html> Ključni elementi


 


 

Oblikovanje učinkovitega on-line učnega gradiva

Povzeto iz gradiva dr. Ivan Gerlič, PF Maribor














 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ko se odločimo, da bomo učne vsebine pripravili za učenje na daljavo, si najprej določimo izobraževalne cilje, ki jih želimo z gradivi doseči, določimo funkcionalne zahteve in kriterije za verifikacijo.

Pripravimo torej načrt v katerem skušamo predvideti aplikacijo in njen namen. Nato opišemo funkcije in predvidimo ciljno publiko. Predvidimo tudi način dostopa do aplikacije ter potrebno strojno in programsko opremo. Tako so faze priprave nekako take:

  • ideja in načrt

  • scenarij

  • podrobni načrt – ene zaokrožene teme

  • posamezni moduli ( združujemo jih v celoto)

  • programska in strojna oprema

  • testiranje končnega izdelka

  • evalvacija in uporaba v izobraževanju.

V scenariju predvidimo vse sestavne dele našega učnega gradiva (moduli)

Podrobni načrt vsebuje:

  • tematski opis, 

  • vsebinski opis in 

  • vzgojno-izobraževalni namen modulov.

Splošni opis zajema opis navigacije v okolju ali sitemu – uporabnika seznani z osnovnimi gumbi za navigacijo, z možnostjo pomoči, možnost prehoda iz ene strani na druge strani z identično navigacijo. Nekatere naloge ali aktivnosti so lahko zajete v vročih točkah, ki pomagajo pri razlagi ali iskanju podatkov. 

Ozadje se praviloma spreminja glede na temo, obravnavano snov. Podan mora biti hiter prehod med stranmi in možnost, da se vedno vrnemo na začetni zaslon. Priporočljivo je pripraviti hiter pregled nalog ali aktivnosti, ki jih mora udeleženec opraviti.

Potreben je opis strojne in programske opreme potrebne za normalno delovanje sekvenc učenja na daljavo.

  • Zaslon s tekstom

  • Ozadje

  • Slike

  • Gumbi

  • Vroče točke

  • Animacije, video, 

  • Komunikacije (klepetalnica, e-mail, forum, videokonferenca)

  • Gumbi

  • Vroče točke

  • Animacije, video, 

  • Komunikacije (klepetalnica, e-mail, forum, videokonferenca)

Sekvenca je torej računalniška aplikacija, ki jo gradimo podobno kot knjigo z dodajanjem posameznih zaslonov na katerem so vedno novi nizi drugih elementov.

Strani so povezane v drevesno strukturo:

  • prva raven v kateri je stran z razlago tipičnih gumbov in navigacije,

  • druga raven je naslovna stran sekvence 

  • tretja raven je problemsko zastavljen učni smoter. 

  • četrta  raven je proučevanje ali osvajanje znanja, 

  • peta raven so poskusi, ki jih udeleženci samostojno opravijo s pomočjo navodil – videoposnetki, animacije, besedila.

Izdelovanje gradiv je zapleteno in zahtevno delo, saj je uporabnik v celoti odvisen od dobre priprave spletnih učnih gradiv, navodil in možnosti preverjanja in samoocenjevanja.

Zato ponavadi govorimo o timu strokovnjakov, ki sodelujejo pri pripravi takih gradiv:

  • scenarist

  • spletni oblikovalec

  • grafični oblikovalec

  • video/avdio snemalec

  • programer

  • koordinator za skupino

Kaj so torej postopki pri razvijanju gradiv za izobraževanje na daljavo:

  • Analiza problema (kaj hočemo z izdelkom doseči)

  •  Načrt – opis aplikacije ( kje bomo gradivo uporabili – v posebnem učnem okolju, na spletu, e-mail)

  • Izdelava dokumentacije

  • Izdelava posameznih sekvenc

  • Povezovanje delov v celoto

  • Preverjanje celote

 


 

Povzetek pripravila V. Šavli

16. 02. 05
(C) Viljenka Šavli