Laszlo Glozer
Uvod
PINO POGGIJEVA ATRE UTILE je stalen poskus spodbujanja, doseči čim
več, najbolje vse ljudi, da bi se drugače artikulirali in sporočali,
kot v običajnih podrobnostih. Ko spodbuda deluje, ko ljudje sodelujejo,
se Poggijeva želja izpolni, se zgodi arte utile: »prava arte utile –
stvaritev je namreč občinstvo samo.«
Očitno se tukaj prepleta pedagoška ambicija z utopičnimi predstavami,
pri čemer se pojavijo na površju vsa področja, ki jih je mogoče povezati
z utopičnim. Ali gre kot v zgodnejših poskusih za osnutke fantastičnih
mestnih zgradb ali kot v zadnjih letih za neposreden stik, vedno je
pogon Poggijevega dela želja po človeku prijazni prihodnosti. Neomejeno,
najbolje na ulici pridobljeno občinstvo, bi Poggi rad popeljal k sebi.
To občinstvo še vedno malo vodi za roko, daje iztočnice tako, da nastane
kolektivno brkljanje na arte utile - listih, potem pa naj bi vse dogajanje
svobodno potekalo naprej, pravzaprav brez pobudnika.
Predvsem pa naredi vtis dejstvo, da se temperamenten, profesionalen
kipar in risar s takšno vztrajnostjo in potrpežljivostjo posveti zastavljeni
nalogi onstran konvencionalnega ustvarjanja. Vsekakor to lahko razumemo:
delo z ljudmi, neposreden, tvoren pojasnjevalen stik se zdi kar naenkrat
fascinantnejši in hvaležnejši kot običajna frustracija v ateljeju. Skepsa
napram umetniškemu trgu je že pogosto povzročila marsikatero odvrnitev
od umetniške poti. Posledica za Pina Poggijaje jasna - namesto resignacije
se napreza na drugem področju. Z akcijami, kar je lahko prepoznati,
poskuša odtajati zaledenelo okolje umetnosti; želi vzpodbuditi ljudi,
posebej tiste kulturno nepriviligirane, da se zavejo svojih kreativnih
sposobnosti.
Vprašamo se lahko: ali govorimo o misijonarju ali o umetniku? Glede
na nehvaležno operiranje z izrazi: prihaja v primeru Pina Poggija v
ospredje človek, ki pozabi na naslove in etikete. Rojen v Genovi, živi
v Regensburgu, dela v Münchnu, na poti z avtobusom z igračami in listi
arte utile, uteleša navidez nezdružljive interese in kvalitete. Pri
njem postanejo umetnost, vzgoja, akcionizem, protest, načrtovanje projektov
in multimedijska komunikacija zastopane v eni sami intenzivno, z impresivnim
vtisom optimizma hvaljeni stvari, v PINO POGGIJEVI ARTE UTILE.
gor