Učenci
1. razredov smo v okviru projekta ob 100- letnici bohinjske proge
raziskovali zgodovino Solkanskega mosta.
Najprej
smo se dogovorili, kako bo naš projekt potekal. Zmenili smo se, da
bomo v šolo prinesli različne slike, fotografije, prispevke, ki
jih dobimo na spletnih straneh, … Brskali smo po različnih knjigah
in odkrivali, kaj se skriva pod starimi solkanskimi kamni.
Nato
smo odšli na sprehod do Solkanskega mosta. Ogledali smo si
železniško progo, ki pelje čez most. Videli smo tiste najbolj
stare kamne iz katerih je most zgrajen in še vedno držijo !!!
Opazovali smo in ugotavljali, kje je bil most porušen. Ugotovili
smo. da so tam kamni bolj gladki, ker so jih nadomestili z novimi.
Stari kamni so bolj grbančasti. Pripovedovali smo si zanimive
zgodbe ob vznožju mosta, ki se razteza čez reko Sočo. Najbolj so
nas zanimali tehnični podatki:
-
koliko je most dolg
-
koliko meri obok (85 m)
-
koliko kamnov so potrebovali (4533)
-
kdo
ga je zgradil in kdo porušil
-
kdo
in kdaj je zapeljal prvi čez
-
kdo
je letel pod mostom
-
ali
se lahko most še poruši
-
kaj
lahko ogrozi most
-
zakaj
in kdo so ga zgradili
-
kje
so ostanki starega mosta
-
kdaj
ima most rojstni dan
Polni
vtisov in pričakovanj smo se vrnili v šolo.
Naslednji dan nas je obiskal ravnatelj. Naš ravnatelj je
zgodovinar in zato pozna zgodovino Solkanskega mosta zelo dobro.
Povedal nam je veliko zanimivih podatkov in odgovoril na naša
zvita vprašanja. Pa tudi mi smo mu povedali vse, kaj smo do sedaj
raziskali in bil je kar presenečen.
|
Najbolj
se nam je pa zdelo fino, ko nam je ravnatelj pokazal poizkus.
Pokazal nam je, kako so začeli graditi Solkanski most. Naredil je
»Solkanski zvon«. Bilo je res super. Na dno praznega kozarca je
zalepil papirček. Ta papirček naj bi bil človek. Potem je kozarec
z odprtim delom navzdol potopil v stekleno posodo z vodo. Dokazal
nam je, da se papirček – človek pri tem sploh ne zmoči. Tako so
lahko začeli z gradnjo mostu.
V sredo
smo ustvarjali v likovnih delavnicah. Razdeljeni smo bili v šest
skupin. Skupine so sestavljali učenci iz vseh treh razredov.
-
skupina: Solkanski most iz vreč za smeti
-
kupina: Slikanje Solkanskega mostu na blago
-
skupina: Gradnja Solkanskega mosta iz papirnatih krožnikov za
piknik
-
skupina: Izdelovanje mozaika iz kamenčkov in mivke
-
in 6.
skupina: Slikanje s flomastri in barvnimi svinčnik v akvarelni
tehniki ter risanje z ogljem
Imeli
smo res veliko dela.
Lucov nono nas je obiskal v četrtek. Pripovedoval nam je različne
zgodbe in dogodivščine iz svojega otroštva. Povedal nam je, kakšno
je bilo tedaj življenje. Z veseljem smo mu postavljali vprašanje,
ker nas je zanimalo veliko stvari. Lucov nono pa nam je
potrpežljivo odgovarjal.
Ob koncu našega raziskovanja smo postavili razstavo z vsemi
izdelki.
Naslednje leto bo Solkanski most praznoval 100. rojstni dan. Iz
neke resnične zgodbe smo izvedeli, da so ob odprtju mostu otroci
izdelali majhne splave in nanje dali lučke.
TE lučke so prižgali in jih dali v Sočo. Lučke so odplavale po
toku reke Soče proti sedanji Italiji.
Bile so znamenje miru.
Tudi mi pošiljamo vsem vam drobne, dobre misli v vaša srca kot
znamenje miru …
Vsi iz
1. razredov |