html>
|
||
Oblikovanje učinkovitega on-line učnega gradiva Povzeto iz gradiva dr. Ivan Gerlič, PF Maribor |
|
Ko se odločimo, da bomo učne vsebine pripravili za učenje na daljavo, si najprej določimo izobraževalne cilje, ki jih želimo z gradivi doseči, določimo funkcionalne zahteve in kriterije za verifikacijo. Pripravimo torej načrt v katerem skušamo predvideti aplikacijo in njen namen. Nato opišemo funkcije in predvidimo ciljno publiko. Predvidimo tudi način dostopa do aplikacije ter potrebno strojno in programsko opremo. Tako so faze priprave nekako take:
V scenariju predvidimo vse sestavne dele našega učnega gradiva (moduli) Podrobni načrt vsebuje:
Splošni opis zajema opis navigacije v okolju ali sitemu – uporabnika seznani z osnovnimi gumbi za navigacijo, z možnostjo pomoči, možnost prehoda iz ene strani na druge strani z identično navigacijo. Nekatere naloge ali aktivnosti so lahko zajete v vročih točkah, ki pomagajo pri razlagi ali iskanju podatkov. Ozadje se praviloma spreminja glede na temo, obravnavano snov. Podan mora biti hiter prehod med stranmi in možnost, da se vedno vrnemo na začetni zaslon. Priporočljivo je pripraviti hiter pregled nalog ali aktivnosti, ki jih mora udeleženec opraviti. Potreben je opis strojne in programske opreme potrebne za normalno delovanje sekvenc učenja na daljavo.
|
Sekvenca je torej računalniška aplikacija, ki jo gradimo podobno kot knjigo z dodajanjem posameznih zaslonov na katerem so vedno novi nizi drugih elementov. Strani so povezane v drevesno strukturo:
Izdelovanje gradiv je zapleteno in zahtevno delo, saj je uporabnik v celoti odvisen od dobre priprave spletnih učnih gradiv, navodil in možnosti preverjanja in samoocenjevanja. Zato ponavadi govorimo o timu strokovnjakov, ki sodelujejo pri pripravi takih gradiv:
Kaj so torej postopki pri razvijanju gradiv za izobraževanje na daljavo:
|
||
|
Povzetek pripravila V. Šavli |
16. 02. 05
(C) Viljenka Šavli