Sporočilo za medije
Otvoritev razstave v četrtek 22. junija ob 19. uri v Galeriji likovnih
umetnosti Slovenj Gradec. Razstava bo odprta do 10. 9. 2000. http://www.glu-sg.si/pinopoggi/
Razstava »Brez modrine neba je drugače« bo prikazala 40 let aktivnega
dela Pina Poggija na različnih umetniških področij, ki segajo od klasičnega
kiparstva, prek konceptualnih del do instalacij – environmentov.
Pino Poggi se je rodil v Genovi, kjer se je že zgodaj soočil z bogato
italijansko kiparsko tradicijo. Po končanem študiju kiparstva na akademiji
v Genovi je nekaj časa tam tudi poučeval. Kasneje ga je pot prek Slovenije,
Slovenj Gradca in Maribora, kjer je delal v ateljeju s Tihcem, vodila
v Nemčijo, najprej v München, kasneje pa v Mitterfecking pri Regensburgu.
Iz tega obdobja je Slovenj Gradcu zapustil monumentalno skulpturo »S«,
ki stoji ob severnem vhodu v mesto. »S« pomeni, svobodo, svet in/ali
Slovenj Gradec. Takratni politični dogodki v zahodni Evropi so pripomogli
k temu, da je opustil figuralno kiparstvo in se spoprijel z aktualno
socilano angažirano umetnostjo. Iz tega obdobja so znane akcije in happeningi
na ulicah Münchna, Regensburga in drugih nemških mest.
V sedemdesetih je ustanovil gibanje ARTE UTILE. ARTE UTILE deluje med
ljudmi in z ljudmi. Osnova umetniškega projekta ARTE UTILE je komunikacija
z ljudmi, mimoidočimi na ulici in umetniki. Umetnik izbere temo, sestavi
kolaž podob in spodbuja obiskovalce, da z dejanji posežejo v umetnikov
koncept. ARTE UTILE se sooča z aktualnimi problemi družbe, raziskuje
družbo in namesto, da se od nje odvrača v sanjski umetniški svet, je
do nje vedno angažirana in pripravljena spreminjati ustaljene družbene
odnose. ARTE UTILE zahteva od umetnosti, da je vsestransko uporabna,
da ni samo lepa, da je predvsem socialno angažirana, da poleg estetske
komponente nudi ljudem tudi druge poglede. Z ARTE UTILE je Poggi leta
1977 sodeloval tudi na Dokumenti.
V osemedesetih je Pino Poggi večino časa posvetil izdelavi modelov
za instalacije (environmente) in filmski scenografiji (bil je umetniški
direktor pri filmu Halgato Andreja Mlakarja). Na razstavi »Brez modrine
neba je drugače« bo na ogled več instalacij od teh tri v velikih dimenzijah.
Razstava bo tako dobila poseben pomen, saj umetniških instalaciji v
Sloveniji ne vidimo pogosto.
V prvem delu razstave bomo kronološko predstavili posamezne faze umetnikovega
dela, ki segajo od klasičnega kiparstva, prek knjig – objektov, risb
in skic futurističnih urbanističnih rešitev, instalacij manjših dimenzij
do industrijskega oblikovanja. V veliki dvorani GALERIJE LIKOVNIH UMETNOSTI
bodo na ogled tri instalacije: »VERITA O ISTERIA, ZEMLJA V LETU 1999«,
»TELLA –KOMUNIKATION« in »IMPOTENCA (MEA CULPA)«, katere vse v obliki
modelov datirajo v sedemdeseta in osemdeseta leta. Gotovo pomenijo te
tri instalacije, poleg AU, ki pa jo bomo izčrpneje predstavili v naslednjih
letih, največjo draž razstave »Brez modrine neba je drugače«.
Razstava »Brez modrine neba je drugače« z otvoritvijo v četrtek 22.
6. 2000 ne bo zamrla, temveč bo s posebnimi dogodki, o katerih bomo
javnost sproti obveščali, aktivno živela naprej. Razstava bo z zakritjem
konja na Glavnem trgu v Slovenj Gradcu posegla tudi v javni prostor.
Zaradi specifične postavitve bo katalog z reprodukcijami razstavljenih
del in teksti uveljavljenih avtorjev izšel v času razstave. Za katalog
sprejemajo v GALERIJI LIKOVNIH UMETNOSTI tudi prednaročila.
gor