka.
|
Polž |
Utrdijo
splošno znanje, spoznajo polža ahatnika.
|
Vpliv človeka na
živalski svet |
Na
primerih razložimo negativen vpliv človeka (onesnaževanje, krčenje arealov,
lov, laboratorijske ž., hišni ljubljenčki) in tudi pozitiven (selekcija,
zavarovanja, ponovne naselitve, azil, društva).
|
Ogrožene živali
Slovenije |
Spoznajo
mednarodne kategorije ogroženosti, rdeči seznam ogroženih živali Slovenije,
ogrožene živali: npr. proteus, beloglavi jastreb, črna štorklja, sove, volk,
divja mačka,plazilci, dvoživke.
|
Pomen barv v svetu
živali |
Na
primerih spoznajo varovalno, svarilno, svatovsko, maskirno barvo in vzorce na
telesu živali ter posebnosti pri nočnih živalih in albinih.
|
Naravoslovne
vsebine: 7. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Plazilci |
Spoznajo različna
okolja. |
Dvoživke |
V vivariju
spoznavajo dvoživke: pupek, urh, krastača. |
Stik z živo
živaljo |
Glede na dogovor z
učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in
spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar,
ahatnik. |
Kopenske in vodne
želve |
V vivariju
spoznajo, grško kornjačo in ameriško rdečevratko. |
Prehranjevalni
spleti |
Na delovni list z
vpisano shemo morajo dopolniti živali. Pravo mesto živali odkrijejo s
poznavanjem okolja in prehrane živali. |
Vpliv človeka na
živalski svet |
Na
primerih razložimo negativen vpliv človeka (onesnaževanje, krčenje arealov,
lov, laboratorijske ž., hišni ljubljenčki) in tudi pozitiven (selekcija,
zavarovanja, ponovne naselitve, azil, društva).
|
Ogrožene živali
Slovenije |
Spoznajo
mednarodne kategorije ogroženosti, rdeči seznam ogroženih živali Slovenije,
ogrožene živali: npr. proteus, beloglavi jastreb, črna štorklja, sove, volk,
divja mačka, plazilci, dvoživke.
|
Razmnoževanje |
Spoznavajo
paritvene navade živali, število potomcev, skrb za zarod, brejost, porod,
valilne navade, razmnoževanje v ujetništvu.
|
Stik z živo
živaljo |
Glede
na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno
opazujejo in poglabljajo znanje o organskih sistemih. Predlagamo: kača,
kuščar, želva, ščurek, ahatnik.
|
Naravoslovne
vsebine: 8. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Stik z živo
živaljo |
Glede na dogovor z
učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno opazujejo in
spoznajo. Predlagamo: jež, kača, kuščar, želva, ščurek, paličnjak, mokar,
ahatnik. |
Vrste ekosistemov |
Spoznavajo
živalske predstavnike različnih ekosistemov sveta. |
Ogroženost vrst |
Spoznajo
predstavnike različno močno ogroženih živali v Sloveniji.
|
Razvrščanje živali
v sisteme |
Ponovijo
živalski sistem in njegove največje enote. Natančneje predstavimo sistem
sesalcev in predstavnike.
|
Primeri
vretenčarjev |
Natančneje
spoznajo manj znane vretenčarje: ščetinasti jež, kratkoglava poletuša
vrečarica, azijski urh.
|
Skrb za živali |
Društva,
azil.
|
Naravoslovne
vsebine: 9. razred osnovne šole
Kaj je vivarij? |
Akvarij, terarij,
kletka. |
Gojitvene tehnike |
Izdelamo
gojitvene tehnike.
|
Razmnoževanje |
Spoznavajo
paritvene navade živali, število potomcev, skrb za zarod, brejost, porod,
valilne navade, razmnoževanje v ujetništvu.
|
Stik z živo
živaljo |
Glede
na dogovor z učiteljem predstavimo žival, ki jo učenci tudi primejo, natančno
opazujejo in poglabljajo znanje o organskih sistemih. Predlagamo: kuščar,
želva, ščurek, ahatnik.
|
Ogroženost
živalskih vrst |
Možnosti
otrok za vključitev v prostovoljno socialno delo.
|
Ogroženost vrst |
Spoznajo
predstavnike različno močno ogroženih živali v Sloveniji.
|
Razvrščanje živali
v sisteme |
Ponovijo
živalski sistem in njegove največje enote. Natančneje predstavimo sistem
sesalcev in predstavnike.
|