V ponudbi interesnih dejavnosti za
učence na naši šoli je že vrsto let tudi dejavnost Mladinske delavnice. Namenjena je
učencem 8. razreda, vodi pa jo šolska psihologinja Barbika Šaver.
Vsebine delavnic zajemajo tista
področja, ki so aktualna v obdobju odraščanja: spoznavanje sebe, odnosi z vrstniki,
starši, med fanti in dekleti, izbira poklicne poti, ipd. Preko socialnih iger,
interakcijskih vaj in pogovori v skupini, učenci pridobivajo življenske spretnosti,
izgrajujejo prepričanje, da vsak sam lahko vpliva na dogodke, ki so zanj življenskega
pomena. Učijo se razumeti in reševati lastne probleme, sprejemati odgovornost za lastno
žiivljenje.
Vsako leto se v dejavnost vključi
okrog deset učencev. Žal pa so to pretežno dekleta. Menim, da dejavnost za fante ni
zanimiva, ker ne želijo govoriti o sebi, svojih čustvih, se pogovarjati o problemih
odraščanja. Zanimivo bi bilo videti, ali bi bil odziv večji, če bi bil mentor moški.
Dinamika je v vsaki skupini
drugačna. Različne skupine posamezne delavnice različno doživijo. Ob zaključku na
koncu šolskega leta pa so njihovi vtisi in mnenja podobna. Učenci povedo:
- bolje smo spoznali sebe, tudi
lastnosti za katere prej nismo vedeli,
- razmišljali smo o stvareh o katerih
sicer sami ne bi,
- pridobili smo na samozaupanju,
- naučili smo se pozitivno
razmišljati tudi o slabih stvareh,
- razurešili smo nekatere probleme,
ki so nas mučili,
- bolje smo se spoznali med seboj.
Tudi mene kot mentorico delavnice
bigatijo. Odrasli se lahko od mladih veliko naučimo, če to le želimo.
Barbika Šaver |