go to ENO project site

  ENO project                            Uroš Žvan, OS Gorje
The project/Projekt

Themes/Teme
The place we live
This is our nature
This is our culture
Sustainable development
    paper
    water
    energy

Tools/Orodja

Curiosities/Zanimivosti
minister Kopač
art winners

Students/učenci

Teachers/Učitelji

Eno song/Eno pesem


back/nazaj
back

uk.gif (7420 bytes)POROČILO - PAPiR NA NAŠI ŠOLI - 2002

PORABA PAPIRJA
RECIKLAŽA PAPIRJA
PREDLOGI ZA IZBOLJŠAVO

PORABA PAPIRJA

  1. Poraba papirja
    Učenci petih razredov so s pomočjo učiteljic sestavili vprašalnik o tem, koliko papirja porabi posamezen učenec na šoli. Odločili smo se, da bomo tehtali vse kar je papirnatega v torbah učencev prvega, petega in osmega razreda.  Zbrani podatki kažejo:

razred

zvezki
kg

knjige
kg

delovni zvezki
kg

vse skupaj
kg

razred 1

1

0,25

0,50

1,75

razred 5

2

1

1

4

razred 8

3

1,5

2,4

6,9

skupaj

6

2,75

3,90

12,65

Po tehtanju smo ugotovili kolikšna je skupna teža knjig in papirnatih izdelkov učencev na šoli (množili smo s celotnim številom učencev)

Na šoli je 550 učencev.
Poprečna teža papirja na učenca v torbah je: 4 kg.
Torej 550 X 4 kg = 2200 kg.
Skupna teža vsega papirnatega materiala v šolskih torbah je: 2200 kg.
Lahko rečemo, da učenec v enem šolskem letu rabi približno 2200 kg papirja.

      2. Tipi papirja:

Skupina učencev je imela za nalogo odkriti na šoli vse, kar je narejeno iz papirja. Tako je nastal tale seznam:

Knjige, zvezki, učni list, testi, robčki, škatle, obvestila na oglasni deski, šolska dokumentacija, dnevniki, redovalnice, listi za vpis pohval in graj, načrti, zemljevidi, mape, listki za kosila, kartončki za kosila, papirne prisače, denar, slike, fotografije, učiteljeve knjige, knjige v knjižnici, plakato, izročki, papirnate smeti...

Naslednja skupina je ugotavljala, koliko različnih tipov papirja porabimo na šoli na leto. Šli so po podatke k ravnatelju, računovodji in tajnici. Ugotovili so naslednje:

Tip papirja

Teža( kg )/ kosi

učenec

fotokopirni pair

250 000

455

barvni papir

4000

7

Papr A3

1500

3

šeleshamer

600

1

risalni listi

300

0,5

papirne brisače

3500 packets

6

toaletni papir

2400

4

servete

2500 (50x500)

4

časopisi, revije

35/50

0,1

papirni izdelki

12 kg

21 g

fotografije

250

0,5

pisma

4500

8

vizitke

350

0,6

redovalnice, dnevniki

35

0,06

listki za kosila

9000

7,2

kartončki za kosila

4000

7

ovojne mape

3000

5,5

kartonske mape

450

1

Recikliranje papirja

  1. Ta skupina je opravila raziskavo, kaj se po uporabi zgodi s papirjem na naši šoli. Odkrili so naslednje:
Tip Po uporabi
kopije jih razrežejo, zažgejo, odlagajo v kontejner
testi eno leto jih zadržijo, nato razrežejo, zažgejo
toaletni papir se razgradi v kanalizaciji
risalni papir nekaj jih hranijo na šoli, zažgejo, vržejo v kontejner
časopisi in revije vržejo v kontejner, uporabijo za zaščito klopi pri risanju, tehničnem pouku
papirne brisače odvržejo v koše za smeti
neuporabne knjige odpeljejo v Dinos, od tem gredo v recikažo
  1. Naša šola kupuje papir pri lokalni organizaciji Grafika Soca. Samo manjša količina nabavljenega papirja je recikliranega (toaletni papir, papirne brisače, mape, nekateri zvezki, ovojni papir) vse ostalo je normalen papir.

PREDLOGI ZA IZBOLJŠANJE

V vseh skupinah smo skupaj razpravljali o predlogih za izboljšanje in naredili seznam petih predlogov, ki bi bili uresničljivi za našo šolo in skupnost:

1. Šolske knjige bi lahko uporabljali dlje časa - sedaj le 3 leta. Seveda bi se morali zavestno odločiti, da bomo na knjige pazili in jih ne namerno popackali ali poškodovali.

2. Zmanjšamo lahko število fotokopij za vaje in teste J.

3. Organiziramo lahko zbiralno akcijo papirja in nagradimo učence, ki so bili najuspešnejši - šolski izleti. Lahko bi organizirali tekmovanje na tem področju.

4. Trudili se bomo uporabljati recikliran papir, kjerkoli je mogoče. Uporabljali bomo papir na obeh straneh, še posebej za zapiske ali če spis ali načrt šele skiciramo. Prazne dele zvezkov bomo porabili za vaje.

5. Menimo, da bi morala radio in televizija oglašati akcije za zbiralne starega papirja.

Gradivo je nastajalo s pomočjo učiteljice ga. Milone- tehnični pouk in skupine učencev 5. razredov.


03.02.02
C Viljenka Šavli