PINO POGGI - AU estetika v družbenem
(Alternativa čiste estetike)
Prav stroga učna doba na področju figuralne umetnosti v moji mladosti
je omogočila, da je v meni zorela sposobnost videti preko meja lepega.
Pozornost usmerjena le na estetsko je gradila in oblikovala moje otroštvo,
vendar pa mi je dovolila preseči to estetsko plat in odkriti neko novo,
močno in neznansko pomembno vrednoto, ki se na zunaj kaže v namenu iskanja
družbenih povezav in kritik v zvezi z vsakdanjim življenjem. V vseh
mojih delovnih izkušnjah (I) in vseh umetniških projektih izdelanih
po moji tematiki gre za neprestano iskanje družbenega stika. Estetska
vzgoja , ki sem je bil na svojem začetku deležen, je vsekakor ohranjena
v meni in sem jo zavestno in z vso pravico uporabil pri realizaciji
vseh mojih del, katerih naloga je, še enkrat ponavljam, (ne samo) vizualno
razjasniti vsem prizadetim, kakšna so moja stališča, moje slutnje in
moji strahovi, ki jih dnevno zaznavam in želim poudarjati ali kritizirati.
S temi mojimi »drugimi« deli družbene estetike se istovetim, saj so
(skoraj) vedno aktualna in mi pustijo podoživeti tisti trenutek, mi
(in ne samo meni) ponovno na novo predstavljajo že prej zastavljeni
problem, mi dajejo možnost, da ga zopet vidim, ga obnovim, razpravljam
o njem z vedno novo pozorno, pozornejšo publiko....
S temi mojimi socializiranimi estetskimi deli ali uporabnimi prostori
nameravam biti poleg drugega tudi neka ovira za določene »ustanove«,
ki pomembne kulturne prostore aktualne optično zgodovinske resničnosti
negativno spreminjajo, le z enim samim ciljem, to je koristolovsko povečati
vrednost svojih gospodarskih procesov. Ti »zavodi« in ustanove se na
vso žalost ne zavedajo, da s to svojo strategijo veletrgovinske prodaje
»kulture« ljudem neizogibno znižujejo kulturni razvoj njihovega mišljenja
kot tudi omejujejo uporabo njihovih duševnih sposobnosti. To pomeni,
da bomo vedno dlje zaostajali za tehnološkim napredkom in, da bo zaradi
tega v prihodnosti vedno pomembneje nadzorovati ne le okolje, temveč
nas same.
1965-1966 : v tem času sem zasnoval in napisal AU manifest (glej zadnjo
stran naslovne strani otvoritve AU -Arte Utile, izdala mestna galerija
v Lenbachhausu, v Münchnu).
.... Pri tem modelu so ena na drugo stopničasto zložene štiri ravnine
iste osnove, kar pomeni, da se dodatno pridobi 1.000.000 kvadratnih
metrov. Navzven se zgradijo stanovanja. V notranje površine pridejo
storitvene dejavnosti in javne ustanove (komunalna uprava, šole, bolnice
in drugo). Ostanek je prosta površina, ki jo lahko ozelenimo. - V nasprotju
z dosedanjimi načrtovalnimi zamislimi sledi iz tega ponovno mešanje
vseh že prej običajnih mestnih funkcij: delo, stanovanje, prosti čas
in drugo. - Ker ni nobenih prometnih problemov, uspe povezati otroke
in starejše v mestnem okolju, ne da bi jih izpostavljali nevarnostim.
Delati in stanovati v isti hiši omogoča ženskam veliko prej uveljaviti
njihova prizadevanja za enakopravnost kot pa so to dovoljevale dosedanje
nove razširitve mestnih četrti, ki so bile zasnovane večinoma kot čista
stanovanjska in spalna naselja.
Gozdovi in zelenice na robu mesta kot tudi znotraj mestnih predelov
skrbijo za zdravo klimo in nudijo rekreativne možnosti. Aktivna športna
dejavnost, športne prireditve potekajo na strehi stavbe. Stadioni morajo
biti tako načrtovani, da se jih da uporabiti tudi za kulturne prireditve
(glasba, ples, gledališke predstave in drugo).
Odločilno je predvsem to, da arhitektura ni vpeta le v smisel nastajanja
nove kapitalske vrednosti, ampak da prevzema funkcije družbene prenove
tako, da ustvarja tehnične predpostavke za njihovo uresničevanje in
v sodelovanju z drugimi znanstvenimi disciplinami ozavešča to nujnost
v interesu človečnosti naše družbe.