V 7c razredu OŠ Trnovo in 8c
razredu OŠ Solkan interdisciplinirani projekt MAJ - Turistični
vodnik v sodelovanju z OŠ Solkan. Projekt je bil financiran s strani
MŠŠ iz Skritega zaklada.
Glavni
cilji projekta za učence so bili:
-
spoznavanje drugih okolij
v Sloveniji in svetu – razvijanje svoje lastne identitete in
sprejemanje drugih
-
pridobivanje znanj in
veščin, potrebnih za vseživljensko učenje in življenje v
multikulturnem okolju (komunikacija, branje in pisanje
zahtevnejših besedil v maternem in tujem jeziku, urejanje
zahtevnejših besedil, komunikacija na Internetu)
-
ustvarjanje živih stikov z
vrstniki v Sloveniji in svetu
-
spoznavanje poklica
turističnega delavca in ostalih
za
učitelje pa:
-
izmenjava izkušenj na
področju poučevanja
-
graditev partnerskega
odnosa z učitelji drugih šol
-
pridobivanje znanj in
izkušenj na področju medkulturne vzgoje in avtentičnega poučevanja
s projektnim pristopom in medpredmetnim povezovanjem
-
pridobivanje znanj in
izkušenj na področju uporabe IKT pri komunikaciji in poučevanju
Tekom projekta so bile
izpeljane naslednje dejavnosti:
-
projektni sestanek v
Solkanu, na katerem so sodelovale razredničarka 7c, koordinatorka
projekta, ravnatelj OŠ Solkan, koordinatorka projekta na OŠ Solkan
in učiteljski tim OŠ Solkan. Namen sestanka je bil pripraviti
dokumentacijo za prijavo na razpis Skriti zaklad in dokončno
pripraviti načrt projekta.
-
Organizirali smo projektne
time učencev na OŠ Solkan in OŠ Trnovo, katerih naloga je bila
sodelovanje pri vodenju projekta. Bili so tudi zadolženi za delo v
spletni učilnici, načrtovanje aktivnosti, dograjevanje načrta in
koordinacijo dela učencev obeh razredov.
-
Izpeljali smo
videokonferenco med učenci 7c razreda OŠ Trnovo in 8c razreda OŠ
Solkan. Učenci so se spoznali na daljavo.
-
Na strežniku OŠ Solkan je
koordinatorka na OŠ Solkan postavila in vzdrževala spletno stran
in spletna učilnica v Moodlu projekta.
-
Učenci OŠ Solkan so
obiskali Turistični informacijski center, mizarja, Srednjo
kmetijsko šolo v Šempetru, prireditev Ponujam – ponujaš s ciljem
poklicnega usmerjanja.
-
Koordinatorka in
razredničarka ter skupina učencev koordinatorjev 7c razreda je
pripravila načrt dela za izpeljavo priprave turističnega vodiča na
OŠ Trnovo. Načrt smo aktualizirali s pomočnico ravnateljice.
-
V 7c smo izvedli projektni
teden, v katerem so učenci:
-
spoznali osnove
fotografije ter fotografirali na terenu in dosegali cilje
likovne in tehnične vzgoje,
-
spoznali vrste in
zgradbo turističnih vodnikov in dosegali cilje slovenskega
jezika,
-
spoznavali različna
zgodovinska obdobja Ljubljane in s tem dosegali cilje zgodovine
in latinščine,
-
iskali informacije na
Internetu in s tem razvijali veščine uporabe IKT,
-
strnili svoje ugotovitve
v besedilo, opremljeno s fotografijo in s tem dosegali cilje
slovenščine,
-
oblikovali zapise v
estetsko obliko, s čemer so dosegali cilje urejanja besedila.
-
Učenci so v teku
projektnega tedna bili visoko motivirani. Med seboj so si
razdelili delo in ga večinoma vestno opravili. Nekateri so celo
naredili več, kot je bilo predvideno. Pri računalniškem
oblikovanju besedila so pokazali visoko stopnjo ustvarjalnosti
in znanja. Tisti učenci, ki niso prispevali, kolikor bi lahko,
so pozneje popravili zamujeno z ustnim poročanjem. Posebnost
projektnega tedna je bila skrbno pripravljen urnik, kjer so se
harmonično izmenjevale ure priprave na terensko delo, terensko
delo in obdelava podatkov z urami pouka matematike in športne
vzgoje. Posebnost pri urniku je bila tudi to, da so pri izvedbi
projektnega dela enakomerno sodelovali vsi učitelji – mentorji
in so tako lahko poučevali tudi v drugih razredih. S tem ni bil
moten pouk na ravni cele šole. Taka oblika dela je zelo
pozitivna, zahteva pa dobro sodelovanje celotnega tima učiteljev
in dober pregled celotnega poteka, za kar mora skrbeti
koordinator tedna. Nastal je vodnik, ki je vseboval točke v
Ljubljani, do katerih lahko pridemo peš iz Trnovega. Zato so ga
učenci poimenovali Sprehod po Ljubljani.
|
-
V 8c OŠ Solkan so tudi
potekali projektni potekali so projektni dnevi z delom v razredu,
na svetovnem spletu in delom na terenu – učenci so pripravili
različne predstavitve svojih ugotovitev (PPT o poklicih, 1.
svetovni vojni, čitalništvu), oblikovali gradiva na spletu na to
temo, spoznavali poklice in jih predstavili, predstavili
interaktivni načrt kraja z ulicami, spoznali elemente dobrega
turističnega vodiča, estetsko in vsebinsko vrednost le-tega, pomen
fotografije in izdelali zgibanko Solkana.
-
Učenci – člani
koordinatorskega tima učencev in koordinatorka z OŠ Solkan so
obiskali OŠ Trnovo. Ogledali so si šolo, spoznali se s partnerskim
razredom, delali skupaj v spletni učilnici Moodle, si ogledali
center Ljubljane, učitelji pa so imeli sestanek, na katerem je
gostja iz OŠ Solkan predstavila uporabo IKT pri projektnem delu in
pouku angleščine.
-
Učenci 7c so obiskali
sejem Turizem in prosti čas na Gospodarskem razstavišču v
Ljubljani, na katerem so se seznanili z možnostmi turistične
ponudbe nekega kraja in različnimi poklici, povezanimi s turizmom.
-
V maju so učenci 7c v
spremstvu razredničarke in koordinatorke obiskali Solkan in svoje
partnerje. Ti so jim pripravili kulturno prireditev Beseda, ogled
šole, iskanje skritega zaklada, ogled Solkana, kosilo, ki so ga
stregli učenci partnerskega razreda, ter druženje ob Soči.
-
V juniju so obisk vrnili
učenci OŠ Solkan in obiskali Ljubljano. Učenci 7c so jim
pripravili predstavitev šole, predstavitev svojega vodnika Sprehod
po Ljubljani, komedijo zmešnjav o Sneguljčici, po skupnem kosilu
so jih popeljali do vseh točk, omenjenih v vodniku, ter se družili
v Tivoliju.
-
Učenci 8c so pripravili
interaktivni načrt Solkana, ki so ga objavili na spletni strani
projekta. Fotografirali so
-
Učenci so deloma
pripravili tudi angleško verzijo vodnika.
Nematerialni
rezultati, ki smo jih dosegli:
-
bogate izkušnje učencev v
komuniciranju, pripravi različnih gradiv, organizaciji različnih
dogodkov
-
poglobljeno so spoznavali
svoj kraj in kraj partnerjev
-
pridobili smo nekatere
veščine na področju komuniciranja, načrtovanja, organizacije,
izvedbe in evalvacije projekta
-
spremljali in primerjali
smo model organizacije in izvedbe projektnega pristopa v obeh
šolah
-
stkali smo pristne
prijateljske vezi
Materialni rezultati
pa so naslednji:
Na splošno ocenjujemo, da
smo v prvem letu v projektu opravili večina zastavljenih ciljev.
Angažiranost našega tima učencev in učiteljev je bila velika. Pri
načrtovanju smo zastavili časovno izvedbo in vsebine in se jih v
večini tudi držali. Učenci (posebej tim urednikov) je aktivno
sodeloval pri načrtovanju in izvedbi dejavnosti. Izkazali so se kot
odgovorni in kreativni sodelavci v součenju.
Na žalost je izostal element
sodelovanja s šolo v tujini, kar bi delo v projektu še kakovostneje
obogatilo, posebej na področju medkulturnosti in komunikacije v
tujem jeziku Pogrešali smo načrtovano komunikacijo v angleškem
jeziku ob pomoči naravnega govorca.
Komunikacija med
partnerskima šolama bi lahko bila boljša in pogostejša, saj bi tako
morda bolje uskladili nekatere aktivnosti in sprotno predstavljali
nastale izdelke.
Izkazalo pa se je tudi, da
so lahko izvedbe zastavljenih načrtov zelo raznolike, kar še bolj
potrjuje dejstvo, da so učenci kreativni in da jim moramo zaupati,
pustiti določeno svobodo ter jim po potrebi svetovati in jih
podpirati v njihovi ustvarjalnosti.
Pohvaliti je potrebno dobro
sodelovanje med učenci obeh šol, še posebej po prvem srečanju v
živo, kar dokazuje, da ljudje veliko bolje sodelujemo, če se osebno
poznamo.
Izkazalo se je, da je
projekt, v katerem sodelujeta dve slovenski šoli izjemno dragocen,
saj bližina omogoča, da se učenci in učitelji tudi osebno srečajo.
Osebno srečanje pa pomeni boljše spoznavanje in sprejemanje drugih
in sebe samega, poglabljanje znanja o svojem kraju in domovini,
ustvarjanje prijateljskih vezi, učenje drug od drugega v avtentični
situaciji, večjo odgovornost za izpeljavo zastavljenega načrta. Tudi
sodelovanje učiteljev različnih slovenskih šol omogoča bogatenje
vseh sodelujočih.
Đulijana Juričić in Viljenka
Šavli
|