EVALVACIJA PROJEKTA


V 7c razredu OŠ Trnovo in 8c razredu OŠ Solkan interdisciplinirani projekt MAJ - Turistični vodnik v sodelovanju z OŠ Solkan. Projekt je bil financiran s strani MŠŠ iz Skritega zaklada.

Glavni cilji projekta za učence so bili:

  • spoznavanje drugih okolij v Sloveniji in svetu – razvijanje svoje lastne identitete in sprejemanje drugih

  • pridobivanje znanj in veščin, potrebnih za vseživljensko učenje in življenje v multikulturnem okolju (komunikacija, branje in pisanje zahtevnejših besedil v maternem in tujem jeziku, urejanje zahtevnejših besedil, komunikacija na Internetu)

  • ustvarjanje živih stikov z vrstniki v Sloveniji in svetu

  • spoznavanje poklica turističnega delavca in ostalih

za učitelje pa:

  • izmenjava izkušenj na področju poučevanja

  • graditev partnerskega odnosa z učitelji drugih šol

  • pridobivanje znanj in izkušenj na področju medkulturne vzgoje in avtentičnega poučevanja s projektnim pristopom in medpredmetnim povezovanjem

  • pridobivanje znanj in izkušenj na področju uporabe IKT pri komunikaciji in poučevanju

Tekom projekta so bile izpeljane naslednje dejavnosti:

  • projektni sestanek v Solkanu, na katerem so sodelovale razredničarka 7c, koordinatorka projekta, ravnatelj OŠ Solkan, koordinatorka projekta na OŠ Solkan in učiteljski tim OŠ Solkan. Namen sestanka je bil pripraviti dokumentacijo za prijavo na razpis Skriti zaklad in dokončno pripraviti načrt projekta.

  • Organizirali smo projektne time učencev na OŠ Solkan in OŠ Trnovo, katerih naloga je bila sodelovanje pri vodenju projekta. Bili so tudi zadolženi za delo v spletni učilnici, načrtovanje aktivnosti, dograjevanje načrta in koordinacijo dela učencev obeh razredov.

  • Izpeljali smo videokonferenco med učenci 7c razreda OŠ Trnovo in 8c razreda OŠ Solkan. Učenci so se spoznali na daljavo.

  • Na strežniku OŠ Solkan je koordinatorka na OŠ Solkan postavila in vzdrževala spletno stran in spletna učilnica v Moodlu projekta.

  • Učenci OŠ Solkan so obiskali Turistični informacijski center, mizarja, Srednjo kmetijsko šolo v Šempetru, prireditev Ponujam – ponujaš s ciljem poklicnega usmerjanja.

  • Koordinatorka in razredničarka  ter skupina učencev koordinatorjev 7c razreda je pripravila načrt dela za izpeljavo priprave turističnega vodiča na OŠ Trnovo. Načrt smo aktualizirali s pomočnico ravnateljice.

  • V 7c smo izvedli projektni teden, v katerem so učenci:

  • spoznali osnove fotografije ter fotografirali na terenu in dosegali cilje likovne in tehnične vzgoje,

  • spoznali vrste in zgradbo turističnih vodnikov in dosegali cilje slovenskega jezika,

  • spoznavali različna zgodovinska obdobja Ljubljane in s tem dosegali cilje zgodovine in latinščine,

  • iskali informacije na Internetu in s tem razvijali veščine uporabe IKT,

  • strnili svoje ugotovitve v besedilo, opremljeno s fotografijo in s tem dosegali cilje slovenščine,

  • oblikovali zapise v estetsko obliko, s čemer so dosegali cilje urejanja besedila.

  • Učenci so v teku projektnega tedna bili visoko motivirani. Med seboj so si razdelili delo in ga večinoma vestno opravili. Nekateri so celo naredili več, kot je bilo predvideno. Pri računalniškem oblikovanju besedila so pokazali visoko stopnjo ustvarjalnosti in znanja. Tisti učenci, ki niso prispevali, kolikor bi lahko, so pozneje popravili zamujeno z ustnim poročanjem. Posebnost projektnega tedna je bila skrbno pripravljen urnik, kjer so se harmonično izmenjevale ure priprave na terensko delo, terensko delo in obdelava podatkov z urami pouka matematike in športne vzgoje. Posebnost pri urniku je bila tudi to, da so pri izvedbi projektnega dela enakomerno sodelovali vsi učitelji – mentorji in so tako lahko poučevali tudi v drugih razredih. S tem ni bil moten pouk na ravni cele šole. Taka oblika dela je zelo pozitivna, zahteva pa dobro sodelovanje celotnega tima učiteljev in dober pregled celotnega poteka, za kar mora skrbeti koordinator tedna. Nastal je vodnik, ki je vseboval točke v Ljubljani, do katerih lahko pridemo peš iz Trnovega. Zato so ga učenci poimenovali Sprehod po Ljubljani.

  • V 8c OŠ Solkan so tudi potekali projektni potekali so projektni dnevi z delom v razredu, na svetovnem spletu in delom na terenu – učenci so pripravili različne predstavitve svojih ugotovitev (PPT o poklicih, 1. svetovni vojni, čitalništvu), oblikovali gradiva na spletu na to temo, spoznavali poklice in jih predstavili, predstavili interaktivni načrt kraja z ulicami, spoznali elemente dobrega turističnega vodiča, estetsko in vsebinsko vrednost le-tega, pomen fotografije in izdelali zgibanko Solkana.

  • Učenci – člani koordinatorskega tima učencev in koordinatorka z OŠ Solkan so obiskali OŠ Trnovo. Ogledali so si šolo, spoznali se s partnerskim razredom, delali skupaj v spletni učilnici Moodle, si ogledali center Ljubljane, učitelji pa so imeli sestanek, na katerem je gostja iz OŠ Solkan predstavila uporabo IKT pri projektnem delu in pouku angleščine.

  • Učenci 7c so obiskali sejem Turizem in prosti čas na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani, na katerem so se seznanili z možnostmi turistične ponudbe nekega kraja in različnimi poklici, povezanimi s turizmom.

  • V maju so učenci 7c v spremstvu razredničarke in koordinatorke obiskali Solkan in svoje partnerje. Ti so jim pripravili kulturno prireditev Beseda, ogled šole, iskanje skritega zaklada, ogled Solkana, kosilo, ki so ga stregli učenci partnerskega razreda, ter druženje ob Soči.

  • V juniju so obisk vrnili učenci OŠ Solkan in obiskali Ljubljano. Učenci 7c so jim pripravili predstavitev šole, predstavitev svojega vodnika Sprehod po Ljubljani, komedijo zmešnjav o Sneguljčici, po skupnem kosilu so jih popeljali do vseh točk, omenjenih v vodniku, ter se družili v Tivoliju.

  • Učenci 8c so pripravili interaktivni načrt Solkana, ki so ga objavili na spletni strani projekta. Fotografirali so

  • Učenci so deloma pripravili tudi angleško verzijo vodnika.

Nematerialni rezultati, ki smo jih dosegli:

  • bogate izkušnje učencev v komuniciranju, pripravi različnih gradiv, organizaciji različnih dogodkov

  • poglobljeno so spoznavali svoj kraj in kraj partnerjev

  • pridobili smo nekatere veščine na področju komuniciranja, načrtovanja, organizacije, izvedbe in evalvacije projekta

  • spremljali in primerjali smo model organizacije in izvedbe projektnega pristopa v obeh šolah

  • stkali smo pristne prijateljske vezi

Materialni rezultati pa so naslednji:

  • turistični vodnik krajev

  • predstavitve in gradiva v Moodle učilnici

  • videoposnetki

  • fotografije o posameznih aktivnostih

  • spletna stran projekta

  • gradiva za učitelje

Na splošno ocenjujemo, da smo v prvem letu v projektu opravili večina zastavljenih ciljev.  Angažiranost našega tima učencev in učiteljev je bila velika. Pri načrtovanju smo zastavili časovno izvedbo in vsebine in se jih v večini tudi držali. Učenci (posebej tim urednikov)  je aktivno sodeloval pri načrtovanju in izvedbi dejavnosti. Izkazali so se kot odgovorni in kreativni sodelavci v součenju.

Na žalost je izostal element sodelovanja s šolo v tujini, kar bi delo v projektu še kakovostneje obogatilo, posebej na področju medkulturnosti in komunikacije v tujem jeziku Pogrešali smo načrtovano komunikacijo v angleškem jeziku ob pomoči naravnega govorca.

Komunikacija med partnerskima šolama bi lahko bila boljša in pogostejša, saj bi tako morda bolje uskladili nekatere aktivnosti in sprotno predstavljali nastale izdelke.

Izkazalo pa se je tudi, da so lahko izvedbe zastavljenih načrtov zelo raznolike, kar še bolj potrjuje dejstvo, da so učenci kreativni in da jim moramo zaupati, pustiti določeno svobodo ter jim po potrebi svetovati in jih podpirati v njihovi ustvarjalnosti.

Pohvaliti je potrebno dobro sodelovanje med učenci obeh šol, še posebej po prvem srečanju v živo, kar dokazuje, da ljudje veliko bolje sodelujemo, če se osebno poznamo.

Izkazalo se je, da je projekt, v katerem sodelujeta dve slovenski šoli izjemno dragocen, saj bližina omogoča, da se učenci in učitelji tudi osebno srečajo. Osebno srečanje pa pomeni boljše spoznavanje in sprejemanje drugih in sebe samega, poglabljanje znanja o svojem kraju in domovini, ustvarjanje prijateljskih vezi, učenje drug od drugega v avtentični situaciji, večjo odgovornost za izpeljavo zastavljenega načrta. Tudi sodelovanje učiteljev različnih slovenskih šol omogoča bogatenje vseh sodelujočih.

Đulijana Juričić in Viljenka Šavli

 

NAZAJ