Nekaj utrinkov o tem dnevu v besedi ....
(Na dnu strani je povezava na strani s slikami iz naravoslovnega dne. Ne spreglej!)
Na naši šoli so naravoslovni
dnevi del življenja in dela na šoli. Že peto leto uspešno izvajamo naravoslovni dan na
temo 'Zasvojenost' za učence sedmega razreda. Dejavnosti potekajo cel šolski dan.
Učence razdelimo v pet ali
šest skupin, tako da so v skupinah mešano učenci iz vseh oddelkov. Skupine vodijo
učitelji naše šole.
Delo se začne s spoznavanjem
učencev v skupinah, preide v obravnavo kajenja, alkoholizma, ki mu sledijo igre vlog
vezane na upiranje pritiskom vrstnikov. Dobršen del časa se posveča razmišljanju o
pomenu dobre samopodobe. Delo se zaokroži, ko je vsaka skupina povezana in prepletena s
klopčičem volne in vsak učenec izrazi svoje občutke, mnenje o tem dnevu ter v
kolikšni meri so se uresničila njegova pričakovanja.
Ponosni smo na to, da dan
uspešno izpeljemo sami brez zunanjih sodelavcev. To je timsko delo. Najprej smo
pogoje izpolnili učitelji, ki smo se predhodno izobraževali na ustreznih seminarjih in
smo tako lahko oblikovali skupino, ki je izpeljala takšen dan. Brez uigrane ekipe,
dodelanih ciljev za posamezne ure, uspeha ne bi bilo.
Vsebina dejavnosti gradi na
spoznanju, da je eksperimentiranje z drogami pojav, do katerega vselej pride v kontekstu
socialnih situacij. Zato uključujejo razvijanje dobre samopodobe, sposobnosti
oblvladovanja pritiskov skupine vrstnikov, strategij uspešnega soočanja z nevšečnostmi
in stresi ter sposobnosti vspostavljanja in vzdrževanja dobrih medosebnih odnosov.
Cilji posameznih
delavnic so
učiti otroke reševanja
problemskih situacij,
učiti otroke živeti s
posledicami svojih odločitev
razvijati dobro samopodobo
spodbujati ustrezno
komunikacijo z vrstniki
učiti otroke poslušati,
se z otroki pogovarjati (ne
le jim govoriti)
in sliki...