PRAVILNI VEČKOTNIKI IN PLATONSKA TELESA

Uvod

Kot učenka osnovne šole sem vključena v program dela z nadarjenimi učenci.  Že na začetku sem se zelo težko odločila za predmet, pri katerem bom delala. Tehtnica se je nagnila na stran matematike.  Za to odločitvijo je prišla še ena. Kaj bom pri teh urah počela. Bom utrjevala snov,  se ubadala z težjimi nalogami, povezanimi z že osvojeno snovjo, ali pa bi se lotila raziskovalne naloge. Raziskovanje me je že od nekdaj zelo privlačilo. Zato sem se odločila za raziskovalno nalogo.

 Zdaj sem se morala odločiti za temo svoje raziskovalne naloge. Bo tema iz področja računanja, geometrije? Nisem vedela, to je bila še ena težkih odločitev. Še sama nisem vedela, kaj točno si želim.

V drugem razredu osnovne šole sem spoznala risanje daljic. Že takrat me je to zelo pritegnilo. Ob vsaki naslednji obravnavani snovi iz geometrije me je le-ta še bolj zanimala.

V sedmem razredu sem ob trikotnikih izredno uživala, zato sem se pri izbiri teme za raziskovalno nalogo usmerjala proti geometriji. Ker je to še zmeraj zelo obširna tema, sem si jo razdelila na podteme. Na svojem seznamu sem črtala, dodajala, brisala različne možnosti, dokler se ni iz zamotanega klobčiča idej končno izluščila meni najljubša tema. Po kakšnih štirinajstih dnevih so na seznamu ostali večkotniki.

 Zataknilo se je pri razlagi formul za ploščine, kote, ... Raje sem se odločila za pravilne večkotnike.  Mislila sem, da se bo našlo veliko stvari. Začelo se je iskanje podatkov na internetu, v knjigah, ... Podatki so bili zanemarljivi. Bili so zelo razpršeni in skopi. Ne na internetu, ne v kakšni bližnji knjižnici ni bilo zadovoljivih podatkov. Moja mentorica  mi je omenila platonska telesa. Že samo ime, ki spominja na velikega matematika Platona, me je pritegnilo.

 O platonskih telesih se je našlo veliko podatkov. Poleg tega so se odprle nove možnosti raziskovanja. Načrt raziskovalne naloge se je skoraj popolnoma spremenil. Poleg tega smo se v prejšnjih razredih učili le o enem platonskem telesu - kocki, mene pa so zelo zanimale tudi druge oblike. Komaj  sem čakala, da spoznam še kaj več o platonskih telesih. Odprle so se povezave s kemijo, zgodovino, a kaj, ko je to matematična raziskovalna naloga. Že pri odkrivanju različnih internetnih strani sem se čisto potopila v svet platonskih teles. Res so me prevzela.

 Ta tema naloge mi ugaja predvsem zato, ker zmeraj rada odkrijem kaj novega. Kaj, česar še ne poznam. Ta naloga mi to omogoča.  Z veseljem sem se je lotila, in to veselje za zdaj še ni usahnilo.

Nazaj