DOMINE Igralni komplet vsebuje 28 domin in je izdelan na osnovi navadnega modela s pikami. Igralci si sedijo nasproti za mizo. Najprej se domine “zmeša” , potem pa si vzame vsak igralec iz kupa 5 domin in jih postavi predse tako, da jih nasprotnik ne more videti. Preostale domine obležijo pokrite kot “talon”, porinemo jih nekoliko stran. Igralec z najvišjim dublerjem (dvojnico), položi to domino na sredino mize. K dvojnici se prilega vsaka domina, ki ima na eni strani enako vrednost ulomka ali izraza. Tako se igra nadaljuje. Podoba, ki jo pri tem oblikujejo domine na mizi, ni pomembna. Glavno je, da na obeh koncih vedno daljše kače iz domin obstaja dovolj prostora za dodajanje novih. Dominam, ki imajo priključek že na obeh koncih, ne smemo dodati ničesar, praviloma dodajamo samo na odprtih prostih koncih. Kdor pred sabo nima več primerne domine, mora”kupiti” iz kupčka, talona. Kupovati mora toliko časa, dokljen ne dobi ustrezne domine. Kupljenih domin, ki jih ne moremo takoj uporabiti, NE vračamo v talon, ampak jih spravimo v lastno zalogo. Kdor se prvi znebi vseh domin zmaga. DOMINE- RAZŠIRJANJE IN KRAJŠANJE ULOMKOV Vsebina: Razširjanje in krajšanje ulomkov Cilji:
Učna sredstva: 28 domin razdeljenih na dve polovici. Potek: Analiza uporabe igre: Igra je namenjena učencem 6. razreda, lahko pa jo uporabljamo za ponovitev učne vsebine v 7. ali 8. razredu. Z njo utrjujejo razširjanje in krajšanje ulomkov, ter prepoznavanje ekvivalentnih ulomkov. Ulomke lahko ponazarjamo na različne načine, z raznimi modeli, tako da dobijo učenci dobro predstavo o velikosti danih ulomkov. Če pa hočejo z ulomki računati, morajo dobro obvladati tudi razširjanje, krajšanje ulomkov ter prepoznavanje enakih ulomkov. Pri tej igri morajo učenci veliko razmišljati, saj morajo hkrati dva ulomka krajšati in ju med seboj primerjati. Igra je v praksi preizkušena. Učenci so jo z veseljem sprejeli, čeprav je zahtevna. na začetku je igra potekala nekoliko počasneje, saj so na začetku igranja tudi boljši učenci imeli nekaj težav. Med samo igro pa so vedno bolj dojemali pojem enakosti rarličnih zapisov ulomkov, veliko razmišljali in se med seboj tudi kontrolirali. Motivirala jih je tudi želja po zmagi. Veliko učencev pa ne pozna pravila za igranje domin, pa tudi v kupljenih dominah ni navodil, zato je učence potrebno z njimi predhodno seznaniti.
|