|
|
|
BIBLIOGRAFIJA
- Monografije:
- Teoretski pristopi k načrtovanju in prenovi kurikuluma, Center za razvoj univerze, Ljubljana 1992.
- Avtoriteta v vzgoji, Znanstveno in publicistično središče, Ljubljana 1997.
- Med poslušnostjo in odgovornostjo, Vija, Ljubljana 1997 in 1999.
- Tra l'ubbidienza e la responsabilita, SLORI, Gorizia 2000.
- Izbrani pedagoški spisi (Vstop v kurikularne teorije), Zavod R Slovenije za šolstvo, Ljubljana 2002.
- Etos sodobnega bivanja (Pogovori) v soavtorstvu z Petrom Kovačičem-Peršinom in Vladom Šavom, Društvo 2000, Ljubljana 2005.
- Kulturno žlahtenje najmlajših : razvoj identitete otrok v prostoru in času preko raznovrstnih umetniških dejavnosti, v souredništvu z Darjo Štirn Koren, Petro Štirn Koren in Anito Jug, Ljubljana: Vrtec Vodmat, 2010.
- Ali poklicne in strokovne šole potrebujejo vzgojni koncept? (Avtorji: Robi Kroflič, Jasna Mažgon, Tina Klarič, Katja Jeznik, Petra Štirn Janota, Darja Štirn Koren, Klara Skubic Ermenc, Vida Vončina, Špela Lenič, Danijela Makovec, Vesna Rutar in Mojca Peček Čuk), Ljubljana: CPI 2009.
- Kazen v šoli? Izbrani teoretski pristopi k sankcioniranju prekrškov in podpori prosocialnega ter moralnega ravnanja. (Avtorji: Robi Kroflič, Klarič Tina, Štirn Janota Petra, Stolnik Karmen, Gibbs John C., Skiba Russell, Boone Kimberly, Fontanini Angela, Wu Tony, Strussell Allison, Peterson Reece Loren, Cremin Hilary), Ljubljana: CPI 2011.
- Umetnost v vrtcih in šolah (Projekt SKUM) (ur. Kroflič, R., Rutar, S., Borota, B.). Koper: Univerza na Primorskem 2022.
- Pomembnejši znanstveni prispevki:
- Alternativne vzgojne koncepcije in njihov spopad z raztsvetljenskim konceptom avtoritete: Waldorfska pedagogika in avtoriteta, Mednarodni posvet o alternativnih vzgojnih konceptih in znanstveni simpozij o raziskovalnih dosežkih v vzgoji in izobraževanju (Zbornik referatov), Maribor 1992, str. 113-117.
- Evropski koncepti ljubezni, Sodobna pedagogika, let. 50, št. 1, Ljubljana 1999, str. 188-207.
- Eros in vzgoja, Sodobna pedagogika, let. 50, št. 2, Ljubljana 1999, str. 224-236.
- Ljubezen in etično spoznanje v krščanski miselni tradiciji, 2000 (Etika in etos), št. 122-123/1999, str. 5-26.
- Vrednote in šport. Šport mladih, april 2000, letn. 8, št. 58, str. 42-44.
- Avtoriteta in pedagoški eros – temeljna koncepta Gogalove vzgojne teorije, Sodobna pedagogika, let. 51/117, št. 5, Ljubljana 2000, str. 56-83.
- Šola – izkustveni prostor socialnega učenja in/ali moralne vzgoje?, Sodobna pedagogika, let. 53 (119), št. 5/2002, str. 42-51.
- Can creativity be cultivated through authority, High Quality Education and Creativity (International Scientific Meeting), Pula: Rijeka University: Teacher Training College Pula, Croatian Pedagogical-Literary Society – Zagreb 2002, pp. 115- 126.
- Etične in/ali pravne osnove vzgojnih konceptov javne šole/vrtca, Sodobna pedagogika, let. 54 (120), št. 4/2003, str. 8-29.
- O pedagoški vrednosti kazni, Šolska kronika (Zbornik ob razstavi Stara šola novo tepe), št. 12/2003, let. XXXVI, str. 374-384.
- Ethical Basis of Education for Tolerance and Multi-cultural Values in Pre-school and Primary Education, A Europe of Many Cultures (Fifth European CICE Conference), Braga 8 – 10 May 2003, pp. 165-170.
- Etika in etos inkluzivne šole-vrtca. Sodobna pedagogika, 2003, letn. 54, posebna izdaja.
- The Relationship Between the Constructivist Paradigm of Experiental Learning and Teaching and Phenomenological Hermeneutics, Relationship Between Theory and Method in Educational Research, Buenos Aires – Czestochowa: Rodn »Wom« 2003, pp. 54-63.
- Učiteljeva zaveza vzgojnim ciljem javne šole, Sodobna pedagogika (Posebna izdaja: Učitelji med zahtevami, možnostmi in pričakovanji), let. 55(121), Ljubljana 2004, str. 76-88.
- Education for democracy between formal law accession, ethical theories and pedagogical concepts, The Experience of Education (ed. by A. Ross), Proceedings of the sixth Conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network, Krakow 2004, CiCe publication, London 2004, pp. 35-42.
- Kocbek kot pesnik in mislec ljubezni. Revija 2000 (Globoko zgoraj - zbornik o Edvardu Kocbeku). 2005/174,175,176. Str. 183-197.
- Možnosti uspešne (pre)vzgoje pri športni vzgoji. Šport mladih, apr. 2005, letn. 13, št. 107, str. 36-37.
- Vzgojiteljica – izhodišče prikritega kurikuluma v vrtcu, Prikriti kurikulum – rutina ali izziv v vrtcu, Ljubljana: Supra 2005, str. 12-18.
- Odgojno-teoretske i etičke paradigme interaktivne pedagogije, Interaktivna komunikacija u nastavi i odgojnim aktivnostima; Četrtvi dani Mate Demarina: Međunarodni znanstveni i stručni skup, str. 29-39, Pula 2005.
- New concepts of Authority and Citizenship Education, Teaching Citizenship (Proceedings of the seventh Conference of the Children's Identity and Citizenship in Europe Thematic Network, A CICE publication: London 2005, pp. 25-34.
- Osebnostna pedagogika prof. dr. Stanka Gogala, v: Gogala S., Izbrani spisi (uredil Robi Kroflič), Društvo 2000: Ljubljana 2005, str. 5-25.
- Je avtonomija še sprejemljiv vzgojno socializacijski cilj javnega šolstva? Sodobna pedagogika, let. 56 (122), št. 5, Ljubljana 2005. pp. 8-24.
- Kako udomačiti drugačnost? (Tri metafore drugačnosti v evropski duhovni tradiciji), Sodobna pedagogika – Posebna izdaja (Upoštevanje drugačnosti – korak k šoli enakih možnosti), Ljubljana 2006, str. 26-39.
- Lahko danes še govorimo o vzgoji za odgovornost? Šport mladih, let. 14, št. 117 (4/2006), april 2006, str. 32-33.
- Vzgoja za odgovornost med navajanjem in razvajanjem, Tretji dan, let. XXXV, št. september/oktober (7/8 2006), Ljubljana 2006, str. 88-94.
- Robi Kroflič in Wim Kratsborn, »Razprava na Agori« o identiteti mnogoterih izbir. Dvatisoč (Evropa – strpnost ali sožitje?), št. 186, 187, 188 (2006), str. 150-156.
- Vzgoja za odgovornost onkraj razsvetljenske paradigme: od razvoja odgovora-zmožnosti k spoštljivemu odnosu in razvoju etične zavesti. Sodobna pedagogika, 2007, letn. 58, posebna izd., str. 56-71.
- Se je v vzgoji mogoče izogniti kaznovanju? Zagotovimo našim otrokom mladost brez kaznovanja (ur. Kornhauser, P. idr.). Ljubljana: Zveza prijateljev mladine Slovenije. str. 123-134.
- Tudi šole vzgajajo, mar ne? Pravila in vzgojno delovanje (ur. T. Devjak). Ljubljana: Pedagoška fakulteta 2007. Str. 101-118.
- Vzgojna vrednost estetske izkušnje. Sodobna pedagogika, 2007, letn. 58, št. 3, str. 12-30.
- Novi pristopi k spodbujanju otrokovega prosocialnega in moralnega razvoja v prešolskem obdobju, Posvet vzgojiteljic Celjske regije, Socialne interakcije v vrtcu, Celjski sejem, 27. september 2008
- Induktivni pristop k poučevanju državljanske vzgoje na načelu interkulturnosti, Šolsko polje 2008
- Ničta toleranca do odklonskega vedenja in inkluzivna šola, Sodobna pedagogika 2008/3
- Intervju v reviji Mladina (december 2009)
- Pripoznanje drugega kot drugačnega : element pravične obravnave marginaliziranih oseb in otrokovih pravic. V: Ličen, Nives (ur.). Kulture v dialogu : zbornik. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2010, str. 7-12.
- Dialoški model avtoritete kot spopad za vzajemno pripoznanje : feministična kritika lacanovskega pogleda na avtoriteto. Sodobna pedagogika, avg. 2010, let. 61, št. 3, str. 134-154
- Pluralna šola in iskanje osebnega smisla. Nova revija, apr.-maj-jun. 2010, let. 29, št. 336-338, str. 260-272.
- Etična in politična dimenzija projekta Reggio Emilia. V: Devjak, Tatjana (ur.), Batistič-Zorec, Marcela (ur.), Vogrinc, Janez (ur.), Skubic, Darija (ur.), Berčnik, Sanja (ur.). Pedagoški koncept Reggio Emilia in Kurikulum za vrtce : podobnosti v različnosti. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2010, str. 11-66.
- Podobe otroštva. V: Emzin (Tematski blok Otroštvo). Let. 21. Št. 1-2. Str. 67-69.
- Otroci o sebi in odraslih (zbral Robi Kroflič). V: Emzin (Tematski blok Otroštvo). Let. 21. Št. 1-2. Str. 64-65.
- Zagovor likovne umetnosti v postmodernem razumevanju humanistične izobrazbe.V: Frelih, Č., Muhovič, J. (ur.). Likovno, vizualno : eseji o likovni in vizualni umetnosti. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2012, str. 59-74. .
- Umetniški jeziki kot osrednji medij pedagogike poslušanja : Reggio Emilia - nova paradigma predšolske vzgoje ali zgolj metodična inovacija?. V: Devjak Tatjana (ur.), Batistič-Zorec Marcela (ur.). Pristop Reggio Emilia - izziv za slovenske vrtce : zbornik zaključne konference - priročnik za dobro prakso. Ljubljana: Pedagoška fakulteta, 2011, str. 51-65.
- Rousseaujev koncept človečnosti in glavne kontroverze v pedagoških interpretacijah "Emila". Sodobna pedagogika, okt. 2012, letn. 63 = 129, št. 4, str. 16-36.
- Športna vzgoja in koncept zdravja. Šport mladih. 2012, letn. 20, št. 181, str. 28-29.
- Majerhold, Kroflič, Štirn (2012) Kulturno žlahtenje najmlajsih (intervju). Časopis za kritiko znanosti 2012, št. 204, str. 98-100.
- Presežno v vzgoji. Krisis, 2013, št. 2, str. 65-78.
- Krepitev odgovornosti v šolski skupnosti med konceptoma državljanske in moralne vzgoje.Sodobna pedagogika, jun. 2013, letn. 64, št. 2, str. 12-30, 12-31.
- Pripoznanje zmožnega otroka in ontološki angažma v dialogu - pogoj participacije in vzgoje za aktivno državljanstvo. V: Taštanoska, Tanja (ur.), Amnå, Erik. Zbornik prispevkov. Ljubljana: Ministrstvo RS za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, 2013, str. 53-57.
- Katerim uporabnim interesom služijo bolonjska prenova visokošolskega študija in njeni spremljevalni pojavi. Vzgoja in izobraževanje, 2014, letn. 45, št. 3, str. 10-14.
- Emancipacija skozi umetniško doživetje in pomen hendikepa kot instance drug(ačn)osti. Časopis za kritiko znanosti, 2014, letn. 42, št. 255, str. 117-127.
- Kakšne metodične pristope implicira vzgoja za vrednote svetovnega etosa?. V: Ošlaj, B., Pavliha, M. (ur.). Svetovni etos in celostna pedagogika. 1. izd. Radovljica: Didakta, 2014, str. 42-51.
- Hermenevtika fotografske zgodbe. V: Peljhan, Matej (ur.). Fototerapija : od konceptov do praks. Kamnik: CIRIUS, Center za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje, 2015, str. 83-100.
- Kje se v partnerstvu med vrtcem/šolo in družino znajde otrok/mladostnik?. Vzgoja in izobraževanje,, 2015, letn. 46, št. 4/5, str. 5-12.
- Štirn Darja, Bernik Tadej, Kroflič Robi. Raziskovanje sveta in ustvarjanje zgodbe s fotografijo. V: Peljhan, Matej (ur.). Fototerapija : od konceptov do praks. Kamnik: CIRIUS, Center za izobraževanje, rehabilitacijo in usposabljanje, 2015, str. 177-207.
- Intervju v Mladini (september 2015)
- Pedagoški pomen zgodbe. Sodobna pedagogika, 2017, letn. 68, št. 12, str. 10-31.
- Jeznik, Katja; Kroflič, Robi, Štirn-Janota, Petra (2017). O vzgojnih pristopih med permisijo in
otrokocentričnostjo. V: NARAT, T., BOLJKA, U. (ur). Generaciji navidezne svobode : otroci
in starši v sodobni družbi. Ljubljana, Sophia 2017.
- Kroflič, R., Turnšek, N. Izzivi prihodnjega raziskovanja in pedagoških praks na področju
vzgoje vrednot v predšolskih vzgojnih okoljih. V: Johansson, E., Emilson, E. in Piroila A. M.
(ur). Values Education in Early Childhood Settings; concepts, approaches and practices.
Springer 2018.
- O opolnomočenju in subjektifikaciji s pomočjo umetniške izkušnje. V: Rutar, D. (ur.).
Egalitarne simbolizacije življenja s posebnimi potrebami. Kamnik: CIRIUS 2018.
- Preschools’ and Schools’ Cooperation with Artists and Cultural Institutions (SLO: Povezovanje vrtcev in šol z umetniki in kulturimi institucijami). V: Skubic Ermenc in Mikulec (ur.). Building Inclusive Communities through Education and Learning. Cambridge Scholar Publishing 2019, str. 169-182.
- Koncepti odzivanja na nasilje med ničelno toleranco in restorativnostjo. Šolsko polje, Letn. XXX (2019)/1-2, str. 9-27.
- Soustvarjanje kulturnega okolja vrtca. V: Vrtec - družbeno okolje enakih možnosti (SUPRA, 2020)
- Esejski zapisi ob pandemiji Covid-19 (pomlad 2020)
- Šolsko politiko povsem okupira militantna epidemiološka retorika (Intervju vodila Sergeja Hadner Hvala, Žurmal24.si, 27. 9. 2020)
- Raba metafor v pedagogiki. V: Kroflič, R.; Vidmar, T.; Skubic-Ermenc, K. (ur). Živa pedagoška misel Zdenka Medveša. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani, str. 177-194.
- Prosvetna politika in vzgoja v času pandemije. Sodobna pedagogika, 2020, letn. 71, št. 4, str. 28-41.
- O konceptu vzgoje v dijaških domovih in pandemiji Covid-19. Petelin, M. idr. (ur). Dijaški domovi v času pandemije. Ljubljana: DIC 2021, str. 14-18.
- Narativno proučevanje kakovosti. V: Možina, t., Klemenčič, S. in Orešnik Cunja, s. (ur). Zgodbe učiteljev o razvoju kakovosti izobraževanja odraslih, Ljubljana: ACS 2021, str. 15-28.
- Petra Štirn Janota, Robi Kroflič, Darja Štirn. Vzgoja v času pandemije zahteva izgradnjo inovativnih učnih okolij – primer vzgoje z umetnostjo. Vzgoja in izobraževanje 1-2/2022. str. 8-17.
- Kako ubesediti presežno razsežnost vzgoje?. Sodobna pedagogika, 2022, št. 1.
- Vpetost vzgoje v duhovno in materialno kulturo solske skupnosti. Vzgoja, 2022.
- Eksistencialna pedagogika Gerta Bieste (Uvodnik). Biesta, G. (2022) Vzgoja kot čudovito tveganje. Ljubljana: Krtina.
- Kako misliti vzgojo za trajnostni razvoj? V: Bogataj, N. in Košmerl, T. (ur.). Znamenja trajnosti.
- Improvizacija kot ustvarjalna oblika komunikacije v umetnosti in vzgoji. Dialogi. 2023, letn. 59, št. 11/12, str. 49-58.
|
|
|
|
|
|